Snimljen je 1985. godine, nikada nije objavljen niti javno izvođen. Javnost, prema autorovoj osobnoj procjeni, nije tada bila spremna za njega.
Grad Split, omiljena ljetna destinacija na Mediteranu, poznat je i kao hrvatska prijestolnica festivalske i pop glazbe, klapskog pjevanja i srodnih žanrova. To bi se uskoro moglo promijeniti, kada svjetlost dana ugleda dugo očekivani solo-prvijenac kompozitora, glazbenika i producenta Nenada Vilovića, čovjeka bez kojega je splitska, hrvatska i ex-jugoslavenska povijest pop-glazbe nezamisliva. Album „Prizma“ snimljen je 1985. godine, nikada nije objavljen niti javno izvođen, no javnost, prema autorovoj osobnoj procjeni, nije tada bila spremna za njega. Radikalni odmak od pop-produkcija tipičnih za bivšeg višestrukog pobjednika, a potom i voditelja utjecajnog Festivala zabavne glazbe Split, Vilović je učinio snimivši potpuno instrumentalni, elektronski i ambijentalni album. Čuo ga je tada samo jedan novinar Slobodne Dalmacije i pohvalio ga, no to nije spriječilo Vilovića u odluci da taj materijal, nakon odbijenica nekoliko diskografskih kuća koje su ocijenile da je „previše eksperimentalan“, povuče i s objavom pričeka neko drugo i bolje vrijeme.
Urednici i vlasnici riječko-zagrebačke izdavačke kuće Fox & His Friends Records, Leri Ahel i Željko Luketić, posjetili su Vilovićev studio nakon uspješne suradnje na albumu „Socijalistički Disco: Ples iza jugoslavenske baršunaste zavjese 1977. – 1987.“ i tada čuli master-vrpce „bunkeriranog“ albuma „Prizma“. Prvo slušanje bila je definitivna potvrda njegovog talenta za elektronsku, ambijentalnu i downtempo instrumentalnu glazbu, aranžiranu s upečatljivim primjesama mediteranskog etno zvuka. Vilović je zadržao pop-okvir u trajanju skladbi, no sve ostalo bilo je drugačije: ploča od 12 slojevitih kompozicija, puna ritmičnih i produkcijskih eksperimenata, ali i opuštajućih trenutaka na tragu je najboljih radova svjetskih autora progresivne i ambijentalne space-synth glazbe. Ovo otkriće označava i promjenu narativa ne samo u karijeri Nenada Vilovića nego i povijesno u Jugoslaviji ne odveć omiljenog koncepta instrumentalnih, elektronskih albuma. Tek je nekolicina kompozitora koji su se 70-tih i 80-tih godina „usudili“ objaviti slične albume: Miha Kralj, Laza Ristovski, Igor Savin i Kornelije Kovač, primjerice, sada imaju društvo u kategoriji ploča koje su u svoje vrijeme tiražno podbacile, no danas se kod novih generacija diskofila iznimno cijene. „Prizma“ Nenada Vilovića čekala je 37 godina taj premijerni trenutak.
Svaki instrument na ovom albumu (njih gotovo 40!) odsvirao je sam Nenad Vilović. Također ih je i snimio, producirao i miksao u vlastitom studiju NV. Jugoslavenski i hrvatski disco i pop inovator, nekoć i šef Splitskog festivala, u svome gradu je najteže dolazio do priznanja. Međutim, u bogatoj biografiji kriju se počeci u kultnim grupama Mladi Batali (koja je lansirala karijeru Đurđice Miličević, kasnije Barlović u Novim fosilima) i grupi ST, poznatijoj i kao Nenad Vilović & grupa ST, gdje je surađivao sa Zoricom Kondžom i brojnim drugim vokalisticama. Prve glazbene korake u studiju Nenada Vilovića imao je Dino Dvornik, dok su javnosti najpoznatije produkcije, kompozicije i aranžmani koje je potpisivao za Ambasadore, Olivera Dragojevića, Meri Cetinić, Anu Sasso, Ivicu Šurjaka, Rivu, Zlatka Pejakovića, Duška Lokina, Đorđija Peruzovića i mnoge druge.
„Prizma“ je pronašla svoj put do svijeta putem ekskluzivnog vinilnog izdanja kojega je posebnom audiofilskom tehnikom direktnog metalnog urezivanja pripremio njemački studio Pauler Acoustics. Mastering originalnih vrpci potpisuje Antony Ryan iz Danske, dok je dizajn i crtež omota i naslovnice ploče izradio američki autor Eric Adrian Lee (inače autor omota za izdanja Goblina, Fabia Frizzija, Ennia Morriconea, Pina Donaggia, Riza Ortolanija i druge). U svojoj vizualnoj ideji, inspiriranoj glazbom Nenada Vilovića, spojio je pustinju, more, Tangerine Dream, Klausa Schulzea i grad Split. „Prizma“ Nenada Vilovića u izdanju Fox & His Friends Records se pojavljuje krajem studenog, dok ju je na digitalnim platformama moguće čuti već od 20. listopada putem Believe SAS distribucije.