Ako su od Beatlesa i Grama Parsonsa naučili pisati pjesme, onda su članovi sastava Wilco od Boba Dylana i Neila Younga naučili ne okretati se unatrag.
Relativno je malo bendova koji dočekaju 20. obljetnicu postojanja, a još manje koji dvadesetu obljetnicu postojanja obilježe relevantnim albumom. Sastavi koji 20. obljetnicu od svog najboljeg albuma dočekaju novim albumom s jakim materijalom su do sada spadali u kategoriju rijetkih pojava. U slučaju grupe Wilco, ove godine navršava 20. obljetnicu postojanja album “Yankee Hotel Foxtrot” čije je neobično, dugo i mučno nastajanje već opisano u filmu “I Am Trying To Break Your Heart”. Umjesto da ispeku tortu, naruče šampanjac, nazovu managera za nostalgičarsku turneju, i prisjete se starih vremena, članovi grupe Wilco predvođeni pjevačem i glavnim autorom Jeffom Tweedyjem su otišli u studio i snimili album kao da im je baš to glavni adut za upoznavanje sa širom publikom.
Karijera grupe Wilco i njenog lidera je obilježena neobičnim zaokretima, za početak, predvodnici su nečeg što se zove alt. country, no u stilskom izričaju grupe nema mnogo “alternative”: kao i mnogo puta do sada, i na ovom albumu po imenu “Cruel Country” pjesme obiluju jednostavnim, gotovo dječjim melodijama kojih se samo autori kao Jeff Tweedy mogu sjetiti. S muzičke strane “Cruel Country” je sve samo ne “cruel”, a “country” je na ovom albumu domaćin koji diskretno i otmjeno dočekuje razne druge žanrove koji dolaze na večeru. Partnerica countryju, “domaćica” albuma je “pop muzika”, a kao interpretator Tweedy je introvertiran, diskretan, melankoličan i izravan, a ostatak bend empatičan i razigran. Sve je to, manje-više poznato dugogodišnjim poštovateljima grupe, no inspiracija grupe Wilco teško kopni, i što je još važnije, lako se zadržava svih 77 minuta koliko ovaj album traje.
“Tired of Taking It Out On You” i “Darkness Is Cheap” nude lennonovski rukopis. “Stories To Tell” je oženila izričaj Johna Lennona i Grama Parsonsa. “The Universe” će neke možda podsjetiti na akustičarske Stonese iz faze kad su bili inspirirani narko-izmaglicama. U pjesmi “Many Worlds” će otići koju dekadu bliže i pozdraviti Mercury Rev iz faze “Deserter’s Songs”, dok je diptih “Bird Without a Tail/ Base of My Skull” dokaz kombiniranja McCartneyevskih melodija sa psihodeličnim interludijima.
Ukratko, Jeff Tweedy i Wilco nastavljaju hodati po zlatnom rezu koji su ustanovili njihovi veliki prethodnici i učitelji, a “Cruel Country” ima snagu privući slušatelje koji ih iz tko zna kojih razloga još nisu čuli.
Ocjena: 9/10
(dBpm, 2022.)