Solo albumi s prijateljima all-star ranga nisu novost u rocku, nisu bili ni 1989., kad se Srđan Gojković Gile odlučio otisnuti u solo-avanturu, ostavljajući brend zvan Električni orgazam u fazu mirovanja.
Kraj osamdesetih je našao Gileta kako zaključuje svoju najdinamičniju stvaralačku dekadu u životu. Da podsjetim, Gile je s Električnim orgazmom počeo nesvakidašnje uspješno, pri čemu je svojim radom zaslužio pažnju tada priznate tiskovine NME, da bi u svega par godina došao do faze kad je u Zagrebu, gradu koji s Orgazmom ima posebnu vezu, Orgazam za koncert prodao 13 karata. U par godina koje su uslijedile, Gile je od 13 karata u gradu došao do svirki po dvoranama i hita „Igra rokenrol cela Jugoslavija“ koji je zaživio neki svoj život.
Godine 1989. vidimo Gileta u novom „filmu“. Što se zvučne slike tiče, kolekcija pjesama „Evo sada vidiš da može“ ima malo veze s albumima „Letim, sanjam, dišem“ koji mu je prethodio i „Lutkom koja kaže ne“ koji ga nasljeđuje (albume s Vladom Divljanom „Rokenrol za decu“ i „Rokenrol bukvar“, te „soundtrackove“ ću ovom prilikom svjesno previdjeti). „Evo sada vidiš da može“ prikazuje Gileta u rascjepu između ekstrovertnog socijalnog leptirića koji će se dobro zabavljati na svakom tulumu do osjetljivog usamljenika kojem mračna raspoloženja nisu nepoznanica. Naslovnu pjesmu nije teško zamisliti da je pjevaju Red Hot Chili Peppersi, a brojeve kao što su „Sasvim sam“, „Ti radiš sve“ ili „Pet je šest“ možda u paralelnom svemiru pjevaju Roky Erickson ili Syd Barrett. I da ne bude sve baš toliko jednostavno, pobrinuo se sam Gile s uvodnom temom „Mladi luk“, koja je pod imenom „Green Onions“ poznata iz repertoara Booker T. and MG’s što evocira utjecaje iz drugog, crnačkog podneblja te čini uvod albuma donekle zbunjujućim.
„Evo sada vidiš da može“ je skupa sa soundtrackom iz filma „Kako je propao rokenrol“ poput proslave obljetnice mature jedne generacije s legendarne kompilacije „Paket Aranžman“. Iako u vrijeme „Paket aranžmana“ svaki od tri uključena sastava (Idoli, Šarlo Akrobata i Električni orgazam) je gurao svoju priču i nisu bili zadovoljni što moraju jedno izdanje dijeliti s još dva benda, na suradnju na „Evo sada vidiš da može“ glavne aktere u tadašnjim bendovima nitko nije prisiljavao na suradnju. To posebno vrijedi za autorsku osovinu Srđan Gojković – Vlada Divljan, koja će obilježiti znatan dio života obojice umjetnika, a manje upućene će iznenaditi prisustvo Bajage, te Caneta i Antona iz Partibrejkersa. U naslovnoj pjesmi Gile je uspio okupiti dvije trećine neprežaljenog trija Šarlo Akrobata, pa tako možemo čuti doprinos Ivana Vdovića i Dušana Kojića, koji skupa s Giletom, Čavketom i Ljubom (koji su „predstavnici“ Električnog orgazma) i Vladom Divljanom („izaslanikom“ Idola) pjevaju lakonsku odu drugarstvu, podcrtanu helikopterskom ritam-sekcijom. Kontrapunkt ovom minimalističko-epskom naslovnom broju su „Hteo bih da znam“, „Zagreb“ i „Ovo je za kraj“.
Zapravo, po „castingu“ za ovaj album „Evo sada vidiš da može“ jako podsjeća na „If I Could Only Remember My Name“ Davida Crosbyja koji je uspio da mu na solo-prvijencu sviraju gotovo kompletni Jefferson Airplane i The Grateful Dead. I Crosby i Gile su svoje prvijence stvarali na pragu ulaska u četvrto desetljeće života, nakon što im tadašnji bendovi nikad nisu bili komercijalno uspješniji, na kontinuumu gdje je jedan pol „jam session s prijateljima“, a drugi „minimalističke tjeskobne pjesme o vlastitoj nesigurnosti“. I Gile i Crosby će nakon solo-izleta udružiti snage s kolegom koji ima izrazit pop-senzibilitet (Crosby s Grahamom Nashom, Gile s Vladom Divljanom).
„Evo sada vidiš da može“ je jedan od onih albuma kojem je vrijeme učinilo uslugu jer su rješenja na tom albumu, iako u to doba možda uvriježena kao ekscentrična, danas prihvaćena kao legitimna. Danas bi se smatrao jednom od preteča freak-folk pokreta, no s obzirom na situaciju s koronavirusom i smanjenom mogućnosti za promoviranje, ostaje samo nada da reizdanje neće imati perspektivu poput turističke sezone u Italiji 2020. Muzika na ovom izdanju iskače iz vremenskog konteksta i ima veliki potencijal da se dopadne mnogim ljubiteljima progresivnog rocka i freak folka, da među njima ostavi trag. „Evo sada vidiš da može“ zaslužuje da se vidi da može.