Još je jedna godina za nama, a niti ovu nećemo pamtiti po ničemu spektakularnom.
5. “Gone Girl” – Nestala (David Fincher)
Svaki novi film Davida Finchera možemo svrstati u kategoriju „najočekivanijih“, a tako je bilo i s “Nestalom”. Rađen po istoimenom književnom predlošku, ovaj je kriminalistički triler uspio u svakom pogledu, od fantastično i besprijekorno fokusirane priče preko hladnih i odmjerenih fincherovskih vizuala pa sve do izvanredne glume protagonista radnje, a kada bismo tražili nekakvu manu eventualno bi se mogla izdvojiti upravo ta čistoća i hladnoća.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ym3LB0lOJ0o[/youtube]
Fincheru u nekim novijim radovima nedostaje one ‘primitivnosti’ koja je krasila primjerice, “Sedam”, tako da i “Nestala” na trenutke izgleda gotovo dosadno savršen te shodno tome pomalo beživotan film. Hmh, eto, izgleda kako smo došli i do toga da je savršenstvo mana!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=l0gU4ZhaJBo[/youtube]
4. “Leviafan” – Levijatan (Andrey Zvyagintsev)
Iako u medijima gotovo nikada nećete naići na njegovo ime, Andrey Zvyagintsev definitivno spada u najbolje moderne ruske redatelje, a kada se govori o drami može ga se svrstati i u sami svjetski vrh. Pažljivo bira projekte i obrađuje ih vrlo ozbiljno, a rezultat je 100-postotna uspješnost u stvaranju remek-djela. Niti “Levijatan” nije ništa drugačiji: kritika modernog i korumpiranog ruskog društva ispričana kroz životnu borbu „malog čovjeka“, gdje hladnoću ljudskog karaktera naglašava vizual jednakih boja, a stvari uvijek mogu biti gore nego što se čine. Još jedan od mnogih dokaza kako drama ne mora nužno biti dosada, već da uz dovoljno zanimljive likove i natruhe čistokrvnog trilera čak i ovakve priče mogu biti itekako napete i zanimljive.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=u1uP_8VJkDQ[/youtube]
3. “Nightcrawler” – Noćne kronike (Dan Gilroy)
Za “novajliju” kakav je Dan Gilroy napraviti bilo kakav film zasigurno znači veliki uspjeh, a napraviti film poput “Noćnih kronika”… e to već otvara mnoga vrata! Priča o neobičnom svijetu novinarskih strvinara koji za život zarađuju snimajući tuđe tragedije ima nekoliko elemenata koji od naizgled prosječnog TV filme čine remek-djelo, a među njih spadaju atraktivna priča i vizual noćnog Los Angelesa te Oscara vrijedna uloga Jakea Gyllenhaala. Prvenstveno zbog njegove glume i same tematike ovaj film možda i neće sjesti svakome, ali čak i u tom slučaju možemo reći kako je uspio u svom naumu… kada se govori o ovakvom filmu i zgražanje je forma laskanja, zar ne?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ys-mbHXyWX4[/youtube]
2. “Boyhood” – Dječaštvo (Richard Linklater)
Ako je Dječaštvo ičime izazvalo pažnju kritike i javnosti onda je to gotovo nevjerojatno saznanje kako se film snimao nešto više od 11 godina u više kraćih valova s istim glumicama i glumcima, a takva predanost i vizionarstvo u modernom je Hollywoodu apsolutni presedan. Naravno, sigurno pomaže i to što je “Dječaštvo” izvanredan film, jednostavna i nepretenciozna kronika običnog svakodnevnog života jednog američkog dječaka kroz sve bitne faze njegova odrastanja i dostizanja punoljetnosti. Možda će netko reći da je upravo ta „običnost“ njegova najveća mana, no ako malo bolje promislimo, svi mi uglavnom živimo takve živote i zaslužujemo jedan film koji to savršeno prikazuje.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fjjzVbTBF8o[/youtube]
1. “Force Majeure” – Turist (Ruben Östlund)
Prošle sam godine za najbolji film odabrao danski “Lov”, a ove je godine to švedski “Turis”t… izgleda da mi skandinavska kinematografija itekako paše! A iskreno, grijeh je ne staviti ovaj film na bilo koju listu najboljih ostvarenja godine jer se radi o uistinu izuzetnom filmu. Drama s elementima crne komedije, “Turist” prati savršenu švedsku četveročlanu obitelj na odmoru u mondenom skijalištu, a show počinje kada njihov mirni ručak na terasi hotela prekine naizgled kontrolirana lavina koja im se približava. U metežu koji nastaje, pater familias napušta svoju obitelj i panično bježi u zaklon ostavljajući ih na milost i nemilost prirodi, a kada se pokaže kako je sve to bila lažna uzbuna, dolazi do tragikomičnih sukoba unutar same obitelji, ali i izvan nje. Izvanredan scenarij i režija majstora Rubena Östlunda, nepogrešive uloge i hrpa sitnih detalje koji obogaćuju ovaj maleni europski dragulj nešto je što će s gledateljima ostati jako, jako dugo, a u moru prosječnosti, nastavaka i remakeova iskače kao slon u kazalištu!
Saznajte više:
Najbolji domaći i regionalni albumi 2014. godine
Najbolji strani albumi 2014. godine
11 najboljih izdanja 2014. improvizirane, avangardne i eksperimentalne glazbe