The National zacementirali status najvećeg indie fenomena današnjice

Drugi dan Terranea završili su odličnim nastupima The National, Oneida i Crystal Castles.

The National (Foto: Tomislav Sporiš)

Ni jučerašnji dan na Terraneu nije donio definitivni odgovor na pitanje zašto je i kako glazba The Nationala najbolje proklijala baš na hrvatskom tlu. Još od njihovog znamenitog koncerta u zagrebačkom KSET-u pred pedesetak poklonika, mit o momcima iz Cincinnatija rapidno se širio usmenom predajom, a situacija je kulminirala njihovim lanjskim koncertom u Boćarskom domu u Zagrebu pred tri tisuće fanova koji su naizust znali svaki njihov stih.

Kako onda nazvati ono što se sinoć dogodilo u Šibeniku? Preko deset tisuća ljudi dočekalo je ove indie rokere pred Terra stageom, od kojih je većina potegnula do Terranea isključivo zbog njih. The National su postali nacionalni hrvatski fenomen, iako s Hrvatskom nemaju apsolutno nikakve veze.

Na najvećoj pozornici Terranea pojavili su se sat vremena nakon Janelle Monae, što je bila nezavidna startna pozicija, s obzirom na to da je Janelle održala fenomenalan koncert poslije kojeg se teško bilo prilagoditi nekom drugačijem zvuku. No, već nakon druge pjesme večeri, „Anyone’s Ghost“, bilo je jasno da su The National došli sa svjesnom namjerom da na našoj sceni zacementiraju status nedodirljivih indie ikona.

Pravocrtno pjevanje Matta Berningera, okruženo zvučnom kulisom koja prati istu tu liniju, s povremenim odstupanjima prema gore ili dolje, posjeduje rijetku vještinu da vas istovremeno rasplače ili lansira u neku drugu stvarnost. „Bloodbuzz Ohio“, „Slow Show“ i „Fake Empire“ bili su najdirljiviji dijelovi dvostanog koncerta, tijekom kojeg se The National pokazao kao bend koji je oduvijek bio spreman za najveće pozornice, samo što je tek sad dobio priliku da to i dokaže.

Crystal Castles (Foto: Nino Šolić)

Festivali uvijek donesu i neka neočekivana otkrića. U utorak su to bili Wovenhand, Chad VanGaalen i Destroyer, a jučer je zablistala Oneida, njujorški noise-rock sastav koji je nastupio na Aero stageu. Pod jakim utjecajem krautrocka i tradicije noisea, Oneida je u maniri stare škole poimanja glazbe održala energičan nastup, u kojem su sjedinili raznošenje buke, repetitivne dionice i melodične intermezze. Kako smo u kasnijem razgovoru s jednim od članova shvatili, magija Oneide leži u njihovoj čvrstoj energetskoj povezanosti, liberalnoj razmjeni ideja i željom za intenzivnim promišljanjem glazbe. Tu prevare i glumatanja na sceni jednostavno nema.

Crystal Castles, s druge strane, nije nimalo lako shvatiti. Duo iz Toronta, koji je na Terraneo došao s još jednim likom na bubnjevima, diskografski se furaju na lo-fi produkciju, no njihovi live performansi kaotični su, intenzivni, na rubu incidenta i, ukratko, nezaboravni. Uostalom, kakva može biti eksperimentalna indie-elektronika nego nedokučiva i pamtljiva? U grotlu Aqua stagea gdje se zvuk između dva vojna hangara sabija i ne raspršuje, Crystal Castles napunili su uši tisućama znatiželjnika, koji su se uvjerili da opaka reputacija ovog kanadskog dvojca nije nimalo pretjerana.

Ako su prekjučer i postojale nekakve sumnje, jučerašnji je dan definitivno potvrdio da je Terraneo festival, taj mali glazbeni grad na rubovima Šibenika, već u svom prvom izdanju postao velik i bitan. Preko deset tisuća ljudi uvjerilo se da vrhunska produkcija i sjajan festivalski line-up nisu nužno vezani za dugogodišnju tradiciju i velika urbana središta. Prostor bivše vojarne Bribirskih knezova pokazao se kao idealna lokacija, razglasi na sva tri stagea su besprijekorni, a organizacijski problemi minimalni. Samo još da stane dosadna bura…

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh