3,6 rendgena: ‘Blink Twice’ i zaboravljiva zabava

Raskalašeni beskonačni tulum na privatnom otoku milijardera ima i svoju mračnu stranu u stilski raskošnom, ali tanko napisanom redateljskom prvijencu Zoë Kravitz.

‘Blink Twice’

Prije dvije godine u ovdašnju kino distribuciju istovremeno su ušli “Trokut tuge” i “The Menu“, dvije crne komedije s elementima trilera i/ili horora o bogatašima koji na nepristupačnim otocima dobiju ono što ih već sljeduje, a taj žanr kojemu je dodijeljena specifična odrednica “eat the rich” sada dobiva i svog nastavljača u “Blink Twice”, redateljskom prvijencu Zoë Kravitz koja nam je otprije najpoznatija kao glumica (kao primjerice Catwoman u “The BatmanMatta Reevesa) ili pak, čitateljima žutog tiska kao kći rokera Lennyja Kravitza i glumice Lise Bonet te partnerica Channinga Tatuma, ujedno i glavne zvijezde njezinog prvog autorskog uratka.

Tatum glumi Slatera Kinga, milijardera u stilu Elona Muska koji povede dvije konobarice, Fridu (Naomi Ackie) i Jess (Alia Shawkat) na svoj privatni otok zajedno sa svojim raskalašenim entourageom koji se tamo upušta u beskrajno tulumarenje koje nakon nekog vremena počinje buditi sumnju u djevojkama kad počnu zapažati kako ne mogu u sjećanje prizvati veliki dio događaja iz prethodnih večeri. Stvari postanu posebno zloslutne kad Jess nestane, a Frida se baca u opasnu istragu kako bi otkrila koji se vrag događa na otoku na kojemu te sa svih strana samo pitaju zabavljaš li se.

“Blink Twice”, koji je izvorno trebao nositi provokativniji naslov “Pussy Island”, a koji je u međuvremenu odbačen, jedan je od onih filmova kojima je gotovo dovoljno pogledati trailer jer u dvije i pol minute službene najave tako scenu za scenu vidimo cijeli setup priče kojemu treba pedeset minuta da se odvije na platnu. Ipak, to ne znači da je prvijenac Zoë Kravitz i po čemu posebno loš. Tempo je solidan zahvaljujući prije svega dobroj montaži, a gledatelj nakon uvodne nesigurnosti i za njegove ključne junakinje razvije dovoljno suosjećanja i interesa da ne odustane od filma.

Glumačkim izvedbama također se nema što zamjeriti jer su izvedene s dovoljno duha unatoč činjenici da nisu posebno maštovito niti približno dovoljno raspisane, a osim Tatuma i Ackie izdvajaju se i Christian Slater te Haley Joel Osment (“The Sixth Sense”) kao Kingovi suradnici, a u manjim ulogama pojavljuju se i nedovoljno iskorišteni veterani Kyle MacLachlan te Geena Davis.

Scenarij koji Kravitz potpisuje s E.T. Feigenbaumom najveća je prepreka da “Blink Twice” postane britka satira kakvom naoko želi biti, a kakvi su bili njegovi u početku teksta navedeni “eat the rich” prethodnici. Teme poput rodnih i socijalnih razlika brzo tonu u drugi plan dok gledamo prepuštanje junakinja beskonačnom uživanju u partijanju s gastronomskim specijalitetima, skupim alkoholom i egzotičnim drogama, a premda se opojnost cijelog settinga lako prenosi na gledatelja, budući da redateljica ima talent za vizualno (i zvučno) stvaranje atmosfere, njezin film nije dovoljno snažno napisan da bismo ga mogli shvatiti dovoljno ozbiljno.

Naomi Ackie i Adria Arjona u Blink Twice (foto: Carlos Somonte / Amazon)

“Zabavljate li se?” je dakle pitanje koje se neprestano provlači kroz film i služi kao njegov tagline na plakatu, i na to pitanje su glumci i ekipa filma bez dvojbe na snimanju mogli odgovoriti pozitivno, no gledatelji koji traže nešto više od stotinjak minuta umjerene zabave svakako ostaju s osjećajem da bi od filma trebali dobiti nešto više kako bi im se na duže pruge urezao u sjećanje.

Projekcije zarade za “Blink Twice” i drugi ovotjedni novitet u kino dvoranama, remake gotičkog stripovskog klasika “The Crow” (kojemu su i kritika i publika nakon prvih projekcija jednoglasno pokazali palac prema dolje) pokazuju slab potencijal za oba naslova i čini se kako je razdoblje potencijalnih ljetnih hitova ove godine polako došlo do svoga kraja. Hollywood okreće pogled prema onome što dolazi, a “Blink Twice”, film kojemu je jedna od glavnih tema upravo zaborav, ćemo nažalost zaboraviti – dok dvaput trepneš.

(Amazon MGM Studios / Warner Bros. Pictures, 2024.)

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Osvrt

Idi na Vrh
X