Dvostruki album ‘2.0 Memorabilium’ donosi više od dva sata glazbene fuzije elektroničkog zvuka i narodnih napjeva u izvedbi članova ansambla LADO.
![](https://www.ravnododna.com/wp-content/uploads/2018/09/lado.jpg)
Opravdanje za epsku minutažu drugog LADO Electro albuma djelomično bi se mogla opravdati time što je prošlo 15 godina od objave prvog albuma na kojem su Hrvoje Crnić Boxer i Boris Harfman Hari (ujedno i član LADO-a) krenuli surađivati s Ansamblom LADO. No ipak je ovdje riječ o konceptu gdje narodna epika urešena elektroničkim ritmom i aranžmanima treba na duže vrijeme u meditativnom smislu prožeti čula slušatelja.
U tom suukusu arhaičnog i modernog Boxer i Hari arhaičnom su dali više prostora, tj. gurnuli su ga u prvi plan. Album u jednom manjem obimu nosi plesni karakter (na 2. CD-u), no u konačnici ipak je riječ o ambijentalnom downtempo albumu. Crnić je dakako ostao vjeran svom ‘digitalnom potpisu’, iako kad se radi rezime upravo taj zvuk donosi najveći retro moment, jer je elektronička glazba, općenito gledano, u međuvremenu prilično napredovala u izričaju. No ako mu je želja bila nastaviti tamo gdje se stalo prije 15 godina, onda je ona u potpunosti i ispunjena, ali opet, moglo se to bolje ‘up-to-date’ zakopati.
Izvedbe ‘Ladarica’ su besprijekorni materijal, što solistički, što zborni, na „2.0 Memorabilium“, kao što je i njihova izvedba uživo, kako se pokazalo ljetos u prepunom Vintage Industrialu gdje je održan promotivni koncert, i to je definitivno i najveći adut projekta koji bi svakako trebao uživo iskoristiti ovaj trenutak.
Ono što je neosporno jest to da su Harfman i Crnić u svojoj sveobuhvatnosti uspjeli ‘pomiriti’ folklorne izričaje ravničarskog Međimurja i mediteranskog kamenjara i dali albumu odličan prizvuk praiskonske mističnosti ne gubeći na fluidnosti, tj. vješto izbjegavajući sve zamke upadanja u teško razumljive eksperimente, a opet izbjegavajući banalizirane obrasce nekakve jeftine ‘glazbeno-turističke razglednice’. Dakle, uspjeli su u onome što su zacrtali kao misiju, o čemu je Crnić i govorio u intervjuu za ovaj portal, a to je da „2.0 Memorabilium“ predstavlja mjesto na kojem su vrijedne stvari sačuvane od zaborava.
Ocjena: 8/10
(Aquarius Records, 2018.)