Nizozemska pjevačica Sharon Kovacs po drugi put je izašla pred zagrebačku publiku u nedjelju u Tvornici kulture. Za razliku od prvog gostovanja nakon kojeg smo kolektivno ušli u lockdown, sinoć je ozračje bilo u puno pozitivnijem tonu.
“Ispalo je tako da je upravo mladoj Sharon Kovacs igrom slučaja ‘pao grah’ da vodi ceremoniju posljednjeg tuluma pred opći fajrunt. Upravo se njezina pjesme „50 Shades Of Black“ (ujedno pjesma s kojom sam se 2015. prvi put susreo s njenom glazbom), iako izvedena pretposljednja nekako ugravirala kao poruka iz vremena pred nama i onog što možebitno donosi već novo jutro“, napisao sam tog jutra 12. ožujka 2020. u reportu s koncerta u Tvornici.
Večer prije bila je posljednja večer tzv. staronormalnog kad je još vrijedila preporuka Stožera civilne zaštite da se na koncertima u zatvorenom smije nalaziti maksimalno tisuću ljudi. Bio je to tada i posljednji predviđeni koncert na europskoj turneji Kovacs. Dan nakon, koncertni događaji smjeli su imati 100 posjetitelja, a potom se javni noćni život zgasio u prvom lockdownu.
Sinoć je ista pjevačica u istom ambijentu i pred približno istim brojem ljudi izašla na pozornicu sa željom da se sve to nekako ispravi i da karma krene nekim drugim, pozitivnijim, putem. Ne nudi ni ova jesen baš previše prostora pozitivnim nadanjima, no za razliku od prvog koncerta, na ovom se nije u zraku osjećaja neka neuhvatljiva kolektivna tjeskoba uslijed neizvjesnosti. Koncertna atmosfera ipak je bila u znaku neke vrste oporavka, a kako se koncert bližio kraju tako je obostrano raslo dobro raspoloženje na pozornici i ispred nje.
Sharon Kovacs posjeduje u svom izričaju snažan noir, često i dramatičnost izvedbi u duhu pjesama koje bi se mogle pripisati nekoj alternativnoj pjesmarici „James Bond“ tema, ali je zato vedrina duha pjevačica dolazila do izražaja u pauzama između pjesama i u obraćanju publici. Kao da je na nekoj prekretnici i da ruho njenih „50 nijansi crne“ počinje poprimati neke kolorističnije premaze, kao njen prošlogodišnji singl „Tutti Frutti Tequila“ koji kao da je izvađen sa set liste sastava koji na karipskim destinacijama uveseljavaju turiste u košuljama šarenih dezena.
Publika u Tvornici je to znala nagraditi, tako da je pored buketa cvijeća na pozornicu doletio i jedan rozi grudnjak koji je Kovacs stavila kao kapu na glavu tijekom nastupa. Jest da su vrhunce predstavljale izvedbe pjesama „50 Shades Of Black“, „The Devil You Know“ i za kraj ostavljena „My Love“, ali oduševljenje je i izazvala i obrada „Libertanga“ Astor Piazzolle, tj. šire znana kao „I’ve Seen Your Face Before“ u izvedbi Grace Jones.
Ovaj nastup Sharon Kovacs donio je tako i potvrdu da je i prvi njen zagrebački koncert ostao upamćen po dobrom, pored svih tadašnjih (pandemijskih) okolnosti. Ovog puta je ta ljubav potvrđena. Čak i ako treći album povuče u smjeru karipskih ritmova, sudeći po „Tutti Frutti Tequila“ singlu, to ne bi trebalo naškoditi odnosu sa zagrebačkom publiku započetom u osvit jednog od najturbulentnijeg perioda ovog 21. stoljeća.
Saznajte više: