Vlasnici jednog od najboljih i najmučnijih albuma ove godine sa svojim su brutalnim horror showom pohodili Pogon Jedinstvo ovog utorka.
Dan je počeo vedro i sunčano, no do početka koncerta kiša se potrudila da vremenski uvjeti budu u sklopu s nastupom na savskom nasipu. Pogon Jedinstvo dobro se napunio, temperatura je bila dovoljno visoka da i ekipi za šankom pošteno orosi vjeđe. Velik dio ponude piva popijen je i prije nastupa glavne atrakcije večeri.
Prva je napad na duševni mir publike izvela noise umjetnica Margaret Chardiet, koja pod nom de plume Pharmakon bombardira bukom i vriskom, a od jutros je njen novi, upravo jučer objavljeni, album „Bestial Burden“ proglašen Best New Music na Pitchforku, s visokom ocjenom od 8.4.
Nedugo nakon njezinoga nastupa, dio Swansa je započeo sa dugačkim, ambijentalnim uvodom u ono što će dolaskom Michaela Gire i ostatka benda eksplodirati u prvu beskonačnu pjesmu na koncertu, novu stvar nazvanu „Frankie M“.
Ako je u publici bilo neupoznatih sa opusom benda, odmah im je postalo jasno da tu nikakve tradicije uspostavljene u stvaranju popularne glazbe ne vrijede. Swans stvaraju praiskonsku poeziju krika, a svojim ritualnim nastupom evociraju divlju prirodu života još neukalupljenoga u ono ljudsko. Ta sveopća buka dovodi u dodir s ludilom, pomračuje um dok ne zatamni sve ono civilizacijski naučeno i preuzeto svakodnevnim postojanjem, pokazuje kako je u srcu postojanja razlika između čovjeka i zvijeri nepostojeća.
Ponekad je, zbog kombiniranja elemenata iz različitih pjesama, teško odrediti gdje koja stvar počinje i završava, no čini se da su Swans na nastupu odsvirali pet pjesama u prosječnom trajanju od pola sata.U jednom trenutku je i policija došla intervenirati zbog buke, ali kakav bi to koncert Swansa bio da nije?
Milost nismo tražili, nismo je ni dobili.