Kenny Beats ‘LOUIE’ – kratke, ali sadržajne vinjete

“LOUIE” se bez muke može vrtjeti opet i opet, a da nismo ni svjesni koju od 17 pjesama slušamo ili koliko smo uopće puta preslušali album.

Kenny Beats “Louie”

Ima tih nekih ljudi kojima sve polazi za rukom, iako ni oni sami ne znaju zašto i to nimalo ne kriju. Jedan od tih ljudi je i hip-hop producent Kenny Beats koji je producirao sve od FKA Twigs, Vincea Staplesa i JPEGMafije pa do Eda Sheerana, Gucci Mane i, da, triput sam provjerio, Idles. Već taj eklektični miks imena pokazuje da čovjeku očito uspijeva sve čega se uhvati, a ako tome dodamo i da je viralna zvijezda zbog svog YouTube serijala ‘The Cave’ u kojem na keca izmisli neki beat, a onda face poput Billie Eilish moraju repati freestyle, ne čudi da mu je pošlo za rukom snimiti i odličan debitantski album, iako je rekao da nikada neće snimiti album jer ‘nema što za reći’. To se ipak promijenilo nakon što mu je otac obolio od raka, a Kenny je posegnuo za mixtapeovima opskurnog funka, hip-hopa i soula koje mu je otac snimao 90-ih godina.

Ono što smo dobili kratak je, ali sladak album kratkih, ali sadržajnih vinjeta (ne mislim pritom na ono što se lijepi na vjetrobransko staklo na autoputu u Sloveniji, nego na francuski izraz za kratku i sažetu književnu formu koja opisuje kratak trenutak u vremenu) koje rijetko premašuju trajanje od dvije minute. Takav kratak, ali sadržajan pristup pjesmama na albumu podsjeća na kultne The Residents i njihov ‘Commercial Album’ na kojem svaka od četrdeset pjesama traje točno minutu i tri sekunde, a što slušatelju ne ostavlja dovoljno vremena da shvati o čemu se radi, već ga tjera da album vrti na repeatu. Kenny Beats uspio je postići isti efekt pa se “LOUIE” bez muke može vrtjeti opet i opet, a da nismo ni svjesni koju od 17 pjesama slušamo ili koliko smo uopće puta preslušali album.

Što se pak glazbe tiče, tipičan je to album kojeg je snimio ‘producent’, a ne kantautor, vrhunski instrumentalist ili netko treći. Jer, ako si producent, velike su šanse da možeš nazvati bilo koga od ljudi s kojima si surađivao i baš kao na svom YouTube kanalu reći ‘ej, imam tu neke beatove, jel’ mi možeš snimiti nešto preko toga?’ Tako na albumu sudjeluju Alex Tumay, Egon, Mac DeMarco, Cory Henry, Slowthai, Remi Wolf, Pink Siifu, Thundercat, Benny Sings, Claire Cottrill, Vince Staples, Paris TX, Omar Apollo, Leon Michels, Dijon, Nick Lee, Teo Halm, Dorian Concept, Foushee, Nami Ondas, Reske, Daryl Johns, Josh Da Costa i Homer Steinweiss odnosno više od dvadeset različitih muzičara koji su Kennyu na mail poslali ‘nešto’ nakon što je on njima na mail poslao ‘nešto’. Onda, producent kakav je, on tu nešto ‘producira’ (ili što već producenti rade, a vjerujte mi, nitko to zapravo točno ne zna), pa kao kod Cobyja ‘u mračnoj sobi samo ekran svetli’, sluša kikove i snerove, ćuti, sedi, radi ceo dan i celu noć.

Slušatelj vještiji i učeniji od mene u ovakvim žanrovskim vodama vjerojatno će s lakoćom prepoznati tko je od silnih suradnika surađivao na kojoj od pjesama (prepoznao sam Thundercata, Maca DeMarca i Coryja Henryja), no najvažnije je da i oni koji nemaju pojma o ‘kikovima i snerovima’ mogu uživati u nečemu što je napravio netko tko je rekao da nema što za reći, a onda mu je opet pošlo za rukom, iako ni sam ne zna kako i zašto.

Ocjena: 7/10

(XL Recordings, 2022.)

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X