U SPUNK-u je party, u SPUNK-u je žurka, s Mikijem u SPUNK-u čagamo do jutra.
Zapao je snijeg. Bila je utakmica. Koncert je kasnio oko jedan sat za najavljenim terminom u 21.30 h. Nakon entuzijastičkog (post-)punk nastupa koprivničkog dvojca (bubnjevi i bas) Banane smrti, trojac Mikija Solusa zasvirao je oko nemilih 23.10 h i u skladu s nazivom kluba, ako ga lišimo početnog slova S, ponudio jednosatni program žešći od uobičajenoga. Kako nas je Miki prethodno izvijestio na svojoj stranici Facebooka, uoči ove prigode „vježbali su k’o konji“ i ta se uigrana kompaktnost doista čula, a počašćeni smo i s dva nova broja, „Bumbarom“ i „Evanđeljem po Mikiju“. Izvođenje pjesama u malo većoj brzini, razglasnom opremom uzrokovan siroviji zvuk te nedostatak monitora koji je Mikija prisilio da se pjevački nadglasava s instrumentima, udarili su notu lo-fi garažnosti koja je podsjetila na Solusova rana virtualna (Bandcamp) izdanja „Muzika sumnjive kvalitete“ (2011) i „Bojim se muzičkih kritičara“ (2012).
Zvuk, dojam, energija, raspoloženje, ugođaj, vibra s pozornice i u publici… neki su od elemenata koncerata koji ne ovise samo o izvođaču, nego i o specifičnostima određenog prostora i trenutka, u čemu i jest jedan od čari (pohođenja) nastupa uživo – baza (izvođač, pjesme, načelni stil) uvijek ista i predvidljiva, spomenuta nadgradnja nepredvidljvo varijabilna. Solusov nimalo pankerski instrumentaliziran trio – električne klavijature, akustična bas gitara, cajon – svakako je bilo zanimljivo čuti u propankerskom izdanju, ali ono se ipak ne čini modelom što ističe najveće vrline i šarm njihova reperotara i koncertne interpretacije duhovitog honky-tonk-pseudo rap-pop rocka, koji do jačeg izražaja dolaze u ležernijem i smirenijem modusu. No, u svakom slučaju, bolje srčani garažeraj, nego beskrvni gažeraj.
Znatno brojnija negoli na serijici Solusovih prosinačkih zagrebačkih koncerata – s 10-20 duša narasla je na 40-50, što izraženo u postocima to iznosi 100-200 postotno „omasovljenje“ -publika se veselila, zabavljala i plesala, a posebno je lijepo bilo čuti mjestimično pjevanje općinstva uglas s Mikijem.
(Spunk, Zagreb, 24. siječnja 2014.)