Hal Blaine – putovanje kroz ritam koji je obilježio (našu) povijest

Umjesto klasičnog in memoriama jednom od najvećih bubnjara u pop kulturi XX stoljeća, pokušat ćemo napraviti malo putovanje kroz djela Hala Blainea.

Hal Blaine – pečat koji je koristio legendarni bubnjar (Izvor: Wikipedia)

Hal Blaine, cijenjeni bubnjar koji je između ostalog svirao “Pet Sounds” i “Good Vibrations” Beach Boysa, zatim “Be My Baby” Ronettes i “Mrs. Robinson“ Simona & Garfunkela, ujedno i član legendarnog Wrecking Crewa, tj. grupe elitnih session glazbenika u Los Angelesu, umro je u ponedjeljak u dobi od 90 godina. Time je otišao jedan od najcjenjenijih bubnjara u povijesti moderne glazbe. Otišao je jedan od potpornih stupova rock and rolla i popa – glazbeni genij kojeg smo apsolutno svi čuli, a mnogi nismo znali da je to on. Ali znate kako se kaže: “Uvijek ispred bubnjara stoji neki pjevač ili pjevačica.” Hal Blaine snimio je 35.000 snimaka, od kojih je kolekcija singlova vrtoglavih 6.000, a preko 40 je izravno po objavi završila na 1. mjestu Billboarda.

U svjetlu glazbene scene u Los Angelesu prošlog stoljeća lako je izvući definiciju da je doslovce svatko tko je nešto snimao za bubnjara zvao Hala Blainea. Bio je omiljen jednom Philu Spectoru koji se okruživao uvijek samo najboljima, svirao je Sinatri, Elvisu, Cohenu, Byrdsima, Ronettes… lista je predugačka, možda bi bilo lakše navesti one kojima nije bubnjao, a da se ne govori da je od 1966. do 1971. Grammy za pjesmu godine redovno dobivala ona koju je on odsvirao.

Mogli su ispred njega stajati pjevačice i pjevači, ali on je bio konstanta kad je ritam u pitanju.

Hal Blaine (Foto: Wikipedia)

Blaineov odlazak koristimo kao priliku kao podsjetnik na njegov glazbeni genij, ali i podsjetnik na to koliko je kao spona u svakoj značajnoj pjesmi, važan dobar bubnjar u bendu ili studiju – bubnjar koji je glazbenik u pravom smislu riječi, koji zna kada potjerati ritam, kada ga prorijediti, kada ‘napumpati’, a kada ‘osušiti’, zatim kako i kada otvoriti prostor vokalima, kada se povući, a ostati prezentan, kada odsvirati solo, ili još važnije uvod ili prijelaz koji će se slušatelju zauvijek urezati u sjećanje.

Možda niste na to navikli, ali pokušajte ovog puta – obratite pažnju na bubnjarsku pratnju, probajte je staviti u prvi plan prilikom slušanja. Fokusirajte se na bilo bubnjara koji je odbubnjao povijest i dao ritam kolektivnoj memoriji.

The Ronnetes “Be My Baby” – Blaineov ritam otvara ovu pjesmu. Jednostavno i pamtljivo da već nakon dva takta svaki slušatelj koji je ponovno čuje zna da je to “Be My Baby”. Riječ je o baladi umjerenog tempa, no on joj već na samom početku daje poletnost prepoznatljivim udarcima po snare bubnju, a pored toga je izvrsno rasporedio gustoću udaraca u aranžmanu kako bi što više prostora otvorio vokalu Veronice Benett.

The Beach Boys “Good Vibrations” – Knjige su napisane o ovoj kompleksnoj odi psihodelije. Knjige su napisane o genijalnosti Briana Wilsona. A Brian Wilson je pak znao napomenuti da dio te genijelnosti duguje onome što je naučio od Blainea, a ako je netko zaslužan za konzistentnost pjesme “Good Vibrations” to je svakako Hal Blaine.

Scott McKenzie “San Francisco (Be Sure to Wear Flowers in Your Hair)” – pjesma sa šifriranom porukom koja je pokrenula flower power generaciju. Scott McKenzie je tada bljesnuo i potom nestao, ali Hal Blaine je tu tek uzimao zalet za ono što je dolazilo u rock and rollu.

The Mamas & Papas “California Dreamin'” – Želimo li odmah iščeprkati cool ritam iz kojeg se osjeti kako diše kalifornijski asfalt pod nogama, evo ga. Blaine ga je podastro i uklopio toliko kulerski da ga i ne osjećamo kao ritam već kao topli kalifornijski povjetarac.

The Byrds “Mr. Tambourine Man” – Pitanje je glasilo: kako 1965. napraviti američki odgovor Beatlesima? Odlučeno je da to budu Byrdsi, ali s folk pjesmom Boba Dylana koju je trebalo donijeti u pop svijet. Blaine je na istoimenom prvijencu odsvirao dvije pjesme. Jedna od njih je naslovna koja je ujedno i otvarala album. Sve ostalo je legenda.

Batman tema (1966) -Blaine je odsvirao originalnu uvodnu pjesmu TV serije “Batman” koju je komponirao Neal Hefti. Poletna troakordna surf tema. Rekli bi ništa mudro, ali upravo je Blaine ritam motor njene grozničavosti.

Simon & Garfunkel “Homeward Bound” – odsvirao je Blaine cijeli “Sound of Silence” album Simonu i Garfunkelu, no posebnu ljepotu aranžmana u kojem kao bubnjar osluškuje tekst i emociju, te kreira savršene perkusionističke ambijente odlično se osjeti u ovoj pjesmi, gdje čas kao da je riječ o hodu, a potom vas Hal nenadano ‘ubaci u vlak’.

Elvis Presley “If I Can Dream” – Jedno od najljepših baladnih putovanja prema katarzi, općenito. Blaine je tu maestralan kao i Elvis.

The 5th Dimension  “Aquarius/ Let The Sunshine In” – Zar ste uopće sumnjali da ga je ovo zaobišlo?

Nancy Sinatra “These boots are made for walking” – Are you ready boots? Start druming.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Tema

Pjevajmo do izbora

Muzika ne dobiva izbore. U to su izgleda podjednako uvjerene sve političke
Idi na Vrh
X