Akustika – akustične večeri utorkom u zagrebačkoj knjižari Rockmark iz tjedna u tjedan brojale su glazbenike i nastupe koji su dosegli brojku 83, a glazbenika, koji su na najrazličitije načine akusticirali, doslovce stotine. Jedna od glavnih i odgovornih za obogaćivanje te vrste (akustične) scenske ponude je Željka Rudar.
Ime Željke Rudar, djelatnice Universal Music Croatia, poznato je mnogima iz onog dijela svijeta glazbe koji se bavi pisanom riječi – kritikom i uvidom. No mala je Rudarka novinarski angažman pečen na portalu Muzika.hr fino kanalizirala u projekt koji ovih dana ispisuje posljednje retke svoga trećeg poglavlja. Akustika – akustične večeri utorkom u zagrebačkoj knjižari Rockmark iz tjedna u tjedan brojale su glazbenike i nastupe koji su dosegli brojku 83, a glazbenika, koji su na najrazličitije načine akusticirali, doslovce stotine. Ovoga petka Akustika će doživjeti grand finale u zagrebačkom Katranu kada će prije ljetne pauze akustično nastupiti četiri benda: Gatuzo, S3ngs, Seine i And The Kid. Željki kažemo Ž!
Željka, tri godine su iza nas i čini mi se kao da je bilo jučer kad je krenulo s Akustikom – programom koji je oživio Berislavićevu utorkom u 7 navečer. Tri sezone. Čestitke! Kažu da je treća godina najkritičnija, a ti si je, evo, privela kraju. Daj nam malo, onako jednostavno reci kako je došlo do ideje za Akustiku?
Željka Rudar: Uvijek su me intrigirali akustični nastupi, čemu u prilog ide i činjenica da sam kao tinejdžerka valjda tisuću puta odgledala legendarni Nirvanin MTV Unplugged koncert, iako zapravo nikada nisam pretjerano bila njihov fan (smijeh). Nekako je početak Akustike povezan s tim da sam u tom periodu intenzivno pohađala razno-razne koncerte, i velike i male, i u svemu tome su mi nedostajali jednostavni akustični nastupi. Malo promišljanja i razmišljanja, razgovor s Krešom (vlasnikom Rockmarka i glavnim urednikom Muzika.hr), malo sreće i ideja se realizirala.
Kako si realizirala prvu sezonu tada još kao studentica? Znam da su neki kontakti postojali zbog tvog novinarskog rada u Muzici?
Željka Rudar: Svakako je pripomoglo što sam tada već odslušala većinu predavanja, pa su mi jedine obaveze na faksu bile polaganje ispita. Tada sam počela i raditi kao prodavač u Rockmarku, što je bilo odlično jer sam mogla iz prve ruke doživjeti kako prostor diše i tko su potencijalni posjetitelji tih svirki. Dotadašnji rad na Muzici je itekako bio od koristi, a kontakti, poznanstva i preporuke poprilično su pripomogli u dogovaranju prvih nastupa izvođača.
Na stranu svi kontakti, projekt je projekt i kada je u vremenu inkubacije čovjek izgrize sve nokte na rukama, a kada tek krene dobije osamdeset čireva dok ti ‘dijete’ ne prohoda. Koji su bili najveći izazovi pri realizaciji Akustike kao programa?
Željka Rudar: Ako misliš na same početke, sjećam se da me bilo strah hoće li biti dovoljan broj izvođača da u kontinuitetu svaki utorak imamo akustičnu svirku i hoće li uopće oni koje pozovemo, htjeti akusticirati. Tada još nisam dovoljno dobro poznavala našu glazbenu, a pogotovo mladu kantautorsku, scenu, i sva sreća, pokazalo se da imamo pregršt odličnih mladih izvođača! Bio je i izazov kako im predstaviti čitavu priču, budući da je projekt bio tek u svojim počecima. A onda je nastupio izazov gdje je trebalo izbrusiti organizacijske vještine te preuzeti ulogu i tehničara i organizatora i PR-a i dobrog domaćina (smijeh). Ali na kraju se sve svodi na to da bez izvođača i publike, ne bi bilo niti ovog projekta.
Što je pravilo od kojeg doista ne misliš odstupiti u budućim sezonama Akustike?
Željka Rudar: Pravilo prvog slušanja. To ti sad ništa ne znači, jel da? (smijeh) Nekako sam od samih početaka sasvim spontano razvila to, nazovimo, pravilo, gdje bilo kojeg izvođača bukiram za svirku ako me mjuza osvoji odmah na prvu. Zaista, odluka za kontaktiranje i bukiranje pada već u prvih 20-30 sekundi slušanja pjesme. I, naravno, mora postojati određena razina kvalitete u svemu tome. Dalje>>