Kawasaki 3P ’25 godina x Teatar &TD’ – fanov-ska proslava

Dvodnevno koncertno slavlje 25. rođendana grupe koje se odvijalo prošle godine 9. i 10. svibnja u zagrebačkom Teatru &TD dobilo je i svoje službeno DVD i CD izdanje. Dakako, ulaskom u tu kazališnu instituciju Kawasaki 3P je i službeno postao zagrebačka glazbena institucija.

Kawasaki 3p ’25 godina x Teatar &TD’

Slučaj je htio da Kawasaki 3P i po objavi upravo ovog slavljeničkog izdanja, ujedno i prve službene koncertne kompilacije, postane i konceptualna institucija. Tome je kumovao nastup Madonne na ovogodišnjem Eurosongu i imidž podređen njenom albumu „Madame X“; crni povez s bijelim x-om na jednom oku odavno je vizualni identitet Tonija Babarovića Babkea, gitarista Kawasaki 3P-a, kao što su i plesači pod zaštitnim maskama nešto što bend odavno ima u svojoj videografiji. Kawasaki 3P je dakako taj moment iskoristio na sebi svojstven način – sprdnjom, koja je i u širem medijskom planu odradila svoj posao, jer osim ponovnog ‘otkrivanja tople vode’ kako kraljica popa loše pjeva uživo, ‘X faktor’ s Kawasaki 3P-om bio je daleko primamljivija vijest mnogim medijima i u sferi mainstreama.

Što se tiče izdanja „25 godina x Teatar &TD“, pohvalno je što je bend napravio distinkciju između audio i video materijala i tu također pametno zaključio kako bi dva diska s identičnim brojem i redoslijedom pjesma bila jedna od onih koncepcija u kojoj jedan format isključuje onaj drugi. Ima li draži nakon videa ponoviti to iskustvo samo u audio obliku, ili pak postoji li potreba nakon, primjerice, preslušavanja CD-a u automobilu, ponovno sve prolaziti kasnije uz dodatak slike na DVD-u? Možda je to nekad imalo smisla, ali danas u vremenu hiperprodukcije i konzumiranja sadržaja na preskok, gotovo i da nema.

CD „25 godina x Teatar &TD“ tako može komunicirati na dva kolosijeka. Kao prvo, može biti doživljen kao teaser video programa s duplo većom minutažom. Kao drugo, funkcionira i kao samostalno audio koncertno izdanje od 12 pjesama, među kojima ima najvećih hitova grupe, ali ne svih i ne u svim verzijama, ako se konkretno misli na „Sinfa san glu“, čije dvije ‘akustik’ i ‘elektrik’ verzije se mogu čuti i vidjeti jednino na DVD-u, dok je na CD-u prvospomenuta akustik a la Mišo Kovač verzija.

Tko želi čuti „Anđelka“, „Klinta Istvuda“ i „Antoniju“ morat će posegnuti za DVD-om. No, CD ne gubi pretjerano zbog tog nedostatka. Na njemu je glazbena priča zgusnutija, ‘u glavu’ – kako bi se reklo. „Mupov-ska“, „Dugodugodugo“, „Indijanac – Vi Gata Om“ i „Jebotext“ su četiri ‘gruvačine’ koje jasno iscrtavaju pomaknuti ska karakter ove grupe koja osim što se dotiče svakog opijata i halucinogena kroz zagrebačku šatru, jednako tako halucinogeno kroji i svoje zvučno ozračje; ima tu i Jimija Hendrixa, i ‘Otpisanih’ i Manu Chaoa, i čega sve ne, a opet to funkcionira kao kompaktno pumpajuće ludilo kakvo logičnim može napraviti samo Kawasaki 3P.  Dakako, drugi dio CD-a ponudi hit-niz „Mate Parlov“, „3 problema“, „Loš, zao“, „Ni da ni ne“ i „Puta Madre“ kao udicu za pogledati i poslušati na DVD-u cijeli taj ‘kraval’ koji se prošle godine događao u Teatru &TD.

Ta dva koncerta bila su prilika da se okupi i gostuje staro članstvo poput Dražena Karakaša – Klita i Krešimira Šojata, no opet proslava je došla u trenutku nakon što je iz benda otišao pjevač i trubač Demirel Pašalić, jedan od ‘kreatora ludila tog benda’. Nije mi svrha ovdje naricati o personalnoj politici Kawasaki 3P-a, no ipak mi se čini da je Pašalić dobio dirljiv hommage u pjesmi „Ni da ni ne“ (koju je pjevao u originalu). Prepustio je Tomislav Vukelić Tomfa prvi stih te pjesme publici koja ju je i više nego zdušno prihvatila, kao što ju je kasnije pjevao svaki član benda koji je pred sobom imao mikrofon, kako uostalom i dolikuje toj himni benda i koja bi u nekom opuštenijem paralenom svemiru dosad već bila proglašena i alter-himnom Karlovca, grada kroz koji je puno nas prošlo, a malo bilo. Na koncu, upravo se zbog takvog pristupa izvedbi te pjesme činilo da je Pašalić bio prisutan duhom na toj proslavi.

No da ne bi bilo zabune, Tomfin glas je zaštitni znak Kawasaki 3P-a. Jedan od pet vokala hrvatskog rocka koji prepoznajte čim je izustio prvu riječ. Znao je on u proteklih 25 godina nastupati u kojekakvim stanjima, nekad i manje uspješno, no „25 godina x Teatar &TD“ definitvno je dokument koji ga prikazuje u možda najboljem svjetlu uživo, jer ‘ne čeka njega’ bend niti u jednom trenutku, već je on njegov motor koji nije niti jednom zaštekao u saunskim uvjetima Teatra &TD tijekom te prošlogodišnje dvije vruće svibanjske noći.

Zanimljivo je također da je nakon The Bambi Molestersa i njihovog DVD-a „Live In Zagreb“ iz 2011. „25 godina x Teatar &TD“ Kawasaki 3P-a drugi DVD snimljen uživo pod okriljem izdavačke kuće Dancing Bear u tom (ne)koncertnom prostoru. Koincidencija ili ne, no to je dovoljni pokazatelj da u toj dvorani postoji ‘nešto’ vrijedno snimanja i objavljivanja kao trajnog zapisa aktera jednog (rock) vremena.

Ocjena: 8/10

(Dancing Bear, 2019.)

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X