Istra je prije nekoliko godina usrksla eklektičnu i ekscentričnu Đanu Šegon – osebujnu pjevačicu nekadašnje Kulture, koju je nekako s vremenom zakrila mračna strana Lune, da bi u godini ženskog kantautorstva ponudila Tatianu Giorgi.
Dok će mnogima zazvučati nepoznato, poluotočanima Istrijanima ime će ponajprije odjekivati Gustafima s kojima je snimala i nastupala prije gotovo dva desetljeća. Danas Tatiana Giorgi postaje jedno od rijetkih ženskih imena u indie etiketi Geenger Records koji je ove jeseni objavio njezin eklektični prvijenac „Direkt“.
Šaroliki, na trenutke sirov debitantski uradak poigrava se žanrovima i žanrovskim konvencijama, koketirajući tako s popom, swingom i jazzom, posebice u sjajnom „Mjesecu“, gdje Tatiana vokalno priziva boju Natali Dizdar, dok u umjerenoj “Zajedno” rezonira mekanim zvukom sugrađana iz Nole. Tatiana na trenutke posrće u banalno i trivijalno, čak i monotoniju nalik na onu hrvatske estrade s treši devedesetih, kao što je slučaj u zaboravljivoj akustičnoj “Naći ću te”.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EwdeA6zTX5Y[/youtube]
Pjevačica posljednje četiri pjesme s albuma pronosi na engleskom jeziku, prepjevavajući samu sebe čime gubi na koherenciji i stukturiranosti albuma, zbog čega on zvuči kao prošireni EP negoli cjelovit album, a same anglofone pjesme neizbrušene i pomalo isforsirane. Ipak, od četiri drukčija momenta za kraj, „One Pathetic Story About Mary O’Neal“ jest sanjiva gudalačko-klavirska balada prizvuka kakve pastoralne idile na kojoj se Tatiana najviše poigrava vokalom. Pjesma tako organički evoluira u jazz priključivanjem saksofona u divlju igru instrumenatalnih distorzija, zbog čega ste si nesumnjivo pronašli novu pjesmu za ‘repeat’. Branko Radić zaslužan je za tekst, glazbu i produkciju, zbog čega sve brzopotezne reba ovdje zaustaviti pri zaključcima o kantautorstvu. Ipak, Tatiana kao novo lice Geenger Recordsa, etikete s uvijek svježim imenima, neočekivanim iznenađenjima, parira ženskim pandanima za gitarom u novom valu ženskog neestradnog stvaralaštva gdje će joj nedostajati tek PR kakav ostali ekvivalenti imaju.
Ocjena: 6/10
(Geenger Records, 2014.)