3,6 rendgena: ‘Studio 666’ i zabavna strana Foo Fightersa

Ovo začudo nije loš film. Naravno, ne može se reći ni da je nezaboravno iskustvo koje ne smijete propustiti, ali u pitanju je iznenađujuće simpatično i zabavno djelo.

  •  
  •  
“Studio 666”

Otkazivanje turneja i koncerata u posljednje dvije godine natjeralo je brojne glazbenike da istražuju neke druge načine i kanale kojima bi usmjerili svoju kreativnu energiju. Superzvijezda alternativnog rocka Dave Grohl i njegov slavni bend Foo Fighters odlučili su promijeniti medij i okušali su se u filmu, točnije komediji strave “Studio 666” nastale prema ideji njihovog frontmena, a u režiji BJ McDonnella kojemu je ovo prvi dugometražni igrani film (prethodno je radio kao snimatelj, a režirao je spotove Slayera kao i recentni dokumenatrac o bendu “The Repentless Killogy”).

Spoj horora i komedije u teoriji je zabavan teren, no u praksi je rezultat rijetko izrazito uspješan jer nekompatibilnost žanrova često tjera film u jednu stranu; ako je previše strašan, nije dovoljno komičan i obratno. Mnogo je primjera i filmova koji na koncu nisu ni smiješni, niti stravični. Kad se takve stvari prihvati neiskusni redatelj, a primoran je raditi s rock zvijezdama bez puno glumačkog iskustva, sve miriše na opću katastrofu. No, “Studio 666” začudo nije loš film. Naravno, ne može se reći ni da je nezaboravno iskustvo koje ne smijete propustiti, ali u pitanju je iznenađujuće simpatično i zabavno djelo. Za to su pak najzaslužniji Grohl i njegov bend koji pristupaju filmu s puno šarma i dobre volje.

Više krvav nego stravičan i više blesav nego smiješan, film prati Foo Fighterse u snimanju svog desetog albuma. Za te potrebe iznajmljuju vilu koju prati zloglasna prošlost; naime dvadeset godina ranije sličan pothvat jedne rock grupe završio je pokoljem. Naravno da će se prokletstvo odraziti na Grohla i ekipu, dovodeći do niza krvavih smrti, dekapitacija i kanibalizma, no nitko nam ni nije obećao neki originalni zaplet. Uostalom i ozbiljni filmovi strave se već desetljećima muče s izmišljanjem novih koncepata u žanru, a vrlo su rijetki primjeri koji uspijevaju u toj nakani.

Fightersi su glumački posao odradili solidno, a Grohl očekivano prednjači svojom karikaturom egositičnog frontmena. Pat Smear, pak, djeluje simpatično premda ne posve prirodno i opušteno. Redatelj McDonnell dodatno iskazuje svoju ljubav prema Slayeru dodijeljujući ulogu roadieja Kruga, prve žrtve ukletoga studija, osnivaču i gitaristu benda Kerryju Kingu, a odaje počast i filmskom majstoru Johnu Carpenteru koji se pojavljuje u cameo ulozi ton-majstora u studiju.

Jedan od problema s kojim se Foo Fighters susreću u filmu jest nesposobnost da završe pjesmu koju snimaju, pa ona postaje sve duža i duža i u nekom trenutku premašuje četrdeset minuta trajanja. Čini se kako sličan problem ima i McDonnell sa samim filmom, nikako da ga privede kraju. Svaki potencijalni kraj donosi još jedan obračun s novim negativcem, a gledatelj bi bio zadovoljan da je i samo prvi od tih krajeva iskorišten i da je crta podvučena hitro i odrješito.

I za kraj se, kao i obično kod ovakvih projekata, možemo zapitati je li “Studio 666” namijenjen samo obožavateljima Foo Fightersa ili ima i neku univerzalnu vrijednost. Budući da se osobno ne ubrajam u fanove ovog benda, mogu u svoje ime tvrditi kako ovaj film smatram mnogo kreativnijim, zabavnijim i ugodnijim umjetničkim djelom od njihovih nekoliko posljednjih albuma. Što i dalje ne znači da je u pitanju nezaboravno iskustvo koje ne smijete propustiti. Slikovito govoreći moglo bi se reći da je stroj na kojem očitavamo kvalitetu nekog filma u ovom slučaju došao do najviše točke koju je s obzirom na sastojke mogao dosegnuti, a to je tamo negdje oko 3,6 rendgena: not great, not terrible.

(Open Road Films, 2022)

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 kune.

Hvala vam.

1.00 HRK 5.00 HRK 10.00 HRK 20.00 HRK 50.00 HRK 100.00 HRK 200.00 HRK


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

  •  
  •  

Zadnje od Osvrt

Idi na Vrh
X