Ida Prester u mraku KSET-a

Ida Prester je najagilnija showwoman koju imamo na sceni, a Klub studenata elektrotehnike kao da je najveće strukovno siroče koje imamo na istoj.

Ida Prester u KSET-u (Foto: Vedran Metelko)

„Želite li se baviti generiranjem, prijenosom, obradom i pohranom audio signala i svih vrsta medijskih i multimedijskih sadržaja koji u sebi imaju integriranu audioinformaciju? Zanima li vas snimanje i obrada glazbe? Za to su vam potrebna znanja i vještine iz područja audiokomunikacija, projektiranja, izrade i korištenja audio uređaja i sustava, tj. audioinženjerstva. Zanima li vas kako se zvuk pretvara u električni signal i obrnuto, kako poboljšati zvučnu okolinu i smanjiti buku? Za to su vam potrebna znanja iz područja projektiranja, mjerenja, ispitivanja, izrade, održavanja i korištenja elektroakustičkih pretvarača. Nužno je poznavati karakteristike prostora za slušanje i ispitivanje zvuka, analize zvučnih signala uzimajući u obzir značajke ljudskog sluha te ultrazvuk. Fokus ovog profila je akustika, odnosno znanost o zvuku“, stoji kao uvodna riječ diplomskog studija iz Audiotehnologije i elektroakustike na službenim stranicama Fakulteta elektronike i računarstva iz Zagreba, skraćeno zvanog i znanog kao FER.

Odmah kraj tog 12-katnog nebodera je prizemnica kapaciteta oko 400 ljudi – Klub studenata elektrotehnike, skraćeno zvanog i znanog kao KSET, ujedno i najdugovječniji živući zagrebački klupski koncertni prostor, koji je tek prije nekoliko godina u svojoj petoj deceniji postojanja konačno riješio poboljšanje zvučne okoline i smanjivanja buke, obzirom da su stanari okolnih zgrada bili agilni u pozivima policije koja je redovno ‘svirala fajront’ u tom klubu, o čemu je bilo riječi i na ovom portalu minulih godina, obzirom da je i minstar policije morao javno reći da nije do represije, već do buke. Potpisniku ovih redaka bi bilo jasno da takav problem ima, uzmimo na primjer, klub studenta obližnjeg Filozofskog fakulteta jer tamo nema nikog tko išta zna o znanosti o zvuku i kako se on voli ‘bezobrazno’ probijati izvan akustično neizoliranih prostora, ali Klub studenata elektrotehnike? Klub. Studenata. Elektrotehnike.

Sinoć pak drugi problem. Prije koncerta Ide Prester, drugog u nizu u tom klubu, kojim je definitivno trebala potvrditi comeback na zagrebačku klupsku scenu sa svojim bendom Lollobrigida nakon prvog rasprodanog koncerta održanog u četvrtak, u KSET-u se pokvarila binska rasvjeta.

U svom dugogodišnjem pohođenju koncerata sam doživio nestanke struje i razne kvarove koji su se u što kraćem roku otklanjali, ali da klub ostane bez binske rasvjete (sudeći po tome kad sam došao) najmanje sat vremena prije koncerta i da se uz nemogućnost popravka sve krene odvijati kao da se nije ništa dogodilo, to sam doživio tek sinoć. U klubu studenata elektrotehnike. Klubu. Studenata. Elektrotehnike.

Po meni definicija hipokrizije cijelog našeg društva mogla je stati sinoć u taj tehnički incident. Poetski kazano; sa strane dvanaesterokatni autoritet naše tehničke i tehnološke znanosti, a odmah do klub njegove pohađajuće mladosti, četrdeset i nešto godina staro čedo ostavljeno kao siroče da se batrga u vlastitim tehničkim problemima.

Znam i za onu izreku da su u postolara najgore cipele (a valjda sam je već i koristio u kontekstu KSET-a), ali i dalje se ne mogu pomiriti s tim da Klub studenata elektrotehnike nakon samo jednog semestra ne bi mogao zasjati kao ogledni primjer koncertnog prostora s najopakijim performansama u svim segmentima da samo postoji neka volja unutar zidova obližnjeg dvanaesterokatnog betonskog diva da sinkronizira svoje studente, podijele im se sheme, lemilice, žice, diode, otpornike, kondenzatore i ostalih 300 elektro-čuda i da im netko kaže: „Dragi, budući akademici sad ćemo za vježbu ovog semestra napraviti klub s najboljom akustikom, najboljim razglasom i najboljom rasvjetom, ne samo u cijelom Zagrebu, već u Hrvatskoj i šire. Bit će to jedini klub koji će uvijek imati sve rezervno, a ne samo rezervni kabel, obzirom na to koliko nas ima. Stoga, razgibajte prstiće, užarite lemilice i na posao, jer naš klub mora biti naš ponos. Klub. Studenata. Elektrotehnike. KSET!“

Iskreno me ne zanima kako su KSET i FER pravno isprepleteni, jesu li ili nisu uopće i oslanjaju li se više na paradigmu da se ništa ne može učiniti po tom pitanju, ali već više od 40 godina KSET je scenski i glazbeni output koji vežemo za FER i niti jedan drugi fakultet. Stoga vjerujem da je to dovoljno jasna početna točka da se nešto riješi. A iskreno bih htio da ovaj tekst dopre i do dekana FER-a, jer to da su u postolara najgore cipele po pitanju KSET-a uistinu nema više smisla.

Da se sve može, tj. radnu etiku super-profesionalke pokazala je sinoć Ida Prester i Lollobrigida. Ne samo da je nabavila i stroj za mjehuriće od sapunice (kojeg baj d vej nema u jednom Zagrebu), već se pobrinula i za blještavi outfit, ubacila u petu brzinu glazbu i raspoloženje već od prvog takta i dala zajedno s bendom sve od sebe da sve to izgleda kao najbolji tulum iz nekog ilegalnog juke jointa iz vremena SSSR-a ili američkog iz doba prohibicije. Kad stav ‘ništa mi neče ovaj dan pokvarit’ zasja u potpunosti. Ona je dakle bila pokretač najboljeg tuluma, a KSET je bio mračni juke joint.

Za to da pozornica ne bude baš u potpunom mraku iskorišten je video projektor koji je na zidu bjesomučno vrtio Idine i spotove Lollobrigide, dakako izvan svake sinkronizacije s onim što se događalo na pozornici. Snimila je Prester dosta toga u povijesti svoje videografije, ali ipak nedovoljno za pokriti ad hoc kompletan koncertni nastup, a da se ne krene u reprize već viđenog.

I unatoč svemu Idin spoj punka i electro osamdesetih išao je samo naprijed i naprijed. Bez primisli na predaju u uvjetima tehničkog fijaska. Ulje na vatru vlastitog opusa dolijevane su s ponekim klasicima iz osamdesetih, među kojima Idi i Lollobrigidi dobro leži „Detektivska priča“ slovenskog Videosexa čiju originalnu izvedbu je za sva vremena zapečatila Anja Rupel, ali bilo je i uistinu neočekivanih hommagea izuzetnim novim autorskim imenima jer je izvedena pjesma „Dvoje“ zagrebačkog ‘mango pop’ sastava marisol koji se tek ljetos po prvi put predstavio koncertno zagrebačkoj publici.

U borbi s mrakom ovog našeg vremena, ali i tehnički i osjetno prisutnim mrakom na pozornici KSET-a, Ida Prester i Lollobrigida uistinu su izvojevali dvostruku pobjedu duha sinoć, inače onog nevidljivo krhkog u umjetnika što je tako lako sklono klonuću. Posebno kad tehnika izda. Kao da pandemija i suludo novonormalno nije dovoljno.

PS: Obzirom da bi uistinu bilo besmisleno objavljivati sinoćnje fotografije silueta na pozornici, odlučili smo se okoristiti fotografijom s prve večeri.

*Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X