Klasična violinistica, flautistica i pjevačica Heidi Lewandowsky aka Kaleema odrasla je u obitelji poljskih, talijanskih, španjolskih i libanonskih doseljenika, školovala se na katoličkom univerzitetu u Buenos Airesu, a nakon završenog studija kompozicije otišla je u New York na usavršavanje u produkciji elektroničke glazbe.
Digitalna tranzicija argentinske glazbe započela je 2008. premijernim izdanjem Zizek Recordsa „ZZK Sound Vol. 1 : Cumbia Digital“. Label razvijen iz klupskog programa nazvanog po argentinskom zetu Slavoju Žižeku otvorio je prvi prozor u svijet za početnu postavu digitalnih gaučosa u kojoj su zablistali; Chancha Via Circuito, El Remolon, Fauna, Frikstailers, King Coya i Villa Diamante.
U originalnoj ZZK fuziji tradicionalnih cumbia ritmova i eksperimentalne elektronike najdalje je dobacio najmlađi Žižekovac, producent i DJ Pedro Canale aka Chancha Via Circuito. Poslije izvrsnog drugog albuma „Amansara“ objavljenog 2014. na njujorškom Wonderwheel Recordingsu i na belgijskom Crammed Discsu zakoračio je na festivalske pozornice prevelike za njegov solo live act, pa je pozvao prateće muzičare.
U koncertnoj formaciji Chancha Via Circuito najistaknutiju sviračku ulogu dobila je Pedrova tadašnja cura i današnja supruga, klasična violinistica, flautistica i pjevačica Heidi Lewandowsky aka Kaleema. Odrasla je u obitelji poljskih, talijanskih, španjolskih i libanonskih doseljenika, školovala se na katoličkom univerzitetu u Buenos Airesu, a nakon završenog studija kompozicije otišla je u New York na usavršavanje u produkciji elektroničke glazbe.
Uvodne kombinacije s Chancha Via Circuito i repericom Sarom Hebe na kompilaciji „Future Sound of Argentina“ pokazale su se kao optimalna priprema za Keleemin debitantski album „Nomada“ objavljen 2017. na brazilskom netlabelu Tropical Twista. U produkciji albuma naslonila se na minimalističku post-Zizek elektroniku, iz New Yorka je povukla utjecaje hip-hop undergrounda i jazz avangarde, ritmovima je ušla duboko u Afriku, dok je u najavni singl „Copal“ ubacila perfektno izvedenu panameričku kolaboraciju s kanadskom Kolumbijkom Lido Pimienta.
Međutim, ubrzo se pokazalo da brazilski izdavač ne može biti lansirna rampa za njenu svjetsku karijeru zbog slabašne distribucije i tanke promocije na sjevernoj hemisferi. Tropical Twista pokrenut je 2015. u Sao Paulu s idejom umrežavanja brazilske ethnotronice i tropical bassa. Do danas je izbacio hrpetinu zanimljivih free download izdanja, ali njegovi izvođači nisu nigdje ostvarili značajnije izvozne rezultate.
Dok je Kaleema na promotivnoj turneji uspjela povezati tek nekoliko festivalskih nastupa u Španjolskoj, Francuskoj i Poljskoj, Chancha Via Circuito je nakon posljednjeg albuma „Bienaventuranza“ na Wonderhheel Recordingsu opet bio zatrpan pozivima sa svih strana ,od Ozore do Roskildea.
Najpraktičnije rješenje za Kaleemine neostvarene ambicije bio je transfer u Wonderwheel, a pouzdana njujorška veza proradila je i prije izlaska njenog novog albuma „Utera“. U posljednja četiri mjeseca briljantni najavni singlovi „Portales“, „Circulo de Arena“ i „Ololiuqui“ ugrabili su više publiciteta nego album prvijenac u protekle četiri godine, pa je promotivna kampanja preusmjerena s worldbeat auditorija na daleko brojniju art pop publiku koja bi u Keleemi mogla prepoznati argentinsku Björk.
*Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.