Golem u Tvornici – šakom u glavu društvenoj zbiljnosti

Prvo zagrebačko predstavljanje debi albuma grupe Golem koji je (slučajno) pao na petak 13. u Tvornici kulture može se smatrati uspješnim. Nije privukao toliko puno ljudi, ali tko je bio nije zažalio.

Golem u Tvornici (Foto: Nino Šolić)

Najveći problem studijskih glazbenih projekata jest kako ih na pozornici oživjeti jednako uvjerljivo. Projekt Golem u studijskim uvjetima funkcionira odlično na svom prvijencu „Trokut“, a u petak 13. siječnja na promociji istog u Malom pogonu Tvornice kulture publika se mogla uvjeriti kako uvjerljivosti, preciznosti i furioznosti nije manjkalo, dapače energija koja je zračila s pozornice bila je na gornjoj skali.

Koncertna postava od šest članova stvarala je moćni zid zvuka koji je mamio na gibanje i plesanje svakoga na koga se sručio. A to se već dogodilo u prvoj pjesmi „Ledeno doba“ u trenutku kad je u sredini iste počelo valjanje trancea uz koji je reperski dvojac Miroslav Chakka Catalinac i Ivan Jurić Yuri (St!llness) unisono ispaljivao rime. No Golem ima još jednu snažnu kariku, a to je slovenski gitarist Peter Dekleva koji se svirao svoj instrument hendriksovskim žarom dok je istovremeno sumanuto plesao poput Marka ‘Beza’ Berryja iz Happy Mondaysa. Vjerojatno je tijekom nastupa iznojio iz sebe najmanje jedan kilogram, ako ne i više.

No plesao je i skakao cijeli glazbeni kolektiv svaku pjesmu dok je snažni ritam pulsirao doslovce bez i jedne greške. Nakon „Ledenog doba“ nizale su se „Ostatci“, „Zombie“, „Poštovana gospodo“, „Promina vrimena“, „Plivaj“, „Promeni Style“ kao što su u crossover verzijama jednako upečatljivo izvedene „Šakom u glavu“ Ramba Amadeusa, odnosno ‘prigodno’ nazvana „Šakon u glavu“, kao i „Milion“ grupe Boa kojom je Golem zaključio svoj nastup.

Upravo je pjesma „Milion“ bila iskra koja je pokrenula nastajanje Golema nakon što je producentski dvojac Tomec & Grabber odlučio pozvati Yurija iz St!llnessa nakon čega su svi dobili ‘ukazanje’ da postoji kreativne snage za nešto puno veće. Jer „Milion“ zorno očitava iznimnu grubost tranzicijskog kapitalizma. Tekst pjesme nastale tijekom 80ih možda i nije toliko bio razumljiv u svoje vrijeme, no poruka koja je tada bila odaslana itekako je razumljiva sadašnjim generacijama.

No osnovna filozofija Golema sažeta je pak u Rambovoj pjesmi „Šakom u glavu“ to jest po principu: ako ne reagiraš verbalno ili fizički, već sutra ti se može odrazit na nervnoj bazi, psihički. Otuda taj snažni plesni groove u kombinaciji s verbalnim udarcima koji mlate kao po boksačkoj vreći frustrirajuće točke društvenog okruženja, a tih točki nažalost ima previše.

Chakka i Yuri su u toj priči karakterno odlično nadopunjuju. Yuri kao prodorni splitski ‘in your face’ reper, a Chakka kao intektualac cinik žovijalnog nastupa s izraženim spontanim smislom za humor. To i sve gore navedeno čini Golem i nezaboravnim koncertnim iskustvom – predstava puna iznimno pozitivne (i plesne) energije.

Saznajte više:

Golem ‘Trokut’ – glazbeni karusel društveno-političkog ludila

Golem – početak karijere u stilu Sex Pistolsa

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X