Koncert Tanie Marie i Miguela Zenona – Karipski ugođaj na jadranskoj plaži

Predzadnja večer Valama Jazz Festivala uspješno je pomirila razlike geografske širine i dužine i od porečkog otoka Sv. Nikola stvorila malu oazu brazilskog, afrokubanskog i portorikanskog zvuka.

Tania Maria (Foto: Walter Thompson)

Trećeg dana Valamar Jazz Festival se preselio na plažu otoka Sv. Nikola gdje su pod vedrim nebom Miguel Zenon Quartet i Tania Maria Viva Brazil Quartet okupili najviše posjetitelja. Otok Sv. Nikola koji se od Poreča nalazi na pet minuta vožnje taksi brodom izuzetna je koncertna lokacija kad vremenske prilike to dopuštaju. A u petak navečer je vrijeme bilo itekako naklonjeno.

Vedra topla noć obasjana polumjesecom i blagi povjetarac bili su vjerojatno i dodatni razlog zašto se portorikanski saksofonist Miguel Zenon zahvaljivao po nekoliko puta. Kvartet ovog mladog, hvaljenog i izuzetno nadarenog glazbenika bio je ujedno i prvi klasični jazz sastav koji je nastupio na ovogodišnjem izdanju festivala. Već je nakon desetominutne uvodne skladbe bilo jasno da će ostatak koncerta „letjeti perje“ jer je svaki član kvarteta odsvirao svoju solo improvizacijsku dionicu što baš i nije čest slučaj.

Miguel Zenon i Louis Perdomo (Foto: Walter Thompson)

Solo dionice su bile prožete mladenačkom poletnošću novog miljenika američke jazz publike koja ga je u Jazz Times Magazineu 2006. godine izabrala za najboljeg novog glazbenika, dok je pri tome čak četiri godine za redom bio proglašavan za najveću zvijezdu u usponu u uglednom Down Beat Magazineu (kako je to divno u jazzu kad i službeno verificiran uspon traje toliko dugo kako bi došlo do potpunog razvijanja umjetnika – u mjerilima vrijednosti  brzopotrošne i brzopotezne pop glazbe na takav dugogodišnji uspon se ne bi gledalo pretjerano blagonaklono).

Miguel Zenon (Foto: Walter Thompson)

Zenon je punokrvni predstavnik današnje mlade jazz scene – jednako okretan kad je u pitanju izvedebno srastanje saksofonske jazz tradicije i osobnog identiteta koji je pojačan vezanošću za vlastite glazbeno kulturološke korijene, u ovom slučaju tradicionalnu portorikansku glazbu. Na koncertu mu je u tome snažnu podršku pružao i klavirist Luis Perdomo, također glazbenik s otoka Puerto Rico, a porečku publiku dojmio je i mladi eksplozivni bubnjar Eric Doob. Dalje>>

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X