Neki od najvećih hitova iz pjesmarice Bee Geesa izvedeni u duetima sa zvijezdama country i alt-country provenijencije.
Bee Gees su bend iza kojih je ostala jedna od najuspješnijih pjesmarica u povijesti popularne glazbe. Izmeđušezdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća stvorili su hitove koji su obilježili više od jedne glazbene ere, a jedini preživjeli od trojice braće koja su činila bend, Barry Gibb, nastavio je kao u tvornici proizvoditi hitove za brojne druge izvođače. U uvodnim danima 2021. godine, Barry se ipak vraća u prošlost i ponovno vadi hitove iz repertora benda koji ga je proslavio te ih ponovno snima u obliku dueta s raznim izvođačima uglavnom country i alt-country provenijencije na albumu koji na pomalo ljigavoj naslovnici sa zalaskom (u stilu onih koji često prate razne motivirajuće citate na društvenim mrežama) uz naziv “Greenfields” nosi i podnaslov “The Gibb Brothers’ Songbook (Vol. 1)” što jasno sugerira da će u slučaju uspjeha ploče vjerojatno uslijediti i neka buduća izdanja.
Premda je u izboru materijala za ovaj album hrabro posegnuo za brojnim hitovima koji se nedvojbeno mogu nazvati najvećima u karijeri Bee Geesa, ipak je riječ o sastavu koji ih je nagomilao i više nego dovljno za barem nekoliko nadolazećih. Ploču tako otvara “I’ve Gotta Get A Message To You” u duetu sa Keithom Urbanom, predstavnikom srednje generacije srednjostrujaške country scene i već je ovdje prilično jasno kako će se ostatak priče rasplesti. Riječ je o snažnim pjesmama i melodijama koje su duboko ukorijenjene u uši svakoga tko je slušao radijske postaje u posljednjih pola stoljeća kojima novi duetski aranžmani nimalo ne škode, ali ni ne donose bilo kakav značajniji plus u odnosu na izvorne verzije.
Pjesma koja se opire ovoj generalizaciji jest “Words of a Fool” izvorno napisana za Gibbov samostalni album koji je trebao izići sredimom osamdesetih. Na njoj se Barryju pridružuje hvaljeni alt-country kantautor Jason Isbell servirajući nam jedinu nepoznanicu seta od dvanaest pjesama. Pjevačica Brandi Carile generacijski i zvukom bliska Isbellu pridružuje se na lijepoj izvedbi hita iz sedamdesetih “Run To Me”, dok starija kolegica Alisson Krauss izvodi “Too Much Heaven”, jedan od šest uzastopnih hitova s vrha ljestvice koje je bend zaredao u drugoj polovici tog desetljeća.
Grupa Little Big Town pojavljuje se na dvije pjesme, “Lonely Days” te megahitu “How Deep Is Your Love” na kojem u novoj verziji akustičnu gitaru provjereno majstorski svira velikan Tommy Emmanuel. Dva pojavljivanja ima i Jay Buchanan poznat kao glavni vokal rock sastava Rival Sons. Njega ćemo čuti na “Jive Talkin'” izvorno s ploče “Main Course” koju ovdje pjeva s Miranda Lambert, te “To Love Somebody”, premda se ni jedna od ove dvije pjesme nije proslavila u novim aranžmanima.
U uspješniji materijal svakako valja ubrojiti “Words” u duetu s legendarnom kantautoricom Dolly Parton koja se u posljednje vrijeme pretvorila u jednu od vodećih celebrity heroina novog stoljeća, a ne zaostaje mnogo ni suradnja sa Sheryl Crow “How Can You Mend A Broken Heart” prema kojoj je nazvan i nedavni odličan HBO-ov dokumentarac o braći Gibb koji ovom prilikom ponovno preporučamo. Kraj albuma je rezerviran za “Rest Your Love On Me” s Olivijom Newton-John te “Butterfly” koju s Barryjem izvode Gillian Welch i njezin partner David Rawlings.
“Greenfields” još jednom dokazuje kako kvalitetna pop pjesma, što je odrednica u koju se većina repertoara Bee Geesa neupitno ubraja, može djelovati jednako prirodno u country i folk aranžmanima kao i u bilo kojem drugom okruženju. Ako će uslijediti i budući nastavci niza na što naslov upućuje, ne bi bilo zgorega da oni istražuju neke druge smjerove u glazbi jer bi rezultat bio svakako vrijedan istraživanja. Dotad slobodno dajte priliku prvom izdanju koje, ako i ne oduševljava, onda barem donosi dovoljno ugode da ga se ne treba zaobići.
Ocjena: 7/10
(Capitol Records, 2021.)