The Jon Spencer Blues Explosion ‘Freedom Tower – No Wave Dance Party 2015’

‘Freedom Tower’ je histerično iskustvo glazbene prošlosti i budućnosti izvedeno frajerski kako i dostoji seksualnom propovjedniku poput Spencera.

The Jon Spencer Blues Explosion 'Freedom Tower - No Wave Dance Party 2015'
The Jon Spencer Blues Explosion ‘Freedom Tower – No Wave Dance Party 2015’

Jon Spencer oduvijek utjelovjuje onu drskost rock and rolla, onaj srednji prst svemu i svakome počevši od samog bluesa koji mu se našao u imenu benda. No, unatoč činjenici da uz bezbrojne stilove koje čujemo na njegovim albumima, bluesa ima i najmanje, svojim albumom “A Ass Pocket of Wiskey” s R.L. Burnsideom sredinom devedesetih Spencer je u taj žanr lupio adrenalinsku injekciju i postao zaslužan za zvuk etikete Fat possum koja je objavila najbolji blues s prijelaza stoljeća i na kojoj su prve albume objavili i The Black Keys, koje se sada smatra ambasadorima blues zvuka danjašnjice.

Dakle, Jon Spencer je izrazito utjecajan za lika koji se fura na (seksualnu) opsesiju samim sobom i sa pozornice uglavnom izvikuje samo ime svog benda. Toliko autoironije gotovo bi od Blues Explosiona napravilo parodiju, kada ne bi doista zvučali kao “funkiest band around,” da parafraziramo jedan stih sa posljednjeg albuma “Freedom Tower – No Wave Dance Party 2015”.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FKTkJIyTfz0[/youtube]

“Come on fellas, we gotta pay respect,” to je urlik koji otvara ovaj album i pjesmu “Funeral”. Respekt i Jon Spencer, kao što smo utvrdili, rijetko idu ruku pod ruku, tako da i ovaj sprovod zvuči manijakalno i mahnito kao i sve drugo što Spencer dotakne svojom luđačkom verzijom dodira kralja Mide.

Cijeli “Freedom Tower” album je o New Yorku. Zvuk albuma odražava frenetičan duh velegrada, od kaosa prometnih gužvi do prljavštine s jedne i grandioznosti s druge strane. Spencerovi urlici zvuče kao ono što je Bobby Gillespie kad je bend nazvao Primal Scream. U besmislenosti tih fraza on razotkriva stanje duha nacije, pa čak i izravno upirući prst: “This is America, baby, we ain’t got no class!”

Dojam kaosa pojačava fragmentiranost rifova koji korijene vuku iz bluesa koliko i iz, recimo, New York Dollsa. Riječ je o histeričnom iskustvu glazbene prošlosti i budućnosti izvedenom frajerski kako i dostoji seksualnom propovjedniku poput Spencera.

The Jon Spencer Blues Explosion nastupit će u Zagrebačkoj Močvari sljedeći tjedan, a budući da znamo da su najjače oružje u arsenalu ovoga sastava upravo koncerti, možemo s prilično sigurnošću utvrditi da nas očekuje doslovno eksplozivna večer na Savi.

Ocjena: 7/10

(Mom And Pop Music, 2015.)

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X