Zvuk dvadesetih: Joker Out – Veliko zmago v gosteh

Izađite na balkone, pozdravite nove regionalne šampione! U posljednjih šest mjeseci Joker Out napravili su sve o čemu su maštali prethodnih šest godina.

Joker Out na Špancirfestu (Foto: Marina Uzelac)

Adolescentska furka iz ljubljanskih srednjoškolskih dana na shagadelične retro sixties komedije Austina Powersa prerasla je u dosad neviđen indie pop rock fenomen made in Slovenia. Joker Out je najpopularniji bend kod domaće publike nakon Siddharthe i najomiljenija slovenska ekipa na ex-Yu teritoriju nakon Lačnog Franza.

Željno iščekivana ljubljanska masovka u Areni Stožice rasprodana je mjesecima unaprijed. Ulaznice za zagrebački koncert u Tvornici razgrabljene su za svega nekoliko sati pa je zakazan još jedan gig. Isto se dogodilo s najavljenim gostovanjem u beogradskom Domu omladine. A poslije europske TV premijere u finalu Eurosonga s „Carpe Diem“ zaredali su se nastupi na udaljenijim inozemnim pozornicama.

Joker Out je proteklog ljeta punio klubove po Britaniji i Skandinaviji, dok ga na jesenskoj turneji očekuju susreti s fanovima u Austriji, Njemačkoj, Nizozemskoj, Poljskoj, Češkoj, Španjolskoj. Kad se izvještajima s koncertnih terena pribroje 20-ak milijuna Spotify streamova za „Carpe Diem“, sve pohvale za suradnju sa starim Elvisom Costellom u pjesmi „New Wave“ i neupitan hit potencijal novog singla „Sunny Side of London“ jasno je da bi se uskoro mogao dogoditi još veći proboj prema Zapadu. Dogodine na Roskilde i Glastonbury?

Međutim, za nas je puno važnije kakav će promet ovaj trilingvalni bend s pjesmama na slovenskom, srpskom i engleskom imati u obližnjim istočnim krajevima. Gdje god su se ljetos ukazali, od Varaždina do Kragujevca, frontmen Bojan Cvjetićanin, gitaristi Kris Guštin i Jan Peteh, basist Nace Jordan i bubnjar Jure Maček izazvali su totalnu euforiju u tinejdžerskom, pretežno ženskom auditoriju. Zajedno s Buč Kesidi, kojima su se pridružili na Šalati, Joker Out su najviše pomogli u otklanjanju kvarova što godinama ometaju regionalnu produkciju gitarističke muzike za mase.

Dok jedan od težih kvarova proizlazi iz gerijatrijske predrasude kako se nova pokoljenja pale isključivo na balkanski trap folk i cajke zbog čega se na njih ne može računati u ambicioznijem plasmanu gitarističkog benda, drugi kvar je posljedica biološki neodrživog poretka u kojem je rokerski main stage još uvijek rezerviran za preživjele jugosaure iz 1980-ih. Kompletna zamjena glavnih muških uloga izvediva je tek kad se među najtraženijim rokerima pojave frajeri dovoljno mladi da se u njih zaljube cure iz prvih redova, a ljubljanska petorka u prosjeku je još mlađa nego Buč Kesidi.

Kako glasi dobitna kombinacija? Joker Out kažu da je to shagadelic rock’n’roll. Iz njihove perspektive sve je počelo s filmskim serijalom Austina Powersa, gdje su u drugom nastavku „The Spy Who Shagged Me“ upratili Elvisa Costella kako pjeva „I’ll Never Fall In Love Again“. Premda su kroz dva samizdata albuma „Umazane misli“ i „Demoni“ provukli dosta retro elemenata, suvišno je u njima tražiti poveznice s originalnim shagadelic/swinging sixties sastavima poput The Zombies, The Association ili The Turtles.

Za prolaz kod najšire i najmlađe publike bilo je praktičnije i korisnije istaknuti svima prepoznatljive utjecaje. U zvučnoj slici Joker Outa to su odjeci Arctic Monkeys, novijih izdanja Kings of Leon i The 1975. Prekaljeni producent Žare Pak (Siddhartha, Big Foot Mama, Zaklonišče prepeva) zapakirao ih je u poletni omladinski rock, gdje autorski dvojac Cvjetićanin-Guštin zasad djeluje gotovo nepogrešivo. U prvom planu su jednostavne ljubavne pjesme i pozivi na ples, kojima treba pripisati dodatne poene zbog efektnog preskakanja jezične barijere.

Generacijsku himnu „Carpe Diem“ na koncertima s podjednakim oduševljenjem pjeva ljubljanska, beogradska i zagrebačka omladina, što nijedna pjesma na slovenskom nije postigla već trideset i kusur godina. Valjda će ovaj primjer ohrabriti slovenske anglo indie bendove da se okrenu maternjem jeziku. Joker Out može dobro odigrati i na višem autorskom levelu, s malo težim sadržajima kao što je „Plastika“ i zanimljivim osvrtima na društvene teme koji sugeriraju kako Bojan nije uzalud studirao sociologiju.

Najveći iskorak ipak predstavlja njihova udarna pjesma na srpskom jeziku „Demoni“, moćna indie trap fuzija s pažljivo doziranim autotune efektom, privlačnija od svega što je dosad isporučila beogradska Generacija Zed. Koncepcije su im jako različite, ali dijele istu publiku, a Joker Out sigurno pobjeđuju u regionalnom nadmetanju.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Kolumna

Idi na Vrh
X