Izvorne vrpce ovih tema smatrale su se izgubljenima, no uz pomoć samog maestra, urednici riječko-zagrebačke izdavačke kuće Fox & His Friends Records Leri Ahel i Željko Luketić pronašli su ih i restaurirali.
„Može li disco glazba uništiti sluh?“, pitao se krajem 70-tih godina novinar Politikinog Ekspresa, svjestan da i u
Jugoslaviju dolazi novi zvuk kojega su najprije prigrlile diskoteke, a potom i sve veći broj plesača. Među glazbenicima
se brzo stvorila podjela: jedni su ga smatrali previše komercijalnim, drugi su pak i u tom žanru vidjeli priliku za eksperiment. Jedan od najhrabrijih među njima bio je tada već slavni i etablirani kompozitor Alfi Kabiljo, koji je među kolegama bio poznat i po svojoj ljubavi prema primijenjenoj glazbi. Onoj za mjuzikle, filmove, televiziju, radio,
reklame, ali i za sport, pa je tako došlo i do suradnje s koreografkinjom Vesnom Mimicom koju je 1983. godine upravo Kabiljo podržao u nastojanjima da najnoviji plesni pokret zvan aerobik dovede u domaći javni prostor.
Nastao je YU Aerobic, serijal kazeta u katalogu Jugotona, koji je rađen prema svim pravilima drugih svjetskih izdanja: plesna glazba u podlozi i dodani glas instruktorice koja objašnjava i upućuje na pojedine vježbe. U Jugoslaviji je, kao uostalom i u svijetu, nastala prava pomama za vrpcama za vježbanje: izdale su ih i druge zvijezde poput Milene Dravić u Beogradu, Gordane Magaš u Sarajevu, a slovenska revija Zdravlje u svakom je izdanju čitateljstvu poklanjala novu vrpcu. Vesnu Mimicu mediji su prozvali „naša Jane Fonda“, njena borba pionirski je primjer feminističkog, aktivističkog, ali i umjetničkog pristupa sportu i gimnastici, no njena je verzija aerobika u svom izdanju imala nešto i u svjetskim razmjerima drugačije – za aerobik originalno skladanu glazbu.
Autor te glazbe je Alfi Kabiljo koji, uz suradnju uglednih glazbenika poput Ozrena Depola (B. P. Convention Big Band, Zagreb Jazz-Quintet), Vedrana Božića (grupa Time, Jugoslovenska Pop Selekcija), Mladena Barakovića (grupa Time, Trio Vanje Lisaka), Marijana Domića (Ansambl Tomice Simovića, Plesni orkestar RTV Zagreb) i drugih, na sesijama u studiju Janka Mlinarića Trulog također vokalizira i svira sintisajzer. Bend se priklonio kombinaciji disco glazbe i vrsnog jazza, idealnoj za vježbu i ples, stvorivši unikatan primjer primijenjene glazbe.
Izvorne vrpce ovih tema smatrale su se izgubljenima, no uz pomoć samog maestra, urednici riječko-zagrebačke izdavačke kuće Fox & His Friends Records Leri Ahel i Željko Luketić pronašli su ih i restaurirali. Na novom izdanju “YU Aerobic – Original Workout Music from Yugoslavia 1981 – 1984”, naći će se nikad publicirani izvorni snimci, instrumentali i dub verzije sa legendarnih aerobik jam sessiona. Izdavači ovime žele skrenuti pažnju na virtuoznost kojom je Alfi Kabiljo, ovogodišnji dobitnik nagrade za životno djelo The Camille Award, pristupao i specifičnim zadacima primijenjene glazbe za sport, tjelovježbu i ritmički ples.
“YU Aerobic – Original Workout Music from Yugoslavia 1981 – 1984” za vinilnu je premijeru pripremio danski tonski majstor Antony Ryan. Poseban mastering metodom direktnog metalnog urezivanja vinila potpisao je studio Pauler Acoustics u vlasništvu njemačkog producenta Güntera Paulera. Autor dizajna omota, koji uključuje i motive socijalističkih gimnastičkih grafika, je Dejan Kršić. Izdanje se na dostupan je na vinilu, dok ga je na streaming platformama moguće slušati još od 20. listopada.