Svadbas u Tvornici – ‘Još’ na pozornici

Odsvirati publici isključivo nove pjesme s albuma koji se još nije našao u prodaji smjeli je potez, pa makar ulaz bio besplatan, no grupa Svadbas upravo se odlučila na to fokusirajući se na stvarnost pročišćenu od podlilaženja prošlosti.

Svadbas u Tvornici (Foto: Nino Šolić)

U čemu je draž Svadbasa? Vjerojatno u tome što je taj bend oduvijek imao instinkt za mjeru. Istinski intelektualni glazbeni bijeg od krajnosti, što je samim time u svijetu nabildanih krajnosti – krajnost.

Jedna od „krajnosti“ je da Svadbas ne snima album dok nema nešto za reći, a ispalo je da je od posljednjeg studijskog albuma „La la“ do novog „Još“ proteklo sedam godina, iako „Još“ svjetlo dana tek treba ugledati sredinom veljače, uz opasku da je svaka koincidencija s Valentinovom uistinu slučajna jer glazbena radionica u kojoj su glavni majstori Jura Ferina i Pavle Miholjević uistinu taj „praznik“ nema nikad ucrtan u svom kalendaru. Oni su oduvijek bili robovi jednog drugog koncepta – koncepta albuma koji je već 2000. godine bio potpuno jasan na albumu „Jug“ do te mjere da se u krugu benda „slučajni hit“ „Treblebass“ s narednog „La la“ skoro smatra grijehom, iako ih najširi sloj slušatelja upravo poistovjećuje s tom pjesmom.

Ono što kopka maštu danas, sedam godina kasnije jest: u kojem smjeru su Svadbas razvio i što je to što nudi „Još“. Je li na tom albumu postoji novi „Treblebass“? Ili dva ili tri takva hita koji su u stanju opstati u radijskom eteru narednih sedam godina? Je li možda prevladalo ozračje „Juga“ ili je pak došlo vrijeme za potpuno novu koncepciju?

Odgovor je djelomično odlučio dati sam bend i to uživo na neuobičajen način, kako to, na kraju krajeva i dolikuje jednoj art rock grupi. Bend je u Malom pogonu Tvornice kulture u srijedu odlučio publici predstaviti sedam novih pjesama u nešto više od pola sata boravka na pozornici. Najavu nastupa odradio je Ante Perković, a ista bi se najbolje mogla sažeti u riječ: „Napokon!“

Događaj je bio, može se reći, otvoren za javnost. Nije se naplaćivao ulaz i vrata su bila otvorena svim fanovima i znatiželjnicima, a tih je bilo dovoljno da naprave priličnu gužvu u prostoru. Novost na pozornici, što se tiče izvedbe, bila je što je pjevačica Ljubica Gurdulić zasvirala gitaru, što je Svadbasima dalo jednu punk notu koju do sada nisu imali. Postoji li potencijalni „Treblebass“ u onome što je izvedeno, teško je reći, jer prve tri izvedene pjesme imaju taj potencijal, no ne udaraju na prvu loptu, odnosno prije se radi o konceptu tri poglavlja koji se stapaju u artikuliranoj post punk priči u kojoj bas gitara vodi glavnu riječ kroz efektne i naglašene dionice koje su fluidno i naizgled neprimjetno pumpale ritam, da bi se u središnjem dijelu koncerta gipko utišale i otvorile prostor baladama koje su uslijedile i produbile konceptualnu priču budućeg albuma.

Ono najvažnije je da Svadbas zvuči nadahnuto i svježe poštujući gabarite svijesti o glazbi koji su zacrtani još na debi albumu, a to je da se ne osjeća glad za slavom,  niti želja za zastranjivanjem u purističke artističke vode koje bi, ruku na srce, ubijale publiku u pojam, koliko god se ona eventualno učtivo trudila provariti nešto što bi u osnovi bilo konstruirano kao neprovarivo. Ako su i napravljeni ustupci, oni su decentno utkani i prezentirani. Zvuk benda je zadržao svoju prepoznatljivost, a opet sve je zapakirano moderno, što je plus za autorski dio benda koji je apdejtan u suvremene glazbene tokove.

Dobar osjećaj za mjeru – Još jednom.

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X