Ciklus ‘Vizualna zadovoljstva i jezik filma’ zaključuje se naslovima koji istražuju odnos žudnje, znanja i spoznaje, među ostalima i diptih ‘Ja sam znatiželjna’ Vilgota Sjömana te ‘Lepotu poroka’ Živka Nikolića, ‘LGBT_SLO_1984’ Borisa Petkoviča provest će nas kroz nekoliko desetljeća slovenskog LGBT pokreta, a među Novitete stižu ‘Ljubavni život’ Kôjija Fukade i ‘R.M.N.’ Stanje nacije Cristiana Mungiua.
Ciklus “Vizualna zadovoljstva i jezik filma” zaključuje se naslovima koji istražuju odnos žudnje, znanja i spoznaje. Otvara ga “Ja sam znatiželjna: Film u žutom” i “Film u Plavom”, pseudodokumentarni diptih Vilgota Sjömana o švedskoj socijalnoj demokraciji 1960-ih, antologijsko ostvarenje koje se ubraja među lučonoše seksualne revolucije na velikom platnu.
Temu nastavlja “Ne gledaj mi u pijat” Hane Jušić, priča o zanemarivanoj djevojci koja nakon očeve nesreće zauzima njegovo mjesto kao glava obitelji. Premijerno prikazan u sekciji Venice Days na Venecijanskom filmskom festivalu te vođen nadahnutim nastupima uigrane glumačke, Ne gledaj mi u pijat neupitni je klasik hrvatske kinematografije te jedna od kompleksnijih meditacija o odnosu slobode i autonomije.
Sličnim temama na osebujan se način pozabavio i crnogorski redatelj Živko Nikolić u svojoj “Lepoti poroka”, tragikomičnoj priči o seljanki iz ruralnih dijelova Crne Gore, čiji se vidici šire nakon što se zaposli u nudističkom kampu za vrijeme ljetne sezone. Film je ostvario veliki uspjeh u kinima, a Mira Furlan za svoj je nastup osvojila je Zlatnu Arenu na Pulskom filmskom festivalu.
Ciklus – a i ovogodišnju kinotečnu sezonu – zaključava Shortbus, erotska komedija Johna Camerona Mitchella o skupini Njujorčana koje njihovi emocionalni i seksualni problemi dovode u opušteni (i raspušteni) klub iz naslova. Riječ je o malom remek-djelu s velikim srcem, dopadljivim likovima, odličnim soundtrackom i utopijski orgazmičkom završnicom dovoljno snažnom da naelektrizira novu generaciju gledatelja.
Noviteti: “R.M.N.” i “Ljubavni život”
Među Novitete stižu dva hvaljena festivalska naslova. Prvi je “R.M.N. Stanje nacije”, novi film Zlatnom palmom nagrađenog Rumunja Cristiana Mungiua, intrigantna politička drama o odnosu oca i sina u ksenofobnoj zajednici. Film je premijerno prikazan u selekciji prošlogodišnjeg Filmskog festivala u Cannesu, gdje je istican kao jedan od najboljih filmova konkurencije.
“Ljubavni život” japanskog redatelja Kôjija Fukade obiteljska je melodrama o modernoj ljubavi, a naklonost kritike dobila je u natjecateljskom programu prošlogodišnje Venecije.
Na repertoaru i dalje možete pogledati egzistencijalističku dramu “Tovar” Jezryja Skolimowskog i crnu komediju “Da li ste videli ovu ženu?” Dušana Zorića i Matije Gluščevića.
Mjesec ponosa 2023: “LGBT_SLO_1984”
U suradnji s udrugom Zagreb Pride, a u sklopu Mjeseca ponosa 2023, prikazuje se dokumentarni film slovenskog redatelja Borisa Petkoviča “LGBT_SLO_1984”, prvi dokumentarni film koji na sustavan i sveobuhvatan način prikazuje povijest slovenskog LGBTIQ pokreta, a kroz to nudi pregled 35 godina slovenske scene kroz prizmu kulture i aktivizma.
Nakon filma održat će se razgovor s redateljem Borisom Petkovičem, snimateljicom Leom Aymard te fotografkinjom i aktivistkinjom Jasnom Klančišar. Razgovor će moderirati LGBTIQ aktivist i povjesničar Franko Dota. Ulaz na projekciju je besplatan, uz obvezno preuzimanje ulaznice na blagajni.
Vizije: Iz Kratke baze 25 FPS-a
Vizije: Iz Kratke baze 25 FPS-a program je posvećen inovativnom naslovima koji istražuju nove granice filmskog medija. Sljedeće izdanje programa nosi intrigantan naslov Što točno ne možete vidjeti u onome što ja vidim?, a posvećeno je palestinskim filmskim i videoumjetnicama. Filmove za program je odabrala redateljica i montažerka Hrvoslava Brkušić.
KinoKino 2023: “Dnevnik Pauline P.”
Nakon posebne projekcije Moj prvi odlazak u kino, glavni program festivala KinoKino započet će projekcijom domaće kino uspješnice “Dnevnik Pauline P.” u režiji Nevena Hitreca. Razgovor nakon projekcije vodit će Sara Stanić, a očekujemo i goste iznenađenja! KinoKino od svojih početaka zalaže se za povećanje produkcije audovizualnih sadržaja za djecu i svaki domaći igrani film dočekuje raširenih ruku i s puno veselja.