Program Jazz Garden koji je u vrt Vintage Industrial Bara svake srijede ovoga ljeta dovodio domaće izvođače raznih stilova jazza zatvorio je isti duo koji ga je prije tri mjeseca i otvorio, naša prava diva jazza i bluesa Zdenka Kovačiček i
njezin dugogodišnji vjerni pratioc, gitaristički majstor Branko Bogunović – Pif.
Ljeto ove godine nekako je naglo završilo. Zahlađenje i uzastopni kišni dani brzo su nas prebacili u jesenski način funkcioniranja, ali u srijedu se razvedrilo kako bi se program Jazz Garden završio tamo gdje je i započet, u Ljetnom vrtu Vintage Industrial Bara, i to s istim društvom koje ga je i otvorilo, sa Zdenkom i Pifom.
Zdenka Kovačiček kaže da pjeva već 60 godina, a u posljednje vrijeme doživljava svojevrsnu renesansu, kao i neke druge pjevačice njezine generacije. Teško je reći je li tom fenomenu uzrok ili posljedica susretanje mlađih generacija s prašnjavim Jugotonovim pločama iz tavanskih kutija, ali čini se kako je Zdenki prilično odrago da neke njezine progresivnije pjesme iz prošlosti prepoznaju i obrađuju neki novi klinci s nazivima poput Dementronomes (“Mali crni brat”) ili Nipplepeople (“Frka”). Kako bilo, Zdenkina nanovo probuđena popularnost privukla je pozamašan val što mladih, što starih i dupkom ispunila vrt Vintagea.
Program je otvorila s “Dobro večer, džezeri”, blago izmijenjenim Bajaginim (inače ranojutarnjim) bluesom, u koji je publika mogla skupa s izvođačima ukliziti kao u šlafrok i papuče. Zdenka i Pif već dugi niz godina nastupaju kao duo, a sviraju glazbu koja im toliko leži da je izvode bez razmišljanja. Ako se koji put zapletu i mimoiđu u izvedbi, to će služiti samo poticaju da se raspletu i ponovno dočekaju na nogu poput mačke. A i mačaka je bilo podosta sinoć. Jedna od omiljenih točaka njihovog je repertoara pjesma “Is You Is Or Is You Ain’t My Baby”, popularizirana u legendarnoj epizodi Toma i Jerryja u kojoj naslovni mačak navedenu podoknicu izvodi svirajući kontrabas.
Zdenka cijeli program dopunjuje ugodnom zafrkancijom, te zabavlja publiku pričanjem priča o prošlim vremenima ili podbadanjem 2 Cellos prije nego otpjeva “Hello Mr. Elton John”. Program koji je započet standardima poput “Blue Moon” i “Route 66” u drugoj polovici prvoga seta mjesto prepušta domaćim standardima, pa ćemo tako publika s pjevačicom zapjevati refren njezinog potpisnog hita “Žena za sva vremena”, a čut ćemo i autobiografsku “Ja živim svoj san” s istoimenog albuma s početka tisućljeća. I naravno već spomenutu “Frku” i “Crnog brata” koje sada proživljavaju svoje drugo ukazanje.
Možda je najviše oduševljenja kod publike izazvao blok pjesama Janis Joplin, koju je Zdneka tumačila u hit predstavi “Priča o Janis”. Zdenka pritom ni na trenutak ne pokušava imitirati Joplin, niti je to poželjno. Ona jednostavno njezin materijal provodi kroz medij svog glasa i zadržava vlastitost koju u sličnim slučajevima obrađivači ne uspiju nikad postići.
Pred početak drugog seta Branko Bogunović Pif počastio nas je virtuoznim izvedbama dvaju kompozicija, jedne autorske izvedene taktikom octappinga, te “Plesa sablji”. Pif je, naravno, jedan od Animatora, a već barem 15 godina nastupa u duu sa Zdenkom, preuzimajući na svoju gitaru nemali aranžmnski teret kako bi složen materijal zvučao zanimljivo na ograničenom instrumentariju. No njegovo je umijeće u kombinaciji sa Zdenkinim slavnim hrapavim glasom koji još uvijek može začuđujuće mnogo i neupitnom karizmom i više nego dovoljno da zadrži staru i privuče novu publiku. Zdenka i Pif djeluju poput para ostarjelih bandita s Divljeg zapada koje uvijek rado susrećemo na njihovim lutanjima.
Kao sljedeću, ujedno i jednu od posljednjih, stanica svojih lutanja, Zdenka je najavila i skorašnji koncert u Lisinskom, na Dan republike 29. studenog. Ne treba propustiti slavlje jedne od najbogatijih karijera, pogotovo kada je nanovo revitalizirana kao u ovom trenutku.