Tom Petty and the Heartbreakers ‘Angel Dream’ – eksperiment je uspio

Dugogodišnja praksa posthumnih izdanja često je znala iznjedriti materijale glazbenika koji nisu pretjerano na visini zadatka spram želje za zaradom na novoj ‘memorabiliji’. No ‘Angel Dream’ je tu izuzetak.

Tom Petty and the Heartbreakers ‘Angel Dream’

Godine 1996. Tom Petty and the Heartbreakers objavili su deveti studijski album „She’s the One“ kao soundtrack album istoimenog filma u režiji Edwarda Burnsa. Neke su pjesme izvorno snimljene za album „Wildflowers“ i stavljene su na ovaj album nakon što je odlučeno da „Wildflowers“ postane jednostruki umjesto dvostrukog albuma. Ujedno je to bio jedini album Toma Pettyja i Heartbreakersa na kojem nije bilo stalnog bubnjara, jer nakon odlaska Stana Lyncha tada još nisu bili našli njegovu permanentnu zamjenu. Curt Bisquera odsvirao je većinu pjesama na bubnju, a na stolac je uskočio i Ringo Starr na „Hung Up and Overdue“, dok je dvije pjesme odsvirao Steve Ferrone koji je potom ušao u stalnu postavu. RIAA je taj albumu koji je došao do 15. mjesta Billboardove ljestvice u prosincu 1996. certificirala zlatnom tiražom.

Početkom ove godine najavljeno je da će spomenuti album kojeg su producirali Rick Rubin, Mike Campbell i Tom Petty doživjeti kompletan makeover i da će biti objavljen na Dan prodavaonica ploča pod novim naslovom „Angel Dream“.

Na novoj verziji albuma maknute su sve pjesme s „Wildflowers“ sessiona (čak i „Hung Up and Overdue“ sa Starrom na bubnjevima) i zamijenjene s prethodno neobjavljenim bonus pjesmama u koje spadaju “105 Degrees” i “One of Life’s Little Mysteries”, obje koje je napisao Petty, kao i obradu “Thirteen Days” J. J. Calea i instrumental “French Disconnection” (koja je ustvari jedna od verzija pjesme „Angel Dream“ u funkciji zatvaranja albumske cjeline). Od obrada koje su ostale tu su i „Change the Locks“ Lucinde Williamsa i Beckova „Asshole“.

Dugogodišnja praksa posthumnih izdanja često je znala iznjedriti materijale glazbenika koji nisu pretjerano na visini zadatka spram želje za zaradom na novoj ‘memorabiliji’, te se „Angel Dream“ u tom svjetlu činio upravo tako – malo presloženo i zapakirano kao nova koncepcija koja nužno i ne mora držati vodu.
No „Angel Dream“ je tu izuzetak. Time i predivan podsjetnik na Pettyjevu veličinu i njegov zimzeleni osjećaj i doživljaj za rock pjesmu. U slučaju njegovog djela, naknadna pamet itekako dobro funkcionira – dapače film od prije 25 godina je već pao u težak zaborav, ali Pettyjeve pjesme i ovaj presloženi „Anglel Dream“ album dan danas funkcionira kao odlična (novootkrivena) cjelina.

Album tako otvara akustična „Angel Dream (No.2)“ koja je prvotno bila skoro na kraju albuma „She’s The One“, dok je fantastična „Grew Up Fast“ (iz koje mirišu grunge godine) ostavljena na drugoj poziciji, a slijede je dvije rasturačine „Change The Locks“ Lucinde Williams i „Zero From Outer Space“, taman da kao kruna potom dođe izuzetno nadahnuta melanholična verzija Beckove „Asshole“ iz koje istovremeno prodire led iako je odsvirana ‘toplo’ po svim pravilima west coast rocka.

Već prvo slušanje “One of Life’s Little Mysteries” možda otkriva zašto je bila izuzeta, jer u njoj naime Petty zvuči skoro kao Bob Dylan, no tu kao protuteža odmah dolazi „Walls (No. 3)“ pravi pettyjevski klasik koji liječi na trenutak sve životne nedaće, ali s „Thirteen Days“ J.J. Calea u kojoj Petty opet neodoljivo podsjeća na Dylana, postaje jasan taj ‘sendvič’ ‘Dylan’-Petty-‘Dylan’. Tako očito, tako jednostavo, a opet tako smjelo i zvučno očaravajuće rješenje koje baca potpuno drugo svjetlo na ono što se tada događalo na sessionima.

Dosad neotkrivena „105 Degrees“ objavljena ovog ljeta kao singl uslijed američkog toplotnog vala, prži gitarskom vrelinom u nemilosrdnom boogie ritmu, pa se može reći da bolji trenutak objave nije mogla doživjeti. Aktualna poput ljetnog pakla koji je zadesio sjevernu hemisferu planeta. „Climb That Hill“ koja kao da je utekla iz riff škole AC/DC-ija, vrelinu iz „105 Degrees“ izvrsno prolongira. Prije odjave s akustičnom „French Disconnection“ slijedi famozno ‘hlađenje’ Toma Pettyja i Heartbreakersa (ali samo po pitanju ritma) baladom „Supernatural Radio“, koja je na ovom albumu zaživjela u svojoj originalnoj, tj. produženoj verziji od šest minuta.

U konačnici mogu samo reći da koliko god mi je „She’s the One“ dobar, „Angel Dream“ mi je bolji, jer su dosad neobjavljene ekstenzije stavile cijelu priču u jedan ujedno siroviji i emotivniji kontekst, kao što je prisutna i jaka dokumentaristička crta koja otkriva i neke nepoznate rukavce originalnih sessiona.

Ocjena: 9/10

(Warner / Dancing Bear, 2021.)

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X