Veliki pogon Tvornice kuture bio je pun metalaca koji su se u srijedu došli ‘nakloniti’ power metal Šveđanima koji stoje iza imena Sabaton. Ta vrsta obožavanja benda često je rezervirana za velika i legendarna imena. Mlada generacija heavy metal publike je u Sabatonu dobila svoje Maidene, Sabbathe i Judase…
„Ovo je prvi put na ovoj europskoj turneji da glasnije čujem vas nego sebe u monitorima. Nije ni čudo što vas zovu ludim Hrvatima!“, izjavio je s pozornice Joakim Broden, frontmen Sabatona. I naravno čim je to izustio slijedila je nova salva euforije i skandiranja: „Sabaton, Sabaton!“ Tvornica je jednostavno izgarala od pozitivnih emocija u srijedu navečer na, slobodno se može reći, prvom ovogodišnjem velikom heavy metal tulumu.
Magnetizam Sabatona, benda iz švedskog grada Falun i hrvatske publike uistinu je snažan. Happening nije prestajao, a na pozornicu su letjele gaćice (što muške, što ženske), majice, zastave… Ključalo je i na uvodnima „Ghost Division“, „Gott Mit Uns“ i „Carolus Rex“ kao i kasnije na „Swedish Pagans“ i „The Art Of War“ To je jednostavno ona epska verzija ljubavi između benda i publike. Sabaton su stara škola power metala, a osim velike količine isporučene energije, ritma i rifova, svi članovi benda su stalno u akciji i pokretu.
Pozornica je bila prilagođena stalnom trčanju gitarista s dvije kose platforme između donjeg dijela i gornjeg na kojem se nalazio bubnjar Snowy Shaw. Nema tu ni trikova, ni poza, to je uistinu iskrena izmjena energije i publika je to znala i osjetila. Znala je to i prije nešto više od dvije godine kad je Sabaton također upriličio takav koncert koji je i uzrokovao jučerašnje punjenje Velikog pogona Tvornice kulture.
Na Swedish Empire Touru Sabaton krstari Starim kontinentom u društvu bendova Eluveitie i Wisdom. Dok su potonji Wisdom na tragu klasičnog heavy metal izričaja i još uvijek oslonjeni na poneki zicer velikana, kao što je to sinoć bilo izvođenje obrade Maidena „Wasted Years“, folk death metal kombinacija na koju igra Eluveitie bila je još jedna dobitna kombinacija te večeri.
Njihova predanost keltskim melodijama i šarolikim instrumentarijem od raznih frula, flauta i gajdi koje su stopljene s poletnim death metalom također nije publici dozvoljavala predah, a vrhunac koncerta bilo je i stvaranje circle pitta na inzistiranje frontmena Chrigela Glanzmanna, koji također nije propustio priliku pohvaliti fanatičnost hrvatske publike.
Ono što je također zanimljivo po pitanju zvijezdi večeri, tj. Sabatona jest to što je na koncertu bilo prisutno i nekoliko hrvatskih fan klubova grupe, koji su imali izrađeno i vlastito znakovlje, što baš i nije česta pojava iskazivanja časti za bendove te veličine. Zatim iako je najveći broj prisutnih u Tvornici bilo poklonika žešćih usmjerenja metala, bio je potpuno nadnaravan prizor masovnog oduševljenja prije početka koncerta kad je skoro u cijelosti na razglas puštena „The Final Countdown“ najpoznatijih švedskih hair mealaca, grupe Europe.
Nekako nije to imalo prizvuk sprdačine, iako se na Sabatonu vidi da su šaljivdžije. Bio je to prije naklon nekad slavnim pripadnicima švedske glazbene imperije, što svakako ima puno veću težinu u ovom Swedish Empire Touru koji je na dobrom putu da svoje glavne aktere ustoliči i u većim prostorima.
Sabaton je bend koji posjeduje taj potencijal. Za metalce to je bend koji se iskreno voli.