Sassja ‘No Problemo’ – malo taktički, malo praktično

Tuzlanska FM Jamka, reperica Sassja iznjedrila je nasljednika debitantskog albuma ‘Taktički praktično’ iz 2015. godine.

  • 45
    Shares
Sassja ‘No Problemo’

Valjda se mora dogoditi da kad se najavi da problema neće biti, da oni odnekud iskrsnu po Murphyjevim zakonima. “Zbog tehničkih razloga odgađa se izlazak novog albuma Sassje “No problemo” koji je bio planiran za petak 27. listopada 2017. godine“, glasila je tako prošlogodišnja objava izdavača pred sam izlazak, što ga je u konačnici i prolongiralo. Mjesecima se tako i potpisnik ovih redaka pokušavao prisjetiti koji bitan album mu nije došao u ruke dok je češljao e-mailove i prevrtao razne promotivne primjerke CD-a po rukama. Kad se ‘upalila žaruljica’ da je riječ o Sassji, iz Menarta su promptno javili da su mi ga poslali među prvima, a gdje je završio, vrag će ga znati. Najbolje je optužiti ‘dobrog starog’ Murphyja, jer „No problemo“ izgleda stvara probleme.

Po pitanju glazbeno-umjetničkog dosega, ovaj drugi album, koji je obično i najveća noćna mora glazbenicima jer ga se obično gleda kroz strožu prizmu, donosi pobjedu na bodove, pa bi upravo njemu možda bolje pristajao naslov prvijenca „Taktički praktično“. Sassja je tako taktički praktično zabetonirala suradnju s Rokom Kovačem Kantrimanom koji glazbeno potpisuje gotovo cijeli album „No Problemo“. Naslonjen na zvučni univerzum prihvaćenog prvijenca, Kantriman je i ovog puta Sassju smjestio u solidnoj mjeri u upbeat tempo, koketirajući u dobroj mjeri s reggae ritmom koji negdje prelazi i u reggaeton, iako joj zericu bolje leži kad stvari krenu još poletnije u pop drum and bass maniri jednog Rudimentala, primjerice u pjesmi „Njemica“.

Obzirom na takav karipsko-klupski izričaj nameće se ‘problemo’ druge vrste, a to je da je u pitanju plesni ljetni album. Dakle, u neku ruku, kasna jesen i zima možda i nisu bili dobar period za objavu, ali s ovim galopirajućim toplim vremenom „No Problemo“ bi trebao sve bolje kotirati u radijskom eteru.

U tekstovima Sassja ne odustaje od kritike postmodernističkog sudara urbanog s ruralnim, interneta s mahalom, i novim kodeksima ponašanja na društvenim mrežama nastalim u tom melting potu, obračunavajući se sa zadrtom tradicijom koja i dalje okiva žene, što posebno teško pada njoj kao mladoj ženi sa stavom čineći njen ironični odmak sve jače izraženim. Taj spoj ‘lepršave jezičavosti’ i plesnog ritma s ovim albumom je Sassja definitno zakucala kao svoj prepoznatljivi izričaj kad gledamo regionalnu scenu.

No da je to mač s dvije oštrice koji može odvesti u svojevrsnu monotoniju dokazuju dvije pjesme koje se na svu sreću nalaze na suprotnoj strani tog univerzuma i na ovom albumu šalju jasni signal u kojem smjeru bi Sassja možda trebala krenuti u budućnosti, ako želi ostaviti dublje utisnuti autorski pečat. Te dvije pjesme su „Savana“ u kojoj joj gostuje Darko Rundek i „S njom“, posljednja na albumu čiju glazbu potpisuje Ante Zvonimir Stamać, dok je na gitari prati Erol Zejnilović (Elemental, ABOP, Pridjevi). „Savana“ je ujedno i najjači moment albuma iz razloga što Rundek svojim isposničkim glasom starog mudraca kao da dobronamjerno ukazuje Sassji da malo više uroni u bosanski sevdah i pruži više vlastite autohtonosti u glazbu. Upravo tu na kvalitetan način puca dotadašnji prejaki fokus na karipski štih. „S njom“ pak zahvaljujući sporijem tempu i decentnom zvuku klavijatura na mala vrata ulazi jazzy stih i pored reggae ritma se ukazuje kao puno zahvalnija podloga za dublji emotivni tekst koji donosi i slobodu od toga da se svako malo mora izgovoriti neka humoristična opaska, pa je takav Sassjin tok misli neometan, a time i uvjerljiviji u svojoj introspekciji.

U konačnici sasvim dovoljno da se digne palac i kaže: „No problemo“, jer prvijenac je dobio potvrdu, a vrata nekim budućnim nadogradnjama i izmjenama su sasvim dovoljno odškrinuta.

Ocjena: 7/10

(Menart, 2017.)

  • 45
    Shares

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X