Ova kompilacija donosi 32 snimke koje su The Rolling Stones snimili na početku karijere, od 1963. do 1965. u studijima BBC-ja na emisijama kao što su Saturday Club, Top Gear, Rhythm and Blues i The Joe Loss Pop Show.
Prošla je godina dana otkako su nas The Rolling Stones počastili pomalo neočekivanim albumom obrada blues majstora, “Blue and Lonesome,” a tijekom 2017. su nas odlučili obasipati salvama arhivskih izdanja. Prvi val istih na polovici godini donio nam je izdanje “Totally Stripped”, koje je bilježilo koncerte iz Amsterdama, Pariza iz Londona s turneje po malim klubovima iz 1995., te reizdanja zvučnih zapisa dvaju glazbenih filmova snimljenih u Forth Worthu u Texasu u šest godina razmaka, “Ladies and Gentlemen: The Rolling Stones” sa koncertne turneje koja je pratila album “Exile on Main St.” iz 1972., te “Some Girls Live in Texas”, a ponovno je oživljen i zapis iz filma “Live At The Checkerboard Lounge” s legendarnog koncerta s Muddyjem Watersom iz 1981.
Ova godina nam je donijela i pedesetu obljetnicu psihodeličnog izleta “Their Satanic Majesties Request”, koji je doživio dvostruko reizdanje koje nažalost nije donijelo ništa osim pjesama s albuma u stereo i mono izvedbi, a ubrzo zatim iz serije From the Vault uslijedilo je izdanje koncerta iz 2015. na kojem je u Fonda Theatre između ostalog odsvirao i album “Sticky Fingers” u cijelosti.
Kao posljednje u nizu arhivskih izdanja ove godine,upravo na vrijeme da nađe mjesto pod pokojom jelkom, dolazi nam album “On Air”, koji donosi snimke što datiraju u daljoj povijesti benda, a snimljene su na raznim radijskim emisijama u studijima BBC-ja između 1963. i 1965., formativnim godinama Keitha Richardsa i Micka Jaggera kao autora, nakon što su karijeru započeli sviranjem brojnih R&B obrada, od kojih su mnoge zabilježene među 32 pjesme ovog izdanja. Među njima najviše je pjesama ove godine preminuloga rock and roll pionira Chucka Berryja, pa tako album otvara “Come On” koja je bendu poslužila kao prvi singl u karijeri, a tu su i njegove “Memphis, Tenesee”, “Carol,” “Roll Over Beethoven”, kao i “Beautiful Delilah” koje su iste godine obradili i The Kinks.
Osim Berryjevih, naći će se tu i pjesme drugih velikana, poput Boa Diddlyja, s prepoznatljivim stompom “Mona” i “Cops And Robbers”, ili pak Muddyja Watersa s “I Just Want To Make Love To You” i “I Can’t Be Satisfied.” Posebno živahno zvuče autorske pjesme, poput rane verzije “(I Can’t Get No) Satisfaction” iz vremena kada jedan od najslavnijih rifova iz povijesti rocka još nije prošao nekoliko milijardi puta kroz Richardsove prste, pa zvuči nekako organskije negoli smo ga naučeni slušati u bezbroj verzija koje su uslijedile, ili pak njezina B-strana “The Spider and the Fly”.
“On Air” se osim odličnim zvukom diči s osam dosad nikad legalno objavljenih snimki, no već i kao objavljanje svih snimki s emisija Saturday Club, Top Gear, Rhythm and Blues i The Joe Loss Pop Show čini ovaj album važnom točkom u diskografiji iz faze nastajanja najvećeg rock and roll benda u povijesti.
Ocjena: 8/10
(Interscope, 2017.)