Bilk u KSET-u – porinuće ‘Kvantnog statusa’

Elektro-akustični trio Bilk u četvrtak je u KSET-u uživo predstavio novi album ‘Quantum Status’, ujedno objavljen i na vinilu.

  • 28
    Shares
Bilk u Ksetu (Foto: Zoran Stajčić)

Za početak bilo je dobro sinoć vidjeti lijepu brojku domaćih glazbenika koji su došli poslušati i podržati kolege, kao što su se i Bilk potrudili napraviti pravi mali audiovizualni ugođaj. Tako je pozadina pozornica po cijeloj dužini i širini bila video pozadina, kao što je i svaka skladba koju su Bilk bili odsvirali imala posebno osmišljenu video podlogu. Bilo je jasno da se grupa za tu večer pomno pripremala.

Formaciju Bilka čine bubnjar i perkusionist Edi Grubišić Cipal, ujedno i jedini ‘akustičar’ ovog sastava, dok su za ostatak zvučne slike na brojnim elektronskim uređajima (i jednoj bas gitari) zaduženi Luka Vrbanić i Tin Oberman koji su ujedno i pjevači koji se često vole poigrati i auto-tuneom, što je dakako postao prilično popularan efekt današnjice, u što sam se uvjerio i na nedavno održanom MENT-u u Ljubljani.

Ako se uzme u obzir da je prošlo više od desetljeća od prijašnjeg studijskog izdanja, jasno je da dugo pripremani „Quantum Status“ treba predstavljati novi proboj Bilka u danas već iskristaliziranim odnosima u jednom sasvim novom i recentno stvorenom ogranku domaće scene. Vremena kad su Bilk bili pioniri u svom radu su prošlost, no odabir glazbene niše u kojoj djeluju otvara određenu perspektivu. Ovaj trio se može svrstati s jedne strane negdje između sve popularnije nove jazz scene u kojoj su se jazz glazbenici mlađe generacije otvorili zahtjevima klupske publike i gdje su najzvučnija imena Chui i Kozmodrum, a s druge su uvjetno uklopivi i u čistom plesnom spektru koji pokriva jedan ABOP kao najistureni ime koje kombinira elektroniku u kombinaciji sa živim bendom.

Bilk u Ksetu (Foto: Zoran Stajčić)

Bilk u sebi ima natruha onoga što prepoznajemo kod jednog LCD Soundystema, taj tvrdi plesni beat protkan elementima krauta i britansko američke novovalštine, ali je tu ipak i solidni otklon prema ambijentalnosti s natruhama pshihodelije što otvara dimenziju u kojoj se Bilk mogu činiti i kao dobar izbor za festivalske after partyje. No opet s takvom eklektičnom višeslojnosti treba znati pametno rukovati, od prilike do prilike.

Što se tiče samog koncerta u KSET-u, on je u potpunosti bio podređen predstavljanju ekletike albuma „Quantum Status“ i dronovskog balansiranja između plesnog ritma i soničnih krajolika. Čulo se da se i na zvuku u KSET-u dosta radilo pred koncert kako bi se ublažila tutnjava basa zbog golog betona krovne konstrukcije. Koncept je uključivao sličan tempo razvijanja situacije kao i na albumu. Plesni početak koji je dobro oraspoložio prve redove publike, da bi središnji dio ustupio više prostora ambijentalnom pristupu i uho zahtjevnijim pjesmama, dok je završnica gurnula u prvi plan Grubišićev break beat pa je i bis bio gotovo obavezan, a Bilk za kraj isporučio novu pjesmu koje dakako nema na albumu.

Bilk u Ksetu (Foto: Zoran Stajčić)

Osobno, prva polovica koncerta ostavila mi je najbolji dojam iz razloga što je trio krenuo bez najave i pauza između pjesama što se u njihovom slučaju pokazalo i više nego dobrodošlo, tj. furati film neprekinut, u maniri DJ-a i ne dopuštati pad tenzije, kao što se i bilo kakva priča između pjesama čini suvišnom unutar te lepeze razvoja zvučne slike, no to je nešto do čega bi ovaj sastav, obzirom na iskustvo, brzo trebao doći. Središnji dio nakon toga se činio pomalo hermetičnim, kao da je neka više sila sputavala bolji razvoj situacije, možda zerica preambicioznosti ili treme, što se dakako popravilo u završnici.

„Quantum Status“ je tako krenuo na put, a o eventualnom kvantnom skoku će dakako odlučiti publika koja će ga sretati.

  • 28
    Shares

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh