Kries u Boogaloou buknuo poput vatrometa

Najveći samostalni koncert Kriesa u rasprodanom Boogaloou na koncu je ipak završio u euforičnom spektaklu kakvom smo se nadali.

  • 41
    Shares
Kries u Boogaloou (foto: Marko Šolić/Soundreport)

Posljednje izvješće s koncerta Kriesa pisao sam kada su sredinom prosinca 2016. nastupali u Vintageu. Njihov album “Selo na okuke” tada je pomolio glavu u svom digitalnom izdanju koje je bilo dostupno slušateljima koji bi uplatili donaciju za Indiegogo kampanju “Dobri domaćini” namijenjenu za pomoć izbjeglicama koje su se našle na balkanskoj ruti, tako da publika u tom trenutku većinom nije bila upoznata s novim materijalom. Album je službeno izdanje doživio tek u listopadu prošle godine, pa je i prava promocija održana tek sinoć u zagrebačkom klubu Boogaloo.

Najavljivan kao najveći samostalni koncert Kriesa, sinoćnji je nastup upućivao na spektakl za pamćenje u danima koji su mu prethodili. Bend je odavno nakupio dovoljno publike da puni velike prostore, ali su se zbog dobrog odnosa s ekipom iz agencije Hangtime radije odlučivali za održavanje dvodnevnih nastupa u Vintageu gdje su ovi organizirali svoj program. Nije ista stvar održati dva manja koncerta i jedan veliki. U onaj jedan su uprte sve oči, očekivanja su veća, a i na taj se način stvara i prilika za nešto doista posebno.

Kries u Boogaloou (foto: Marko Šolić/Soundreport)

Sinoć je do početka nastupa prodana i posljednja ulaznica za koncert. Publika se nagruvala u klub, a bend je izašao na pozornicu gdje su otpjevali a capella izvedbu “Oj Lado Lado”, da bi potom bend u punoj snazi zamahnuo u “Kolende”. Prije svega je postalo jasno da ćemo svjedočiti i vizualnom spektaklu, za što je prije svega bio zaslužno fenomenalno osmišljeno osvjetljenje pozornice, u kojemu je posebno istaknuta dvostruka narav ovog jedinstvenog benda, uz kolovođu Mojmira u standarnoj nošnji i Andorom, Ivom i Krešom na tradicionalnim instrumentima u svojim varijantama kostima, nasuprot modernoj ritam sekciji u urbanom izdanju.

Problem je bio što u prvom dijelu koncerta zvučna slika nije bila na razini one vizualne. Česta mikrofonija kvarila bi tihe dijelove pjesama, a bend je na više mjesta odavao dojam nedovoljne sigurnosti u izvedbu. U čemu je točno bio problem nemoguće je bilo reći iz publike, ali kao da je predugo trebalo da se stvari zahuktaju i sjednu na svoje mjesto. A zatim, u nekom neodređenom trenutku, tamo negdje na “Buj Buja”, svakako prije “Moj Javore”, nešto se dogodilo. Kries kao da je cijelo vrijeme tinjao do trenutka kad je odjednom buknuo poput eksplozije. Osjetili su to muzičari na pozornici, a osjetila je i publika. Atmosfera je odjednom postala onako čarobna kako to može biti samo u najboljim izdanjima Kriesa.

Kries u Boogaloou (foto: Marko Šolić/Soundreport)

Nove pjesme poput “Ivo se šeće” i “Selo na okuke” pokazuju da su u ragnu dosadašnjih koncertnih favorita s prethodnog albuma kao što su “Lepi Juro kries nalaže” i “Grličica”, a furiozni bis “Zumba” kao da s vremenom sve više baca u trans. Mnogo je pisano o tom nečemu praslavenskom što još u nama tinja duboko zapreteno stoljećima, a što koncerti Kriesa nepogrešivo u nama probude iz sna, te se svaki put upoznajemo s vlastitim nesvjesnim plemenskim identitetom u tom neobičnom ritmu i zvuku lijerice i dipli. Mnogo je pisano, ali svaki put iznenadi svojom silinom.

U svom posljednjem izvješću s koncerta Kriesa spomenuo sam se dokumentarnog filma o Mojmiru “50:50” čiji se naslov odnosio na šanse opstanka benda nakon frontmenova napuštanja Hrvatske, te sam izrazio veliko zadovoljstvo što je prevagnula prava polovica i dogodio se novi album. Sinoć smo negdje prije polovice redovnog dijela koncerta možda isto imali osjećaj 50:50, hoće li plamen krijesa na koncertu gasnuti ili buknuti. Ali buknuo je. Buknuo je, braćo i sestre, poput vatrometa na Jurjevo navečer.

  • 41
    Shares

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X