Golem – početak karijere u stilu Sex Pistolsa

Prva večer ovogodišnje Velike Rock Eksplozije bila je jedno veliko i ugodno iznenađenje.

Golem (Foto: Walter Thompson)

Kad je prije četiri godine startala Velika Rock Eksplozija u Boogaloou nastupom četiri benda Gatuzo, Gretta, Dosh Lee i Voodoo Lizards, činilo se korektnom ideja da se manje poznatim i talentiranim domaćim bendovima pruži kakva-takva šansa. Da ih bar predstavnici medija mogu uočiti u jednoj „združenoj akciji“ u organizaciji Siniše Bizovića iz Spoone. A tad se čak i okupilo nekoliko predstavnika sedme sile i iz nekih mainstream medija.

Danas, Velika Rock Eksplozija je prerasla u trodnevni festival. Sudeći po prvoj večeri koja se održala u četvrtak u Močvari, kao scena imamo više ne samo talentiranih, već u potpunosti oblikovanih i izgrađenih glazbenika odnosno bendova čije postojanje jednostavno pobija svaku tvrdnju da nam je scena davnih dana otišla dovraga. Nešto drugo je otišlo dovraga. A to je mehanizam koji bi trebao pratiti istu – mediji. Predstavnika mainstream medija ovog puta nije bilo.

I to je činjenično stanje. Bez ikakvog ulaska u analize je li sve stvar neke velike urote da ovaj narod treba lobotomizirati pa je jedna od strategije: ne dozvoli im da vide da postoji netko talentiran i radišan i na kraju krajeva toliko dobar da kad bi se kojim slučajem radila manifestacija koju bi trebala prenositi televizija da bi prosječni hrvatski gledatelj itekako imao što vidjeti, naučiti i vjerojatno shvatiti da nije baš sve onako kako mu se uobičajeno servira. Kakva su istraživanja tu uključena? Tko analizira i tko donosi odluke da je u Hrvatskoj uvijek najbolji recept: „Ma nije još vrijeme za to i takve stvari“?

Markiz (Foto: Walter Thompson)

Stalno nije vrijeme. Ni za rock, ni za modernu umjetnost, ni za nove društvene trendove, ni za nove sportove, ni za neke drukčije političke ideje koje ne uključuju već skoro stoljetno drkanje jesu li zločinici partizani ili ustaše, ni za ekologiju, ni za poduzetništvo, ni za što… Osim za krizu. U krizi se osjećamo kao doma. Kao svinjice u toplom blatu. U krizi se rađamo, u krizi umiremo, nigdar ni bilo da ni nekak’ bilo, Amen. Forever and Foreverafter. Ili možda ne postoji takav Master plan. Možda jednostavno na mjestima na kojima trebaju biti oni koji bi nešto trebali vidjeti nisu takvi. I onda se njihovo kokošje sljepilo i daltonizam svakodnevno prenosi na niže strukture, pa onda na sliku, ton, zvuk i slovo. Sve dok nenormalno ne postane normalno do te mjere da se prestane i reagirati na anomalije. Jer eto, čemu? I kako?

Da su stvari normalne, manifestaciju kao što je Velika Rock Eksplozija bi prenosila televizija u udarnom terminu kao što to radi primjerice sa Splitskim Festivalom ili otvorenjem Pula Film Festivala. Onda bi potpuno bilo normalno i da se digne hype oko superbenda Golem koji po prvi put izlazi na pozornicu i tako precizno, filozofski, s puno smisla za humor (koji je odavno iz ironije prešao u grotesku) operira po rak ranama ovog društva i to uz poletan, moderan ritam i vrhunsku produkciju da bi i članovi Asian Dub Foundationa ozbiljno pogledali taj bend iako ne razumiju niti jednu riječ ni pjevača, ni sempliranih govora hrvatskih političara koji su protkani kroz pjesme. Jer kvalitetom je ostalo zatečeno i onih 35-37 najtvrdokornijih posjetitelja sinoć u Močvari kad je Golem u 1 sat i 45 minuta iza ponoći premijerno odsvirao svoj prvi koncert u karijeri.

Two Faces Of Gala (Foto: Walter Thompson)

Iako je za mikrofonom bio Yuri iz Stillnessa, nije bilo riječi o tome da je to neki njegov usputni projekt u kojem kao „neko poznato ime“ pomaže nekim wannabee klincima. Stillness izuzetno cijenim, ali Golem je nekoliko koplja ispred i po kvaliteti izvedbe i po senzibilitetu tekstova koji su u ovoj formaciji savršeno balansirani. Tko se još uvijek ne može „skinuti“ s posljednjeg albuma Dubioza kolektiva i tko još uvijek vjeruje da TBF imaju najviše smisla za humor taj je spreman za novo iskustvo: Golem. Dalje>>

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh