Zvjezdani čovjek, 2. dio – od Ziggyja Stardusta do ‘Novog dana’

Ziggy Stardust – androgina persona izvanzemaljskih korijena kao frontmen grupe Spiders From Mars bio je Bowiejeva projekcija akumulirane energije i znanja, a novim pokoljenjima stasalim u buntu rock’n’rolla, Mesija.

David Bowie 'Scary Monsters'

U prosincu iste godine Mark David Chapman, pomahnitali fanatik u New Yorku ubija Johna Lennona – pjevačeva bliskog prijatelja čija ga nagla i nasilna smrt tjeraju u depresiju. Godine koje su uslijedile bile su naglo strmoglavljenje karijere i prostituiranje pred trendovima, pa se tako na scenu Bowie doista vraća tek sredinom osamdesetih kao izblajhani pimp. Struje dance-pop voda odnijele su Bowieja daleko na mainstream pučinu i na dugo vremena napušta underground kvalitete svoga izričaja što mu, pak, donosi komercijalni uspjeh (album i istoimeni singl Let’s Dance), ali ne i uspjeh kod kritike koja ga počinje nazivati ispraznim i plitkim.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9G4jnaznUoQ[/youtube]

Nešto prije Live Aid-a 1985. Godine Bowijev brat Terry nakon niza pokušaja napokon uspijeva počiniti samoubojstvo što produbljuje Bowiejevu depresiju s kojom se nosio isključivo sam, a pred budnim okom javnosti sada sklonijom nego ikada, znakova unutarnjeg raspadanja nije bilo. Štoviše, briljirao je Geldofovoj glazbenoj manifestaciju za Afriku uz Queen, Erica Claptona, Boba Dylana i Micka Jaggera.

Iako ga je do kraja druge polovice neuglednih osamdesetih kreativno pojela predaja mainstreamu i pop ostvarenjima, 1988. osniva svoj novi hard-rock bend Tin Machine, a u svojim ga se biografijama prisjeća kao bend sa zvukom koji su i sami voljeli slušati. Četverogodišnji rad i samo dva albuma dokaz su da Bowiejevo srce nikada nije bilo u tom sastavu, pa 1992. godine bend odlazi u povijest.

U povijest je te godine otišao velik dio njegovog privatnog života. Upoznavši senzualnu somalsku manekenku Iman, u krakom periodu strast između njih dvoje dovodi do njegovog novog i, čini se, zadnjeg braka. Na sklapanju braka koji je i danas, nakon punih dvadeset godina, čvrst i miran, Bowieu je kum bio vlastiti sin Zowie Bowie, tada već preimenovan u Duncana. 1995. nakon studijske pauze i početka novog obiteljskog života, Bowie objavljuje konceptualni album Outside o slikarstvu, glumi, ali i ubojstvu kao autorskim opsesijama. Isti je album bio jedan od najvećih nadahnuća Marilynu Mansonu u njegovom konceptualnom projektu „Mechanical Animals“ kao najvećem ostvarenju karijere upakiranom u glam-rock celofan. Dok je Manson crpio ideje od Bowieja, za isti je album Bowie prizivao duhove prošlosti u Tvornici Andya Warhola kao ideju nepresušnog kreativnog ludila.

Na pragu novog milenija i u 53. godini Bowie dobija drugo dijete, ovoga puta kćer Alexandriu i po njezinom rođenju 2002. objavljuje album Heathen – svoj 22. studijski pohod i odmah potom album Reality nakon kojeg je uslijedila desetogodišnja šutnja. Ona je napokon prekinuta na njegov 66. rođendan 8. siječnja 2013. objavom singla Where Are We Now? i ujedno neočekivanom najavom 24. albuma The Next Day.

David Bowie u Chicagu 2002. (Foto: Adam Bielawski / Wikipedia)

Tony Visconti, Bowiejev vječni privatni i profesionalni suputnik, producirao je album najavljen za 8. ožujka, a unatoč prvotnim poricanjima planova o turneji, čini se da bi nas karizmatični svemirac koji se napokon prizemljio mogao obradovati datumima za predstavljanje noviteta iz male tvornice glazbenih dragulja. Jedan od njih netom je objavljeni The Stars (Are Out Tonight) popraćen videospotom u režiji mračne redateljice Florie Sigismondi. U ponovno simbolički nostalgičnom video-uratku kroz različite likove Bowie i bolja mu polovica Tilda Swinton hrvaju se sa svojim demonima prošlosti i u forsiranju konvencionalnosti i ‘normalnosti’ pucaju po šavovima, shvaćajući da moraju prigrliti svoju ekscentričnost. Zanimljivo je i kako je Tilda, vječno fizički uspoređivana s Bowiejem kao njegova ženska verzija, napokon i u kratkom umjetničkom filmu utjelovila sve medijske navode i time sudjelovala u novom izlasku jedne od najsjajnijih zvijezdi na glazbeno-umjetničkom svodu.

Saznajte više: Zvjezdani čovjek i njegove zvijezde ponovno su izašle

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Tema

Idi na Vrh
X