Ljetne ferije su završene, muzička produkcija ulazi u novu sezonu i na mrežama se pojavljuje sve više zanimljivih najava nadolazećih izdanja. U domaćim glazbenim vodama jedna je posebno zanimljiva. Ognjen Zečević – Egoless najavio je izlazak albuma ‘All The Shit Left Behind’.
Egoless nije istaknuo datum objave, što se može protumačiti kao razumna mjera opreza kad se baš sve odrađuje u solo akciji, ali je pokazao naslovnicu albuma, što sugerira da projekt nije daleko od realizacije. U svakom slučaju unaprijed se zapisao na listu najiščekivanijih domaćih izdanja za sezonu jesen – zima.
Prvi razlog za nestrpljivo iščekivanje treba tražiti u hvaljenom lanjskom albumu „The only way Out is Trough“ koji je Egolessu nakon dvanaestak godina respektabilne karijere na svjetskim bass music pozornicama od Engleske do Kanade, Kalifornije, Australije, Indije i Rusije napokon donio nekakvo formalno priznanje u domovini s nagradom Elektor.
Drugi i zapravo jači razlog za nestrpljenje je maestralan proljetni EP „Mind the Zaps“, upadljivo različit od svega što je prije objavio. U engleskom pressu na Bandcampu sam je dao slikovito pojašnjenje radikalne promjene – „but Egoless where are the wubz, it’s not Dubstep!?“ U životopisu ovog 38-godišnjeg Slavonca sa zagrebačkom adresom, bivšeg člana i danas opet aktualnog producenta St!llnessa, nema nikakve dvojbe da se najviše ostvario kroz dubstep. Uostalom, u svijet ga je najprije lansirao Outlook Festival, gdje je već nakon debitantskog EP-ja „No Ego, No Problems“ iz 2009. upao u društvo UK dubstep inovatora Digital Mystikza, Pincha i Roske.
Deset godina kasnije kroz dubstep kanale stigao je do najvećeg terenskog pothvata u karijeri s 22 giga na samostalnoj sjevernoameričkoj turneji. Međutim, posljednji EP „Mind the Zaps“ povukao je ovog svestranog muzičara na neistraženi teritorij daleko izvan granica dubstepa.
Snimanje materijala započeo je kao kućni eksperiment s prastarim Moog synthevima, da bi zamišljenu ambijentalnu formu do kraja održao samo u odjavnoj temi „M00g T4pe“. Kad je na preostala tri instrumentala „M1nd th3 Z4ps“, „T0 H3al“ i „St0ned Ap3“ nasnimio bubnjeve, gitaru, bas i klavijature, dobio je petnaestak minuta muzike kakva kod nas ne postoji, a prilično je rijetka i u širem svijetu.
Dok pozadina gotovo stalno pulsira u dubu, Ognjenova gitara se neometano kreće iz post-rock sessiona s natruhama psihodelije na „M1nd th3 Z4ps“ do afro funk razigravanja na „T0 H3al“. Zagriženi digitalni dubsteperi, nenaviknuti na organski zvuk i uglavnom nezainteresirani za bilo kakvu gitarijadu, ovdje fakat nemaju što tražiti. No, zato ovakav Egoless može biti totalno otkriće kako za domaću, tako i za internacionalnu za ekipu koja brije na rani Khruangbin.
Što će donijeti album „All The Shit Left Behind“, koliko će se na njega reflektirati eksperiment izveden s „Mind the Zaps“ , hoće li Egoless doista napustiti svoju dubstep bazu? O svemu tome zasad se može samo nagađati, ali kratka opaska u njegovoj najavi „a continous live recorded studio album“ upućuje na realnu pretpostavku da će tu biti dodatnih promjena i novih iznenađenja.
*Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.