Afroamerička alter R&B kantautorica Kelele Mizanekristos ima jedan od najboljih povrataka na scenu.
Preko 30 godina Warp Records ima reputaciju jednog od najjačih uporišta eksperimentalne elektronike. Kultni label utemeljen u Sheffieldu, poslije izmješten u London, dobio je prepoznatljivi zvuk na pločama koje su ’90-ih snimali veliki techno inovatori Aphex Twin, Autechre, Boards of Canada i pokojni Martin Bell (LFO).
Katalog su mu kasnije podebljali bendovi sa raskrižja indie rocka i elektronike poput !!!, Battles i Grizzly Bear, ali Warp je svoje dugogodišnje pratitelje ipak najviše iznenadio maestralnim debitantskim albumom afroameričke alter R&B kantautorica Kelele Mizanekristos “Take Me Apart“.
Na godišnjim listama za 2017. Kelela je bila skoro nezaobilazna, podjednako hvaljena u Guardianu, Pitchforku, Billboardu i Cosmopolitanu, makar je prije toga prošla ispod radara major labela koji obično nadziru kompletan promet na R&B chartovima. Jedinu, epizodnu ulogu u američkom R&B mainstreamu odigrala je gostujući na albumu bliske frendice Solange Knowles „A Seat at the Table“, dok je svoju karijeru dugo i strpljivo gradila u alternativnom sektoru.
Kelela Mizanekristos rodila se 1983. u Washingtonu, u obitelji etiopskih emigranata. U studentskim danima pjevala je jazz standarde po washingtonskim barovima, okušala se u lokalnim indie rock i prog metal bendovima, a zatim se preselila u L.A. i počela raditi na vlastitim pjesmama.
Najvažniji iskorak napravila je 2013. kad se povezala s producentima iz UK bass kolektiva Fade to Mind i Night Slugs koji su joj poslali instrumentale ugrađene u premijerni mixtape „Cut 4 Me“. Rezultat je bio gotovo senzacionalan, pogotovo za jedno niskobudžetno izdanje distribuirano u free downloadu preko Soundclouda. Kelela je zvučala kao neprežaljena diva Aaliyah, a njeni engleski beatmakeri ulazili su u R&B produkciju iz futurističkog post-dubstepa i grimea.
Obasuta pohvalama sa svih strana, u ljeto 2014. već je bila na pozornici pulskog Dimensions Festivala. Pošto je Night Slugs bio umrežen s Warp Recordsom Kelela je momentalno dobila izdavača za prvi EP „Hallucinogen“, gdje se producentima koji su odradili „Cut 4 Me“ pridružila avangardna elektroničarka Alejandra Ghersi – Arca, proslavljena suradnjama s Bjork i FKA Twigs. Tako je kompletirana vrhunska ekipa za album „Take Me Apart“ s kojim je Kelela definitivno osigurala prvoligaški status i rijetku privilegiju da može uzeti dulju pauzu do sljedećeg studijskog projekta. Doduše, nitko nije računao na to da bi pauza mogla potrajati oko pet godina i da će drugi album „Raven“, s 15 novih pjesama, zapravo biti povratnički.
Najava come backa stigla je tek jesenas sa singlovima „Washed Away“, „Happy Ending“ i „On the Run“. Prvi singl istaknuo je Kelelin BLM i black queer aktivizam, na drugom se uspješno predstavio njen novi najbliži suradnik DJ Raushan Glasgow aka LSDXOXO, dok je na trećem fenomenalno uskočio montrealski genijalac Kaytranada.
Nakon briljantnog četvrtog najavnog singla „Contact“, umotanog u lagani drum’n’bass, predugo iščekivanje povratničkog albuma prešlo je u napeto finalno odbrojavanje jer se tu već moglo naslutiti kako će „Raven“ nadvisiti famozni „Take Me Apart“. Beskrajno strpljenje Warp Recordsa itekako se isplatilo. Kelela Mizanekristos opet je najzdravija alternativa R&B mainstreamu, a „Raven“ je najraniji kandidat za godišnji top 10.