Arena je bila poluprazna, produkcija skromna, no došlo se i do trećeg bisa. Kako? Valjda magijom…
Može li koncert Stinga biti razočarenje? S tom mišlju sam otišao na isti u zagrebačkoj Areni. Prilikom podizanja akreditacija primijetio sam da je službeno parkiralište više-manje prazno, a obično je natrpano kamionima opreme izvođača. Svega dva autobusa. Dakle minimalni troškovi dvoranske Back To Bass turneje. U Areni pak dvorana prepolovljena uzduž, kao i na koncertu Lennyja Kravitza, što je bio znak da nije prodano više od pet tisuća ulaznica. Pozornica nikad jednostavnija i s manje reflektora. Siromašnija od nje nije bila postavljena u Arenu od njenog otvorenja.
U tom smislu, Sting je dobio i više nego jasnu poruku od svojih obožavatelja što uistinu misle o desetljeću njegove ležerne igrarije i onoga što je učinio od svoje karijere. Publika može uvažiti jedan izlet poput proučavanja srednjevjekovne glazbe i sviranje lutnje s Edinom Karamazovim, ali da nakon toga krene revija različitih best of ukazanja, to svakako žešće udara na strpljenje obožavatelja. U neku ruku sam i sam veliki štovatelj Stingovog rada, no posljednji put kad sam ga vidio na pozornici s bendom bilo je prije 12 godina u pulskoj Areni na „Brand New Day“ turneji. A potom je krenulo njegovo istraživanje Johna Dowlanda, Karamazov, reunion Policea, pa sviranje hitova uz filharmoniju, sve do ove godine kad je ponovo odlučio uzeti bas gitaru u ruke i zasvirati sa starom ekipom, ponajviše s bubnjarom Vinniem Colaiutom i gitaristom Dominicom Millerom.
Brojno stanje publike u zagrebačkoj Areni vjerojatno je u omjerima na prijašnju slavu bilo slično i u ostalim gradovima koje je posjetila Back To Bass turneja. Dakle, bilo je krajnje vrijeme da se vrati u formu koja ga je proslavila i koja mu na kraju krajeva najbolje leži. A došao je i trenutak da klinci koji su se u međuvremenu navukli na Australca Gotyea dođu u priliku vidjeti da postoji jedan stariji striček kojeg se može smatrati originalom.
Koncert je počeo u 20:10 naglim gašenjem svjetala u dvorani i pjesmom „All This Time“, što je bio solidan intro u Policeovu „Every Little Thing She Does Is Magic“ i tu je nekako i počela magija. Dobra okolnost se može sažeti u tome da u dvorani nije bilo „turista“. Bila je to pročišćena baza Stingovih obožavatelja. Njih pet tisuća u Zagrebu, na koliko po svoj prilici uvijek može računati. S trećom po redu „Englishman In New York“ atmosfera se očekivano još više razbuktala.
A magija konkretno? Stingova magija leži u tome da je i dalje savršen na pozornici i kao pjevač i kao instrumentalist, dakle kao „Sting“. Njegova glazba je i dalje u stanju ponovo probuditi dobar osjećaj, iako je poznata svaka figura, uvod i refren. Trajna je, kao i njegov neuništivi i prepoznatljivi tenor. Stjecajem (financijskih) okolnosti ili namjerno, turneja Back To Bass je ujedno bila i „Back to basics“, točnije, čvrsta bend forma trojke Sting-Miller-Colaiuta nadograđene klavijaturama Davida Sanciousa, izvrsnim violinskim soloima Petera Tickella i decentnom vokalnom pratnjom Australke Jo Lawry.
Taj bend je u skoro dvosatnom koncertu okrunjemom s tri bisa bio osvjetljen sa svega desetak bijelih reflektora cijelo vrijeme, nije bilo video zidova, a još manje pirotehnike. Ništa od glomazne produkcije nije ni bilo potrebno, a to je i Stingu omogućio da bude frontmen, a ne „samo“ najisturenija figura eventualno isceniranog cirkusa. Zato je i mogao tri puta izlaziti na bis i ad hoc donositi odluke što odsvirati na istima. Tako je Zagreb počašćen na kraju s „Fragile“ koju na ovoj turneji gotovo nigdje nije odsvirao.
Zanimljiv je bio i izbor uvrštenih pjesama The Policea. „Roxanne“ je izostala, ali je dan prostor prvim pankerskim koracima s „Next To You“ kojoj je pripadao drugi bis, a slično se može gledati i na „Demolition Man“. „Driven To Tears“ bila je pravo osvježenje dok su „Message In a Bottle“ i „King Of Pain“ bili očekivani aduti. Osobno najsnažnji lirski trenutak predstavljale su mi „The Hounds Of Winter“ s albuma „Mercury Falling“ i odmah poslije nje „The End Of The Game“ i završnica službenog dijela s „Never Coming Home“. U tom posljednjem nizu ocrtavalo se ono što se obično naziva „nešto više“ kad je riječ o glazbenikovom izboru pjesama koje nose ugodno iznenađenje za publiku. „Desert Rose“ na prvom bisu je bio pun pogodak i koliko me sjećanje služi, ova nova verzija bila je instrumentalno daleko intrigantnija od verzije bliže originalu odsvirane u svibnju 2000. u Puli.
Epilog je: uđoh skeptičan, izađoh zadovoljan. Na pozornice je bilo šest glazbenika i 12 reflektora. Glazba je učinila sve.
A što se tiče Stinga, ispucao je sve best of adute i Back To Bass po svoj prilici može značiti samo jednu stvar, a to je zagrijavanje pred studijski album, na kojem Sting svakako ne bi trebao svoj instrument ispuštati iz ruke.