Keith Jarrett ‘El Juicio’ – Posveta karizmatičnom Ornetteu Colemanu

Prvi u nizu od petnaestak albuma što ih je Jarrett snimio s tim, tzv. American Quartetom – onaj sa saksofonistom Janom Garbarekom, kontrabasistom Palleom Danielssonom i bubnjarem Jonom Christensenom nazivan je European Quaretom – bio je ‘El Juicio (The Judgement)’ snimljen tijekom srpnja 1971. i objavljen 1975. Zahvaljujući reputaciji na CD-u je reizdan i u japanskoj ediciji ‘Jazz Best Collection 1000’ (u izdanju Atlantic/Dancing Beara). Na istim sessionima snimljen je i materijal koji je objavljen na albumu ‘Birth’.

Keith Jarrett 'El Juicio'

Jedan od najuglednijih glazbenika današnjeg jazza, pijanist i skladatelj Keith Jarrett samostalnu je karijeru započeo 1967., još dok je bio član kvarteta Charlesa Lloyda. Kontrabasist Charlie Haden i bubnjar Paul Motian, članovi njegova prvog trija, ostali su njegovi dugogodišnji suradnici. Nakon što je s njima snimio tri albuma, sredinom 1971. proširio je sastav uključivši tenor saksofonista Deweya Redmana iako su još uvijek djelovali i kao trio. Ponekad su im se na snimanjima pridružili gitarist Sam Brown i/ili razni udaraljkaši.

“Oh Keith, obožavam ga”, rekao je Motian u jednom od naših razgovora prisjećajući se djelovanja tog sastava i suradnje s Jarrettom. “S njim sam svirao desetak godina. Nazvao me i rekao da želi oformiti trio sa mnom i Charliem Hadenom jer je volio kako sam svirao s Billom Evansom i kako je Charlie svirao s Ornetteom Colemanom. Mislio je da bi to mogla biti dobra kombinacija. Vježbali smo u njegovom malenom stanu u New Yorku. Bilo je to predivno razdoblje. Odlično smo se zabavljali.” I Redman je, u razgovoru, koji smo vodili 1990. prigodom njegova nastupa u Zagrebu, s oduševljenjem govorio o toj suradnji. “Uživao sam svirajući s Keithom”, rekao je. “Odličan je glazbenik, potpuno različit od Ornettea Colemana s kojim sam svirao do tada. Bila je to divna suradnja, odličan sastav. Svirali smo zajedno tri ili četiri godine i snimili puno ploča.”

Prvi u nizu od petnaestak albuma što ih je Jarrett snimio s tim, tzv. American Quartetom – onaj sa saksofonistom Janom Garbarekom, kontrabasistom Palleom Danielssonom i bubnjarem Jonom Christensenom nazivan je European Quaretom – bio je “El Juicio (The Judgement)” snimljen tijekom srpnja 1971. i objavljen 1975. Zahvaljujući reputaciji na CD-u je reizdan i u japanskoj ediciji “Jazz Best Collection 1000” (u izdanju Atlantic/Dancing Beara). Na istim sessionima snimljen je i materijal koji je objavljen na albumu “Birth”.

Kao i za ostale albume ovog sastava Jarrett je autor svih skladbi na albumu – tek na zadnjim izdanjima kao autori su zastupljeni i drugi članovi. U dvije, koje je posvetio spomenutom Colemanu, posebnu su ulogu odigrali Redman i Haden, njegovi dugogodišnji suradnici koji su ovu izvedbu blagoslovili duhom velikanove karizme. Kao i na drugima albumima ovog sastava Jarrett i na ovom uz glasovir svirao i sopran saksofon, ali i flautu i udaraljke. Skladbu “Pardon My Rags”, kojom odaje počast pijanistima ragtime ere, odsvirao je solo, u kontekstu u kojem je samo nekoliko mjeseci kasnije snimio prvi album, “Facing You”, i u kojem je poslije ostvario iznimne dosege. Iako se nije odrekao free jazz pristupa koji je bio zaštitni znak njegova trija, Jarrett je na ovom albumu nagovijestio širenje svojih glazbenih izraza, posebice prema world musicu što se očituje u pisanju glazbe, ali i korištenju etničkih glazbala.

Zadnje od Osvrt

Idi na Vrh