Jedva da je izašao na tržište, live-album JR Augusta već poprima mitsku dimenziju. Koncert dotičnog umjetnika u Hrvatskom glazbenom zavodu 15. veljače 2020. bio je događaj na kojem se ‘moralo biti’.
Panegirici glazbenih novinara i oduševljenje publike povodom albuma „Dangerous Waters“ su J.R. Augustu donijeli buru samopouzdanja u leđa, a najavljeni nastup sa zborom je pojačavao zazubice da se ljudi pitaju kako će to izgledati. Koncert je bio rasprodan, reakcije su bile pozitivne, i po svim nepisanim pravilima show businessa J.R. Augusta, zbor i prateće mu muzičare je čekala godina koncerata i koncerata na kojima bi kapitalizirao vrhunsku kvalitetu pjesama. Zapravo, August i ekipa su već rezervirali datum u travnju za novi zagrebački koncert. Mjesec dana poslije koncerta u Hrvatskom glazbenom zavodu, stupile su na snagu mjere borbe protiv koronavirusa, bilo kakva okupljanja su stavljena van zakona i ako bi i htio nastupati, August je mogao samo u svom dnevnom boravku održati koncert za svoju djevojku, brata (koji pjevaju u pratećem zboru) i par ulovljenih šarana. Sad možemo samo čeznutljivo gledati Blu-ray izdanje i vidjeti koliko se ljudi natiskalo u malom prostoru i nitko ne nosi masku.
U vrijeme nastupa u Hrvatskom glazbenom zavodu o koncertu sam mislio da je tek početna točka u preobrazbi Augusta iz introvertiranog kantautora u pravog showmana i u skladu s time, možda je ipak trebalo snimati zaključni koncert s turneje. Slijed događaja me demantirao, ovo je izdanje bitno i za Hrvatski glazbeni zavod, koji će stradati u potresu 22. ožujka, i kojem je, kao i gradu Zagrebu posvećeno ovo izdanje.
Uvodni dio sastavljen od „Distort Reality“ i „Let’s Get Together“ sugerira da bude došao dan kad će August oduševaljavati svoje sljedbenike ne samo sjajnim pjesmama, nego i energičnim nastupima. U jednom trenutku, August i njegova ekipa povlače se u svoje suzdržano energetsko stanje koje je tako uspješno predstavljeno na albumu „Dangerous Waters“ i koje poprilično dobro korespondira s današnjim zeitgeistom.
Možda bi za dobrobit showa ispalo podesno da su pjesme s albuma “Murky Waters” (koji je tada tek bio u pripremi za izdavanje) bile bučnije izvedene (recimo, sanjam distorziranu ekektričnu gitaru i/ili gosta Adama Semijalca u “Black Limousine”) , ali to su tek sugestije. Važnije je reći da je veći dio koncerta opravdao kriterije da bude snimljen i da se nađe na nosaču zvuka (čak i mimo ovih povijesnih okolnosti).
Izvedbe su ili bolje od originalnih ili su dobile jednako dobre drugačije verzije. „Crucify Me“ je dobila nešto više saksofonskih dionica, „Change of Seasons“ (s pridruženim gudačkim triom) na monumentalnosti, a „When I Wake Up Tomorrow“ na ekspresivnosti. Najslabije karike albuma su njegove nove pjesme, do sada na „službenim“ nosačima zvuka neizdane „The Misanthropist“ i „The Exorcist“. Na žalost, na koncertu 15. veljače 2020. su izvedene još dvije nove pjesme, od kojih je „When I Go Fishing“, kako mi pamćenje kaže, itekako zaslužila biti uvrštena na ovo izdanje, ali nije. Možda nekom drugom prilikom… Važnije je napomenuti da, unatoč brojnim pohvalama J.R. August ne spava na lovorikama, što se moglo čuti i u pjesmama: ovakva postava može svojoj publici podariti brojna iznenađenja.
U realizaciji ovog koncerta Augustu su pomogli sjajni pobočnici kao što su Borko Rupena (bubnjevi), Ivan Džajić (bas), Pavle Miljenović (gitara), Lujo Parežanin (tenor saksofon), Marko Gudelj (bariton saksofon) te jedanaestočlani zbor pod ravnanjem Sebastijana Jurića. Pobjednička ekipa se ne mijenja, pa kada uvjeti i Stožer dopuste, zaželimo im još koncerata s izvedbama ovakve kvalitete.
Ocjena: 8/10
(Croatia Records, 2020.)