Reductio ad absurdum u logici predstavlja metodu dokazivanja kojom se istinitost neke tvrdnje nastoji dokazati pokazujući apsurdnost njezine suprotnosti. Istu je metodu na trećem studijskom albumu svojih Viagra Boysa primijenio i Sebastian Murphy kako bi svim radikalnim antivakserima, ravnozemljašima i drugim teoretičarima zavjere pokušao otvoriti oči i pokazati im koliko su njihova vjerovanja besmislena, ponekad i umobolna.
Stihovi na albumu prigodno nazvanom „Cave World“ tako se, što je istovremeno smiješno i zastrašujuće, čine kao tek za nijansu preuveličana verzija komentara i tekstova kakve često možete sresti i u našem kutku bespuća interneta pa će vas u završnoj „Return To Monke“ samo jedna doza cjepiva pretvoriti u kompjuter, dok „Creepy Crawlers“ otvaraju stihovi ‘I can’t believe what I’ve read last night/man, there’s little kids growing up with animal hair/some of ’em are growing up with tails’.
U „ADD“, pak, Murphy se upitao nije li čitav svijet samo neka vrsta simulacije nalik onoj iz „Matrixa“, a na udaru su se našli i ljubitelji oružja iz njegove rodne Amerike koje u istoimenoj stvari naziva trogloditima. U svom obračunavanju ipak je najdalje otišao u već spomenutoj „Return To Monke“ gdje zagovornicima navedenih teorija nudi rješenje u obliku preseljenja u džunglu jer se tamo neće morati zabrinjavati zbog cijepljenja ili plaćanja stanarine, već će se po čitave dane moći gađati izmetom i jesti banane.
Sebastian je uspio izbjeći da mu tematika pjesama ne postane monotona ili ukorijenjena u ‘zeitgeistu’ pa se u, primjerice, „Punk Rock Loser“ još jednom vratio omiljenoj ulozi ostarjelog punkera koji i dalje pokušava živjeti kao tinejdžer, pri čemu se da naslutiti kako se takav scenarij mogao dogoditi i njemu da nije bilo Viagra Boysa.
Također, album funkcionira čak i ako nemate pojma o čemu pjeva; švedska petorka u skoro svakoj pjesmi doseže ubojiti postpunkerski groove preko kojeg Murphy izvikuje slogane vokalom pozicioniranim između Nicka Cavea, Iggyja Popa, Shauna Rydera, Jona Spencera i svog prezimenjaka iz LCD Soundsystema.
Sličnost sa Stoogesima dodatno pojačavaju divlji free jazz naleti saksofona, posebno u „Punk Rock Loseru“ koji zvuči kao njihova „Loose“ na sedativima. U prvom planu gotovo uvijek je ritam-sekcija koju sačinjavaju Henrik Höckert na basu i bubnjar Tor Sjödén, osim u „The Cognitive Trade-Off Hypnosis“, „ADD“ koji, zajedno s tri kratka ‘breaka’ nazvana „Cave Hole“, „Human Error“ i „Globe Earth“, stvarno djeluju poput izgubljenih radova Jamesa Murphyja.
Još jedne srodnike Viagra Boysa pronalazimo u nedavnim nam gostima Sleaford Mods, čijeg su Jasona Williamsona i ugostili u, istini za volju, samo osrednjoj „Big Boy“. Na ploči se nađe i nekadašnjeg mutant disca, punk-funka pa i plesnijeg no wavea tipa James Chance ili Bush Tetras, dok su gitare pomalo zanemarene, što i ne čudi ako uzmemo u obzir da gitarista i suosnivača Benjamina Valléa, koji je preminuo prošle godine nedugo nakon izlaska iz benda, mijenjaju samo gostujući glazbenici.
Sve u svemu, „Cave World“ je slabiji od debija „Street Worms“ i (pogotovo) od fenomenalnog „Welfare Jazz“, ali ima dovoljno odličnih pjesama poput “Baby Criminal“ ili The Fallovske „Ain’t No Thief“ da potvrdi Viagra Boyse kao jedan od najboljih post-punk bendova današnjice.
Ocjena: 8/10
(Year0001, 2022.)