HUZIP je objavio rezultate za dodjelu sredstava iz Fonda za poticanje odgovarajućeg kulturnog i umjetničkog stvaralaštva pretežito nekomercijalne naravi i kulturne raznolikosti u području stvaralaštva umjetnika izvođača u 2024. godini. Najviši iznos dobio je glazbeni portal Glazba.hr.

Na stranici HUZIP-a stoji: “Upravni odbor HUZIP-a, na svojoj sjednici održanoj 11. travnja 2024. godine, temeljem prijedloga projekata prispjelih na Natječaj za dodjelu sredstava iz Fonda za poticanje odgovarajućeg kulturnog i umjetničkog stvaralaštva pretežito nekomercijalne naravi i kulturne raznolikosti u području stvaralaštva umjetnika izvođača, te na prijedlog Stručnog povjerenstva Fonda u sastavu: Filip Fak – predsjednik HDGU, Nikša Bratoš – HGU, Zoran Katić – HUOKU, Neven Frangeš – HGU i Andrej Babić – izvršni tajnik HGU. donio je odluku da se u 2024. godini dodijele sredstva za slijedeće projekte:”.
Potom se na listi manifestacija kao što su: Zagorje Blues Etno festival, Festival čakavske šansone ČAnsonfest – Kastav 2024., Martinska Kanal Punk festival, Festival RockStarci, Papandopulijana Tribunj – festival 2024., 24. Liburnia Jazz Festival, ili 11. Zagrebački harfistički festival i drugi, pomalo neočekivano pronašao i jedan medij, konkretno portal Glazba.hr, odnosno strukovno glasilo koje je 2021. osnovalo Hrvatsko društvo skladatelja i čiji je nakladnik Cantus d.o.o..
HUZIP je skraćenica za Hrvatsku udrugu za zaštitu izvođačkih prava. Hrvatsko društvo skladatelja (skraćeno HDS) stoji iza ZAMP-a. HUZIP se dakle bavi prikupljanjem i isplatom izvođačkih glazbenih prava, a HDS ZAMP prikupljanjem i isplatom autorskih glazbenih prava. Stoga je svakako zanimljivo da ta dva društva putem službenog Natječaja honoriraju međusobni rad.
Još je zanimljivije da u propozicijama spomenutog natječaja u točki broj II stoji: “Cilj je Natječaja poduprijeti i promovirati hrvatsku glazbenu djelatnost i prvenstveno izvođačku umjetnost i sve što je vezano uz djelatnost u svim područjima glazbe te poduprijeti manifestacije i nagrade, smotre, natjecanja, koncerte, tematske cikluse, notna izdanja i to na način da se stimulira i potiče isključivo kvaliteta i izvrsnost umjetnika izvođača.”
Dakle, izrijekom se nigdje ne navodi da se na spomenuti Natječaj mogu prijaviti mediji. Ali jedan medij je bio marljiv i ispunio prijavnicu.
Spomenuti Natječaj temelji se na odredbama Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima koje omogućavaju umnožavanje zaštićenih sadržaja za privatno korištenje, a nositeljima prava na kompenzaciju u vidu naknade koja se plaća na uvezene uređaje za presnimavanje i prazne medije na koje se njihova djela presnimavaju (prazni CD i DVD, memorijske kartice, tvrdi diskovi i slično), HUZIP ga provodi temeljem članaka iz svog Statuta (29. i 43. stavak 2. Statuta HUZIP-a i članka 13. Pravilnika o fondovima). Dakle, radi se o sredstvima prikupljenima iz tzv. “poreza na prazne medije”.
Riječ je dakako o potporama za sufinanciranje malim iznosima, u prosjeku oko 1000,00 eura po korisniku, a od njih 70 ukupno honoriranih projekata najveći iznos dodijeljen je internetskom mediju Glazba.hr. – ukupno 2.500,00 eura.

Također u rezultatima Natječaja nisu navedeni ispravni podaci o svim članovima Stručnog povjerenstva Fonda, naime uz Nikšu Bratoša, Nevena Frangeša samo stoji “HGU” (što vjerojatno aludira na njihovo članstvo u Hrvatskog glazbenoj udruzi), kao što uz Andreja Babića stoj da je izvršni tajnik HGU-a. No na istoj stranici (huzip.hr) stoji kako je Nikša Bratoš predsjednik Upravnog odbora HUZIP-a, dakle njegov čelni čovjek (dok je Paolo Sfeci dopredsjednik), kao što su i Neven Frangeš i Andrej Babić navedeni kao članovi tog istog Upravnog odbora.
To konkretno znači da tri “čovjeka iz kuće”, tj. iz samog Upravnog odbora, u odlučivanju uvijek nose prevagu nad odlukama druge dvojice članova Stručnog povjerenstva, tj. nad Filipom Fakom (predsjednik HDGU) i Zoranom Katrićem (HUOKU). Naravno da ne postoji zakon koji izrijekom određuje tko smije sjediti u stručnim povjerenstvima, no praksa je da su to uglavnom ljudi koji nisu izravno vezani uz nositelje natječaja, bili oni ministarstvo, grad, županija, agencija ili neko drugo pravno tijelo.

Koristimo ovu prigodu da čestitamo kolegama s Glazbe.hr na dobivenom iznosu, koji nije velik, ali će zasigurno biti korisno utrošen, kao i zahvalu što su i drugim glazbenim medijima ukazali da se iduće godine eventualno mogu prijaviti, ponovimo još jednom, na: “Natječaj kojem je cilj poduprijeti i promovirati hrvatsku glazbenu djelatnost i prvenstveno izvođačku umjetnost i sve što je vezano uz djelatnost u svim područjima glazbe te poduprijeti manifestacije i nagrade, smotre, natjecanja, koncerte, tematske cikluse, notna izdanja i to na način da se stimulira i potiče isključivo kvaliteta i izvrsnost umjetnika izvođača”.