Započeo ‘Animation goes MSU!’

Na Medijskoj fasadi Muzeja suvremene umjetnosti u Novom Zagrebu u utorak je počelo prikazivanje trokanalnih site-specific animiranih radova – prvi natjecateljski program Animafesta 2017 ‘Animation goes MSU!’ Program će se odvijati svake večeri do 10. lipnja, no Animafest poziva svoju vjernu publiku da večernjom šetnjom Novim Zagrebom u utorak poprati njegovo otvaranje.

Animation goes MSU!
Animation goes MSU!

Odabrano je 19 radova iz 12 zemalja, a među izabranim autorima mnoštvo je “povratnika” na medijsku fasadu koji su se tijekom višegodišnje suradnje Animafesta i MSU uspjeli najbolje prilagoditi specifičnim zahtjevima ovoga formata “animacije na otvorenom”. Radove su odabrali Leila Topić, viša kustosica MSU, i Daniel Šuljić, umjetnički ravnatelj Animafesta. Najbolji film bit će nagrađen festivalskom statuom te samostalnom trotjednom projekcijom rada na fasadi MSU-a tijekom veljače i ožujka 2018.

Iako dominiraju apstraktni filmovi, poput onog kolumbijskog redatelja Camila Colmenaresa (Quimtai) koji se zanima predkolumbovskim domorodačkim kulturama, mnoštvo je i svakodnevnih inspiracija poput Vožnje na posao (Paul Fletcher), Proljetnog čišćenja (Lea Vučko i Damir Grbanović) i kompjutorskih igara (Plima, Vincent Masson). Potom je u središtu priroda – Cvat Margaret To vizualnom glazbom prati njezino buđenje, a šumskim pejzažom nadahnjuje se i nadrealistička kompozicija Marte Stražičić (Mračna šuma). Terje Henk estonska je umjetnica koja je u animiranom filmu Bijela kiša i crvene noge ispričala živopisnu priču uz pomoć naizgled nespojivih likova: lisice, ronioca i foke.

No kao i uvijek, Animation goes MSU! pravi je Akvarij znatiželje (VCA Animation Class), pa tako nalazimo i interese za zlatno doba reklamne industrije (Karnevalski zid ljubavi, Kelley Bell), Klima Marite Stanić i Maje Blažek (M_1300) u potpunosti je sastavljena od snimaka zabilježenih skenerom, a Igor Ćorić, jedini s dva filma u natjecanju, smjestio je svoj prvi rad Unutar čudovišta. Povratnik na fasadu je i Boris Hergešić čija MSU-ova proizvodna traka muzej doslovno pretvara u tvornicu umjetnosti, dok Wan Chen Lin (ZOEY) ponire u vizije kliničke depresije (Mentalna crna rupa) uz pomoć metalnih vizuala. Benjamin Fox je umjetnik koji je u potpunosti iskoristio trodijelnost Medijske fasade kako bi istražio priču o fizičkoj žudnji nazvanu Haptički triptih, dok je američka autorica Ana Carolina Estarita Guerrero u filmu Promjena iskoristila tri ekrana za apstraktno putovanje prostranstvima imaginarnog svemira.

Naposljetku, raskoš Barcelone s formama Miróa i Gaudija predstavlja interdisciplinarna umjetnica Maja Kalogera (Joan i Antoni otišli su na pivo), dok Yiyi Ma u Životu onkraj papirnatih poljana zamišlja život fikcionalne animatorice koja stvaranjem produžuje vlastiti život.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Vijesti

Idi na Vrh
X