Niamké Désiré a.k.a. Aho SSan predstavit će se hrvatskoj publici u sklopu Gibanja – eksperimentalnog zvučnog događanja koje večeras započinje u Zagrebu Aho SSan je osvojio nagradu francuske nacionalne televizije France Télévisions za soundtrack za film ‘Inghe Mago’ 2015. godine, a debitantski album “Simulacrum” objavio je prošle godine za Subtext Recordings. Njegov rad karakterizira predodžba o uključivosti i jednakosti u suodnosu s vlastitim iskustvom crnačkog identiteta i odrastanju u Francuskoj.
Diplomirali ste grafički dizajni i film. Kako ste se okrenuli glazbi?
Aho SSan: Oduvijek sam bio u glazbi. Još kao dijete, a moj stariji brat je slušao jako puno glazbe. Sjećam se da sam prvo pokušao reproducirati zvuk hip-hop glazbenika kao što su Black Milk i J Dilla, a potom sam uskočio u elektroničku glazbu.
Vaš rad obilježava i jaki društveni angažman i slanje poruke u tom smjeru, posebice kad je u pitanju društvena jednakost. U tom svjetlu, kako komentirate pokret Black Lives Matter u SAD-u?
Aho SSan: Osjećam zabrinutost za bilo koji oblik nepravde. Uistinu me rastužuje kad vidim kako ‘stroj’ funkcionira za veliki broj crne populacije u SAD-u.
Moje osobno mišljenje je da je sve započelo u Francuskoj godinu dana ranije s Pokretom žutih prsluka…
Aho SSan: Mislim da je to prevelika tema da bi se objasnila u par rečenica, ali kad ljudi čuju uzvik “qu’on les écoute pas” (Nemojmo ih slušati, fr. pr.) onda reagiraju na jedan ili drugi način, ali reagiraju. Kao što sam rekao, ne podnosim nepravdu.
Imate li ikakva saznanja o akterima hrvatske eksperimentalne glazbe scene?
Aho SSan: Bit ću iskren, a to je da su Gibanja odlična prilika da otkrijem lokalne talente.
Je li ovo vaš prvi inozemni nastup nakon lockdowna?
Aho SSan: Imao sam sreće nastupiti nekoliko puta tijekom pandemije, ali da, ovo će biti prvi nastup nakon ožujka ove godine.
Objavili se debitantski album “Simulacrum” 7. veljače 2020. – u godini koja je bila poput niti jedne godine za glazbenike u modernoj povijesti. Je li vam se s početkom lockdowna činilo kao da vam karijera prestaje i prije nego li je dobila šansu postojati?
Aho SSan: Ako treba govoriti samo u smislu karijere, 2020. je bila velika godina za mene. Album “Simulacrum” mi je pomogao ostvariti kontakte s nevjerojatnim ljudima diljem svijeta, upoznati nove prijatelje i razmijeniti iskustva s mojim omiljenim kolegama glazbenicima.
“Simulacrum” je inspiriran tekstom Jeana Baudrillarda “Simulacres et Simulation”, studiji o uključivosti i jednakosti. Zašto?
Aho SSan: Mislim da sam ga čitao prije više od deset godina. Nije mi se sve sviđalo što sam pročitao, ali sam zavolio koncept stvarnosti i na koji način mogu povezati ovu stvarnost sa svojim vlastitim mislima. Pitali ste me o Black Lives Matters, ali svugdje u svijetu imate nepravde prema crncima i drugim manjinama. Dakle, cilj mi je bio donijeti te ideje na svoj način i sa svojim iskustvima.
Nastupate prve večeri Gibanja s djelom “The Falling Man”, inspirirano fotografijom Richarda Drewa koju je snimio tijekom rušenja Svjetskog trgovinskog centra u New Yorku prije dvadeset godina. Kako je došlo do toga?
Aho SSan: Da, moj komad “The Falling Man” ima ogromnu vezu s tom slikom Richarda Drewa. Ne toliko da se povežem sa svim političkim napadima vezano za Svjetski trgovinski centar, već kao što sam to učinio s Baudrillardovom knjigom da bih je povezao sa svojim životom. Osim toga, radio sam ovaj komad poput prequela “Simulacruma”. Izgubio sam jednog od svojih najboljih prijatelja prije početka rada na tom djelu, zatim i drugu blisku osobu, potom i drugo iskustvo u kojem je smrt zauzela više mjesta u mom svakodnevnom životu. Dakle, ovaj je rad na neki način moj pokušaj da razgovaram o smrti, ali pokušavam o tome razgovarati na emotivan i lijep način.
Saznajte više:
Rdeča Raketa: Mi sakupljamo, sadimo, njegujemo i beremo