Zavodljiva romantična drama s dozom magičnog realizma na Berlinaleu je nagrađena Srebrnim medvjedom za žensku ulogu i nagradom FIPRESCI, a za ‘europske Oscare’ konkurira u kategoriji najboljeg filma i najbolje glumice.
Novo ostvarenje jednog od omiljenih njemačkih redatelja današnjice, Christiana Petzolda, stiže u hrvatska kina. Od 12. studenog film se može pogledati na repertoaru zagrebačkog Kina Metropolis, a nakon tog datuma krenut će u distribuciju u neovisna kina u Čakovcu, Dubrovniku, Splitu, Osijeku, Zaboku i Đakovu. Premijerno prikazan u službenom natjecateljskom programu Berlinalea, film “Undine” romantična je drama koja se, uz veliku dozu magičnog realizma, pretvara u suvremenu autorsku interpretaciju mita o sireni, podvodnoj vili koja ljudsku dušu može zadobiti jedino ljubavlju.
Nakon filmskog trolista kojim su dominirale mračne etape novije njemačke povijesti – filmova “Barbara” (2012.), “Feniks” (2014.) i “Tranzit” (2018.), Petzold radnju svog novog ostvarenja smješta u suvremeni Berlin. Naslovna junakinja povjesničarka je zaposlena u berlinskom gradskom muzeju, gdje posjetitelje upoznaje s arhitektonsko-urbanističkom poviješću njemačke metropole. Nakon što Johannes okonča njihovu vezu, Undine upoznaje misterioznog i romantičnog mladog ronioca Christophea. Nova ljubavna priča dvoje junaka, povezanih neobično snažnim afinitetom prema vodi, ubrzo se pretvara u zavodljivu i senzualnu, no neobičnu romantičnu dramu u kojoj se realnost i fantazija susreću u intrigantnoj filmskoj parafrazi drevnoga mita koji je svoje mjesto, osim u popularnoj bajci Hansa Christiana Andersena, našao i u djelima brojnih umjetnika: od pjesnikinje Ingeborg Bachmann, preko slikara J. M. W. Turnera i Paula Gauguina, pa do pop-art umjetnika Andyja Warhola i redatelja Neila Jordana.
I u svom najrecentnijem ostvarenju Petzold se dokazuje kao ”majstor portretiranja frenetičnih likova osuđenih na mračne opsesije” (Eric Kohn, Indiewire), a duboka posvećenost ženskim likovima nastavlja se na prethodne naslove redatelja čije je ime vezano uz tzv. Berlinsku školu. Uz prepoznatljivu Petzoldovu impresivnu stilsku i narativnu eleganciju, u studiozno snimljenim kadrovima koje potpisuje redateljev stalni suradnik, direktor fotografije Hans Fromm, značajnu ulogu zadobiva i sam grad Berlin. Urbanistička povijest i arhitektonske vizure grada koji je, baš poput naslovne junakinje, obilježen polariziranom podjelom – između Istoka i Zapada, kopna i vode, ljudskog i mitskog, stvarnosti i legende – protežu se čitavim filmom. Glavne uloge tumače Paula Beer, za ovo ostvarenje nagrađena berlinskim Srebrnim medvjedom, i Franz Rogowski, a istom su glumačkom dvojcu pripale glavne uloge i u Petzoldovom prethodnom filmu “Tranzit”.