Sinoć je u Klubu studenata elektrotehnike u Zagrebu otvoren ZEZ festival, a čast prvog nastupa pripala je post-metal kvartetu Ex Eye.
Ex Eye je nova formacija koju predvodi Colin Stetson, eklektični saksofonist koji je osim po zanimljivoj solo karijeri poznat i kao član Bon Ivera, ali i sideman brojnih bendova i glazbenika u rasponu od Arcade Firea do Toma Waitsa. Uz njega su tu i odlični bubnjar Greg Foxiz, gitarist Toby Summerfield, te suradnik Johna Zorna i avant-jazz grupe Secret Chiefs 3, Shahzad Ismaily na klavijaturama.
Bend se načelno kategorizira kao post-metal sastav, a kombinira teški zvuk dooma sa Stetsonovim slobodnim džezerskim solažama. Stetson, naravno, obilato koristi svoj golemi bas saksofon koji mu je postao zaštitnim znakom, a u ovoj kombinaciji iz njega izvlači zvukove koje bismo približno mogli opisati kao nešto čemu bi nalik mogli biti urlici umirućeg mamuta.
Bend na ovoj europskoj miniturneji (koju su također sinoć otvorili) promovira svoj odličan eponimni prvijenac koji uživo zvuči još bolje kad ga se izvodi bučno i pod blicajućom stroboskopskom rasvjetom. Glazba Ex Eyea zvuči tako da sljubljivanje metala i jazza djeluje poput najprirodnije stvari na svijetu, pa se slušatelj tijekom koncerta može više puta zapitati kako to da ovaj crossover žanr ne viđamo češće na našim pozornicama. Jednako dobri u kategori “teški i kotrljajući”, kao i “brzi i žestoki”, Ex Eye izvlači najbolje iz svih brojnih žanrova o koje će se u svom zapanjujućem nastupu očešati.
No, ne treba zato misliti kako je riječ o pristupačnoj glazbi. Stoga itekako treba pohvaliti publiku koja je sasvim napunila KSET, pritom prkoseći kiši sa saharskim pijeskom, a koja je koincidirala s prvim zvucima Ex Eyevoga “Xenolith; The Anvil” s kojim su izišli na pozornicu i nije posustajala do kraja nastupa.
Za glavnu točku večeri publiku je pripremio The Magickal Wow Band, još jedan vrlo glasan outfit Nike Potočnjaka s članovima Seven That Spells i Jastreba. Na pozornici su imali dovoljno mjesta tek za furioznog bubnjara Brleta i već dobro poznate tornjeve pojačala dok je ostatak benda zauzeo mjesta ispred pozornici gdje su publici prezentirali ono što su najavili kao “Total Disrespect for Music”.
Ukratko, prva večer festivala donijela je dobrodošlu dozu fiskulture za bubnjiće, a tko je došao na ZEZ – nije se zeznuo.