††† (Crosses) u Tvornici kulture – križni stožer

Chino Moreno, najpoznatiji kao frontmen alt metalaca Deftones, pokazao je svoje drugo lice, ono sačuvano za mračnu elektroniku koju prakticira u svom projektu sa strane zvanom Crosses.

††† (Crosses) u Tvornici kulture (foto: Roberto Pavić)

Žestoki lipanj stranih gostovanja u režiji Los Angeles Agency otvoren je prošli tjedan koncertom Coreyja Taylora, frontmena Slipknota, na zagrebačkoj Šalati, a ovaj se tjedan nastavlja večerašnjim povratkom celtic punk legendi Dropkick Murphys te crossover institucije Body Counta u nedjelju na istoj lokaciji. Između tih velikih manifestacija ugurala se i jedna manja, u Tvornici kulture, gdje su sinoć Chino Moreno, poznat kao vođa alt metal odreda Deftones i njegov drug iz djetinjstva Shaun Lopez, gitarist nekoć utjecajnog kalifornijskog benda Far, premijerno ovdašnjoj publici predstavili svoj projekt †††, iliti manje kriptički – Crosses.

Chino je, naravno, Zagreb recentno pohodio i sa svojim matičnim bendom prije samo dvije godine kad su na posljednjem izdanju INmusic Festivala održali jedan od najglasnijih koncerata te popularne manifestacije kao glavni headliner te treće večeri, no u Crosses pjevač donosi jednu potpuno drugačiju energiju. On sam opisuje njihovu glazbu kao “minimalističku i umirujuću” i to poput stvari koje voli slušati kada ne vrišti do iznemoglosti.

††† (Crosses) u Tvornici kulture (foto: Roberto Pavić)

U pitanju je pomalo mračna elektronika koja bi mogla biti privlačnija fanovima masovnih pojava poput Depeche Mode negoli nužno ljubiteljima Deftonesa, a da je samo desetak posto posjetitelja posljednjih koncerata tih bendova dalo priliku Chinovom projektu sa strane Tvornica bi bila dupkom puna. Ovako je bila solidno popunjena sa zatvorenim tribinama i malim pogonom, što bismo mogli proglasiti umjerenim uspjehom.

Zbivanja u Šubićevoj počela su vrlo rano, još za dnevnog svjetla kad su već oko 20 h pozornicu zauzeli VOWWS, glazbeno srodan sastav koji svoj izričaj naziva “death popom” (baš kao i susjedna nam banda zvana Klotljudi), a u pitanju je nešto vedrija elektronika sa sintevima i gitarama od one koju prakticiraju Moreno i Lopez. VOWWS su privukli dosta publike unatoč veoma ranom početku svog nastupa, ali imam dojam da su dosta mlako prihvaćeni. No, možda je u pitanju doista tek dojam podvučen činjencom da osobno nisam bio suviše impresioniran onime što su pokazali.

††† (Crosses) u Tvornici kulture (foto: Roberto Pavić)

Do devete ure eskadrila fanova Crossesa okupila se u gotovo punom sastavu, a Chino se pojavio u bitno različitom izdanju od onoga u kakvom ga viđamo s Deftones sa zgrčenim izrazom lica pred mikrofonom. Odjeven u crnu košulju i hlače, pozornicom se kreće poput kakve mačke dok Lopez slaže elektroničku zavjesu izmjenjujući se po potrebi na i gitarama i klavijaturama postavljenima tako da izgledaju poput zaštitnog znaka benda, križeva.

Setlista se uglavnom sastoji od novijeg materijala s lanjskog im tek drugog dugosvirajuće albuma “Goodnight, God Bless, I Love U, Delete.”, pa tako otvaraju singlom “Invisible Hand”, a među uvodnim špicama izdvojit će se i “Ghost Ride”, te pogotovo “Pleasure”. Povremeno čak i zlokobnu atmosferu probijaju melodični refreni, a mjesta će se naći i za starije uspješnice kao što su “Bi†ches Brew” s eponimnog ih prvijenca starog sad već deset godina koja će mjesto naći pred kraj službenoga seta, smještena između dvije pjesme s novog albuma na čijim studijskim verijama gostuju Robert Smith iz The Cure (“Girls Float † Boys Cry”), te El-P iz hip hop dua Run the Jewels (“Big Youth”).

††† (Crosses) u Tvornici kulture (foto: Roberto Pavić)

Za bis su, pak, sačuvane još dvije stvari s debija, “†elepa†hy” i “Op†ion”, a zanimljivo je otvoren obradom pjesme “Goodbye Horses” američke pjevačice Q Lazzarus koja je objavljena krajem osamdesetih a širom svijeta je postala poznata kad ju je Jonathan Demme uvrstio u svoj Oscarima nagrađen hit triler “Silnce of the Lambs”.

Što rano počne, rano i završi, ali Crosses su se svojski potrudili izvući najviše iz svoje glazbe kao i publike kojoj su prostrli dvadesetak pjesama na svom prvom zagrebačkom ukazanju. Nimalo nezadovoljni pošli smo kućama, a nekima su dojmovi viđenoga već počeli prepuštati mjesto mislima na ono što nas još očekuje do kraja tjedna kad se još koji put uspnemo Schlosserovim stubama.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X