Zvuk dvadesetih: Haiku Hands – transformacija australskih Beastie Girls u Chemical Sisters

Album ‘Pleasure Beast’ najbolje je iskušati na novogodišnjem tulumu kad se nitko neće žaliti na preglasnu muziku.

Haiku Hands (Foto: Alexander Kellner / Wikipedia)

Potraga za novim zvukom Australije uvijek počinje ukrcavanjem na triple J. Kultni omladinski radio u svojoj selekciji neotkrivenih talenata triple j Unearthed kao da prenosi važne poruke iz budućnosti jer se tamo neprestano vrti svježa i uzbudljiva australska muzika koja će možda tek za koju godinu upasti u svjetsku produkciju.

Electro reperski trio Haiku Hands formiran 2017. bljesnuo je kroz triple j Unearthed s dvije dosta različite, ali podjednako moćne pjesme. „Jupiter“ je bila na tragu ranih radova Santigold, dok je nabrijanija „Not about You“ zvučala poput reinkarnacije Beastie Boysa na alternativnom rave partiju. Nimalo slučajna referenca za sestre Claire i Mie Nakazawa iz Sydneya koje su kao klinke prvi put bile na koncertu kad ih je mama odvela na Beastie Boys.

Prije pokretanja Haiku Hands radile su vizuale za hip hop kolektiv Sketch the Rhyme. Treća cura Beatrice Lewis došla je iz Melbournea s posve drugačijim iskustvom producentice aboridžinskog ženskog sastava Kardajala Kirridarra. Povremena četvrta ili pridružena članica koncertne postave Haiku Hands je vokalistica Mataya Young. Premda su već 2018. s down under hitom „Not About You“ munjevito osvajale domaće festivalske pozornice od Splendour in the Grass do WOMADelaide, australske „Beastie Girls“ ipak nisu imale tako brzi izlaz u svijet kao famozna indie dance atrakcija Confidence Man iz Brisbanea s izvrsnim albumom „Confident Music For Confident People“. No, trebalo je samo malo pričekati.

Oko Haiku Hands se ozbiljno zakuhalo kad su prvi put došle na gostovanje u New York. EDM superstar Diplo povukao ih je na svoj label Mad Decent i priredio zapaženu promociju premijernog američkog singla „Onset“, a zatim su ušle u fensi kolaboraciju sa Sofi Tukker „Fashion, Model, Art“ i snimile „Suck My Cherry“ za soundtrack horor komedije „Freaky“. Izvanredne live performanse pokazale su na turneji sa Sofi Tukker i kao predgrupa na američkim koncertima Tame Impale.

Debitantski album „Haiku Hands“ donio je hrpu dobrih pjesama i neodoljivih poziva na ples, ali je naletio na nezgodnu prepreku jer je predstavljen usred pandemije Covida-19 kad je skoro svaki plesnjak bio privremeno suspendiran. Ponovno otvaranje dancefloora obilježile su rasprodanim gigovima i ekstatičnim lanjskim singlom „Bye Bye“, gdje im se pridružio talijansko-australski tropical house producent Ribongia.

Za drugi album „Pleasure Beast“, objavljen na australskom indie labelu Spinning Top koji vodi menagement Tame Impale i Ponda, okupile su šaroliku internacionalnu studijsku ekipu. Jedan od istaknutijih novih suradnika je Caleb Nott iz popularnog novozelandskog dua Broods, drugi je australski elektroničar iračkih korijena Motez, a najvažnije pojačanje je svakako brooklynski genijalac Dave Sitek, angažiran na otvaranju albuma u produkciji sjajne pjesme „All Around The World“. Nema tu nimalo sličnosti s njegovim matičnim bendom TV on the Radio, ali ima s onim što je radio na američkom izdanju Pussy Riot.

Od četiri singla Haiku Hands izdvojena za najavu albuma „Pleasure Beast“, optimistično obojena „Feels so Good“ mogla bi biti prvi izbor u radijskim programima, funky house „Nunchucka“ najprije će osvanuti na denserskim plejlistama, frenetični kuduro ritam i troglasno repersko nabrijavanje gurnut će „Ma Ruler“ među ultimativne koncertne favorite, a najjače će grunuti „Cool for You“ Prava breakbeat bombetina s kojom će se Beastie Girls čudesno transformirati u Chemical Sisters i pridobiti svakog partijanera ukoliko za dizanje traži nešto uzbudljivije od EDM beat dropova. „Pleasure Beast“ najbolje je iskušati na novogodišnjem tulumu kad se nitko neće žaliti na preglasnu muziku.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Kolumna

Idi na Vrh
X