Već sada možemo novi album Seana Rowea ubrojiti u najugodnija iznenađenja ove godine. Ne zato što od ovog diva iz New Yorka nismo dosad navikli primati porcije sjajne glazbe, dapače, već zato što ‘New Lore’ svojom konzistencijom, emotivnošću i kvalitetom kopljima premašuje recentna izdanja mnogo slavnijih muzičara i zaslužuje mnogo više pozornosti publike i kritike nego što će je vrlo vjerojatno dobiti.
Sean Rowe je, za one koji ne znaju, a nažalost mnogo ih je, nježni div iz New Yorka s pripadajućim moćnim baritonom, čija je karijera zapažena njegovim prelaskom na odličnu etiketu ANTI- koja je reizdala njegov prvijenac “Magic” nakon kojeg je uslijedio sjajan nasljednik “The Salesman and the Shark”, kojim je potvrdio kao jednako kvalitetan autor kao i pjevač. Uslijedila je za nijansu manje upečatljiva ploča “Madman” iz 2014., a određeno probijanje do šire publike zaslužio je lanjskim pojavljivanjem pjesme “To Leave Something Behind” u filmu “The Accountant” s Benom Affleckom. No početkom ove godine singlom “Gas Station Rose” dao je naslutiti da će njegov upravo objavljeni album “New Lore” označiti novi stupanj glazbene izvrsnosti.
Upravo ta pjesma otvara album, a govori o nelagodi života glazbenika na turneji koji mu onemogućuje kontakt s njegovim najvećim ljubavima, obitelji i prirodom. Izbivanje iz kruga obitelji vratit će se kao tema i u drugim pjesmama, najizričitije već u samom naslovu balade “I Can’t Make a Living from Holding You”, a ruža sa benzinske postaje u naslovu singla služi mu kao zamjena za vrt dok provodi dane na cesti.
Već u toj uvodnoj pjesmi uviđa se utjecaj producenta Matta Ross-Spanga, koji je radio kao snimatelj na briljantom albumu Jasona Isbella “Something More Than Free”, a producirao je prošlogodišnji hvaljeni prvijenac Margo Price, “Midwest Farmer’s Daughter” objavljen na etiketi Jacka Whitea, Third Man Records. Spang će dodati albumu momente katarze i grandioznosti, domišljato dozirajući moć gudača ili, primjerice, vokale gospel zbora na “Promise of You”. Prateći vokali odbrojavat će i ritam u još jednom od zanimljivijih brojeva, mističnoj “The Salmon”, koja odiše nostalgijom za danima djetinstva provedenog u prirodi, a na kojoj će Sean netipično zapjevati i refren u falsetu.
“I’ll Follow Your Trail” još jedna je dirljiva posveta sinu, s emocionalnim udarom gotovo ravnim onim pjesme “My Little Man” s albuma “Madman” s istom tematikom, dok “Newton’s Cradle” predstavlja jedan potpuno drugačiji stil i rasplesani R&B ritam koji odudara od ostatka ploče koji čine balade. U “It’s Not Hard To Say Goodbye Sometimes” će pak skrenuti u country konstrukciju s refrenom u stilu Leonarda Cohena, a album će zatvoriti u tonu nalik Bobu Dylanu s gitarom i usnom harmonikom u pjesmi o gubitku “The Very First Snow”.
“New Lore” je album koji ne smijete propustiti, a ako Sean Rowe nastavi rad na ovoj razini kvalitete, valja se nadati kako će se za njega sve više i više čuti, što bi moglo rezultirati s još pjesama o čežnji za domom, vrtom i obitelji. Na Roweovu žalost, ali kako da s njim suosjećamo kad je riječ o tako divnim baladama?
Ocjena: 9/10
(Anti/Epitaph, 2017.)