Američka pjevačica svojim nastupom je otvorila je vrhunsku brodvejsku art dimenziju na Terraneo festivalu.
Tko je prisustvovao koncertu Janelle Monae i pri tome nije plesao može slobodno otići k doktoru po potvrdu da je mrtav. To bi ukratko bio najbolji opis nastupa ove multitalentirane djevojke koja je sa svojim mnogoljudnim Art Orchestrom nastupila drugog dana na šibenskom Terraneo festivalu. Teško da je itko bio pripremljen na ono što se dogodilo na pozornici glavnog Terra Stagea. Njen hvaljeni debi „ArchAndroid (Suites II And III)“ je dao naslutiti da u pitanju možda i nije ljudsko biće, nakon koncerta taj zaključak se čini točnim.
Ok, pustimo uvodnu zezanciju, ali Janelle je artistički vunderkind. Ona je ženska reinkarnacija Jamesa Browna i Michaela Jacksona, nova ikona perfekcionizma sa savršeno uigranim glazbenicima iza sebe koji zajedno s njom rade jedinstveni scenski show. Bilo je to visoko estetski nastup potpuno nezatrovan kičem. Janelle je započela u hip hop maniri pomiješanoj s jakim utjecajem Motowna, potom je slijedio upliv u jazz, funk i soul u kojima je bila jednako uvjerljiva i prirodna, dok je bend iza nje bio poput uzburkanog mora – stalno u pokretu i plesu. Oduprijeti se tome i stajati mirno je bilo u najmanju ruku nemoguće.
Janelle Monae suvereno je vladala stageom i kad je izvodila „I Want You Back“, prvi hit grupe Jackson 5 koji je 1969. najavio dolazak Michaela Jacksona na scenu. Unutar savršene koreografije showa našlo se mjesta i za pjevačicino slikanje po slikarskom platnu dok je s drugom rukom držala mikrofon u ruci i pjevala. Poput Franka Turnera, koji je nastupio dan prije, bez problema je na puno sofisticiraniji način mimikom, pokretima i pjevanjem dala znak da skoro svi ispred velike pozornice sjednu ili čučnu. Cijeli njen koncert bio je sigurno najglamurozniji glazbeni trenutak ovog ljeta na ovim prostorima (možda čak i izvan glazbenih okvira), a Terraneo se pokazao kao epicentar istog. Istinska umjetnička snaga na djelu i u punoj formi. Naspram sofisticiranog glamura Janelle Monae rijetko koji koncert današnjih razvikanih pop diva ne izgleda kao parada taštine i neukusa, a opet cijeli nastup je bio eksplozija razigrane mladosti pjevačice iznimnih vokalnih sposobnosti.
U sumnji i strahu u vlastitu sposobnost rasuđivanja trebalo je odmah potom pogledati škotski Mogwai koji je pak suštinska suprotnost od rasplesane i raspjevane umjetničke trupe Janelle Monae. No i tu je sliedilo još jedno ugodno iznenađenje. Mogwai bi se najbolje mogli okarakterizirati kao jazzeri rocka – potpuno predani građenju ugođaja kroz muziciranje. Mogwai je priredio jedan od najglasnijih nastupa na Festivalu. Bilo je to sabijanje zraka u krešendiranoj distorziji. Podizanje plimnog vala zvukom koji se razlijevao prepunim prostorom Aqua stagea. Naglasak je bio na materijalu s posljednjeg albuma „Hardcore Will Never Die, But You Will“ i jedini zaključak je da instrumentali s istog neprijeporno moćnije zvuče u izvedbi uživo.
Prije Mogwaia zapaženi nastup priredili su i Njujorčani Liars. Ovi art punkeri u startu su zaigrali na kartu beskompromisnih i opasnih frikova. Pjevač Angus Andrew je u maniri uličnog prosvjednika odradio i kratki „Fuckin Croatia“ govor koji je dio publike ispratio s negodovanjem. No Angus je i dalje je odavao dojam psihotičnog manijaka koji je prstom pokazao na gorje iznad Šibenika i kazao kako jedva čeka da nakon koncerta „ode na to brdo i od tamo gleda Festival“.
No kako je koncert odmicao Angusovo „Sid Vicious“ ludilo u kombinaciji s disharmoničnom bukom benda je počelo polako dobivati drukčiji oblik. Pjevač je koketirao i s morrisonovskom pozom, ali s određenom zdravom parodijom u svemu, a i glazba grupe je sve više počela biti u funkciji magneta koji privlači, a ne odbija. Pred kraj koncerta je uspostavljen potpuni kontakt s publikom samo nakon što je „loš dečko“ Angus Andrew rekao: „Hvala“ i za to dobio aplauz i povike odobravanja. Jesu li Liars bili iskreni ili su manipulirali teško je reći, ali sigurno je da su odabrali dobro ime za bend. Prvi dojam je da je druga večer Terranea za nijansu ponudila bolji glazbeni provod o prve večeri.
Janelle Monae je svakako bila najveće iznenađenje, ali ime zbog kojeg je došlo i znatno više publike bilo je National…
Saznajte više: Bambiji zavladali glavnom pozornicom, Lada svirala sa slomljenom rukom